Lapsi sairastui, mies lähti kuitenkin matkalle! Mitä h...?
Meillä oli siis tälle päivälle varattu lennot Italiaan koko perheelle (minä, mies ja 2-v. lapsi). Lapsi nukkui viime yönä tosi huonosti ja oli aamulla itkuinen ja kuumeinen. Vein lapsen lääkäriin, mies meni aamupäivällä käymään jossain työpalaverissa vielä. Sovimme, että tapaamme lentoasemalla sitten puolenpäivän maissa ennen lentoa. No, lapsella on paha korvatulehdus ja lääkäri suositteli matkan lykkäämistä, koska tärykalvo voi puhjeta lentokoneessa. Ilmoitin asiasta miehelle tekstiviestitse ja mainitsin samalla, että miehen kannattanee jäädä töihin koko päiväksi sitten. Mies vastasi tähän "OK". Hoivasin sairasta lasta kotona päivän ja iltapäivällä ihmettelin, kun miestä ei kuulu töistä kotiin. Yritin soittaa, puhelin pois päältä. Vilkaisin Facebookia ja kas: miehen tilapäivitys Italiasta! MITÄ VITTUA??? Oon ihan halolla päähän lyöty täällä...
Kommentit (74)
Pyh, nyt pilasitte lupaavan provon typerillä faktoilla. Mä kun niin odotin miten tää lähtis lentoon.
No ei tuossa matkatavarajutussa mitään outoa ole. Meillä mies pakkaa ja kantaa aina omansa, minä omat ja lasten. Eikä haise kuin kusi miehen päässä..
Provon huutelijat on kyllä ärsyttäviä. A) sellainen ei tuo mitään lisäarvoa tai mielenkiintoa keskusteluun. Oli tarina totta tai ei, kaikista tylsintä on lukea noita itseään mukafiksuina pitäviä porvoon metsästäjien huuteluita. B) Itse ainakin muuttelen jotain pieniä yksityiskohtia kertoessani juttuja, ihan sen vuoksi ettei minua kiinnosta tulla tunnistetuksi. Jos joku tämän kaltainen vuodatus olisi itseni kirjoittama, todennäköisesti olisin muuttanut ainakin kohdemaan ja lennon ajankohdan. Ihan sen vuoksi, ettei minua kiinnostaisi kuitenkaan että työpaikan vittumaisin Irma tunnistaisi minut heti ja saisi iloa pahantahtoisesta juoruilusta. Enkä minä ole tätä aloitusta tehnyt, tympäisee vain nuo wanna be neiti etsivät, jotka pilaavat käytännössä ketjun kuin ketjun sillä jatkuvalla ja erittäin tylsällä porvoo-huutelulla.
Mikä ongelma siinä olisi, vaikka miehellä olisikin kaikkien matkatavarat mukana? Siellähän ne hotellihuoneessa matkalaukussa lojuvat loman ajan, ei niitä tarvii pitkin kylän raittia raahata. Tuskin kukaan matkalle kuitenkaan kaikkia tavaroitaan pakkaa, joten eiköhän siellä kotona pärjätä ihan hyvin ilman niitä paria matkaan valikoitua riepua.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:34"]No ei tuossa matkatavarajutussa mitään outoa ole. Meillä mies pakkaa ja kantaa aina omansa, minä omat ja lasten. Eikä haise kuin kusi miehen päässä..
[/quote]
Tämmösiä on paljon. Meilläkin vain minä osaan pakata lasten tavaroita. Mies osaa kyllä kantaa ne
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:08"]
Tuon ikäisillä on korvatulehduksia 20 kertaa vuodessa.
[/quote]
Riippuu lapsesta. Meillä on 9- ja 7-vuotiaat lapset ja heistä toisella on kerran ollut korvatulehdus.
Av mammojen tyypillinen reaktio. Jos akka olis lähtenyt sinne Italiaan ja mies jäänyt kotiin sairasta lasta hoitamaan, kukaan ei täällä valittelisi ja haukkuisi puolisoaan vähääkään. Miksi piti ylipäätään varata matkaa jos lapsella esiintyy korvatulehduksia?
Ensinnäkin lapsi hoitoon mummolaan jos vaan onnistuu ja vanhemmat matkalle. Tai vastaavasti meiltä lähtisi ainakin toinen vanhemmista matkalle.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:08"]Tuon ikäisillä on korvatulehduksia 20 kertaa vuodessa.
[/quote]
Meidän 2,5 vuotiaalla ei ole ollut kertaakaan elämänsä aikana korvatulehdusta.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:01"]
Matkatavarat? Millä mies kulki työmatkat ja lentokentälle ? Veikö menneessään teidänkin kamoja reissuun (kaikkien matkatavarat autossa mukana esim) vai oliko tarkoitus että nainen raahaa kaikki omansa ja lapsen matkatavarat sekä lapsen kentälle ja mies kuskaa vaan omat tavarat. Eli kuulostaa hassulta että miehellä olisi ollut mukana sopivasti kaikki tarvittavat mutta ei muiden tavaroita.
Yleensä en edes piittaaa onko aloitus provo vai ei mutta tämä kyllä "haiskahtaa" liikaa.
[/quote]
Riittää jos on henkilötodistus ja liput mukana. (tai se koodi jolla check in tehdään). Italiasta saa sitten vaatteita jne.
Olen itsekin matkustanut yksin ilman matkatavaroita.
Tai sitten jätti muiden matkatavarat autoonsa ja otti vain omansa.