Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairastui, mies lähti kuitenkin matkalle! Mitä h...?

Vierailija
30.09.2015 |

Meillä oli siis tälle päivälle varattu lennot Italiaan koko perheelle (minä, mies ja 2-v. lapsi). Lapsi nukkui viime yönä tosi huonosti ja oli aamulla itkuinen ja kuumeinen. Vein lapsen lääkäriin, mies meni aamupäivällä käymään jossain työpalaverissa vielä. Sovimme, että tapaamme lentoasemalla sitten puolenpäivän maissa ennen lentoa. No, lapsella on paha korvatulehdus ja lääkäri suositteli matkan lykkäämistä, koska tärykalvo voi puhjeta lentokoneessa. Ilmoitin asiasta miehelle tekstiviestitse ja mainitsin samalla, että miehen kannattanee jäädä töihin koko päiväksi sitten. Mies vastasi tähän "OK". Hoivasin sairasta lasta kotona päivän ja iltapäivällä ihmettelin, kun miestä ei kuulu töistä kotiin. Yritin soittaa, puhelin pois päältä. Vilkaisin Facebookia ja kas: miehen tilapäivitys Italiasta! MITÄ VITTUA??? Oon ihan halolla päähän lyöty täällä...

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde ei ole vankila. Joskus pitää repäistä.

Vierailija
22/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko se ukkeli oikeasti siellä Italiassa? Ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:53"]Jos tämä on totta niin ap varaa heti itselleen viikon matkan Italiaan heti kun mies tulee kotiin ja sitten rentoudut siellä kaikessa rauhassa viikon ja mies hoitaa sillä välin lapsen ja kodin ja piste.
[/quote]

Niin eli lasta rankaistaan siitä, että toinen vanhempi on idiootti. Jos taas on niin pieni, ettei tajua reissusta mitään ja voi yhtä hyvin jäädä kotiin, niin vanhemmat pn hyvät ja varaa matkansa erikseen tai jättää siihen kunnes muksu on isompi.

Vierailija
24/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:32"]

Mutta et soittanut ja perunut lippuja tai siis koko matkaa? Aloittelija provon moka, paha.

[/quote]

Soittanut minne? Ei samana päivänä tehdyistä peruutuksista saa mitään palautuksia, ei käynyt mielessäkään. Hotellista menee onneksi vain ensimmäisen yön hinta. Tai siis varmaan menee koko hinta jos/kun mies siellä nyt on. Ei helvetti. Ei ole provo, vaikka vähän epätodellinen olo onkin. Tuntuu että kohta mies tulee tosta ovesta sisään, mutta FB:n paikkatieto tuskin valehtelee...

AP

[/quote]

Matkavakuutus korvaa, jos on lääkärintodistus. Eli minä olen todellakin soittanut ja perunut lennot, hotellit yms. Mutta on sulla melkoinen mies :D Ei olis mun mies enää tuon jälkeen. Mites lapsi nyt voi?

[/quote]

Lapsi nukkuu. Oli koko päivän itkuinen, veto pois, valitti korvaa. Ihan oikea päätös siis jättää menemättä, en osaa kuvitella että matkasta olisi tullut mitään lapsen ollessa tuossa kunnossa.

Miehen suhteen ei ole mitään kerrottavaa, puhelin mitä ilmeisimmin toimii (FB päivitetty sillä), mutta puhelut menee suoraan vastaajaan. Oon jättänyt jo varmaan kymmenen viestiä. En voi edes uskoa tätä, aivan absurdi tilanne. Ei mitään tietoa, mitä miehen mielessä liikkuu, jos mitään. Tulen vaan vihaisemmaksi koko ajan. Kommentoin sitä Face-päivitystäkin sarjalla kysymysmerkkejä, minkä jälkeen koko päivitys katosi.

AP

Vierailija
25/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules 22 parisuhteessa ei ole pakko olla eikä lapsia hankkia joten voisi vähän miettiä ennen repäisyä. Mutta onhan tämä selvä merkki ettei perhe merkkaa mitään sillä eivät ole edes puhelinsoiton arvoisia. Kukaan normaali lähde mitään sanomatta...

Vierailija
26/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistatko miehesi?

Vierailija
27/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos äiti lähtee myös viikoksi matkoilla tämän jälkeen niin 2v. lapsi kärsii? Nyt ei kärsi kun isä on matkoilla ja äiti ihan pihalla? Juu isä saa olla kusipää ja reissata mutta äiti ei saa.

Vierailija
28/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

27:lle tiedoksi ettei kyse ole omistamisesta vaan normaaleista käytöstavoista ja siitä ettei noin vaan voi kadota itsekkäästi mitään sanomatta. Taidat olla samanlainen itsekäs mulkku MINÄ MINÄ !

Vierailija
29/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon.

Vierailija
30/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onkin gudbai! Jos olisi minun mieheni niin saisi jäädä sinne Italiaan. Ei siinä mitään jos yksin reissaa SOVITUSTI mutta jos vaan lähtee mitään sanomatta niin kusta on päässä.

Vierailija
31/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:06"]Ai jos äiti lähtee myös viikoksi matkoilla tämän jälkeen niin 2v. lapsi kärsii? Nyt ei kärsi kun isä on matkoilla ja äiti ihan pihalla? Juu isä saa olla kusipää ja reissata mutta äiti ei saa.
[/quote]

Ei, vaan lapsi kärsii siitä, että isä lähtee yksinään perhereissulle ja kostoksi äiti lähtee omalleen ilman lasta. Eikö tuo nyt kerro lapsen olevan niin kamalaa seuraa, että vanhemmat kiistelee yksin lomailusta...

Vierailija
32/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2v. lapsi tajua kuka reissaa ja miksi joten äiti voi ihan rauhassa myös tämän tempun jälkeen reissata yksin. 3. matka tehdään sitten lapsen kanssa vaikka tuskin sekään on enää perhematka.

Vierailija
33/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä mies! Ottaisin eron.

Vierailija
34/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:17"]Ei 2v. lapsi tajua kuka reissaa ja miksi joten äiti voi ihan rauhassa myös tämän tempun jälkeen reissata yksin. 3. matka tehdään sitten lapsen kanssa vaikka tuskin sekään on enää perhematka.
[/quote]

Sori, mutten tajua tätä logiikkaa. Odottaisivat sitten, kunnes lapsi on vanhempi tai kävisivät vuorotellen. Mut olen kuullut sellaisistakin tyypeistä, jotka ovat vieneet lapsen hoitoon ja menneen "kylpylään" Suomessa. Oikeasti tehtiinkin ulkomaanreissu ilman lasta. Ihanan helppoa.

Vierailija
35/74 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:02"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:32"]

Mutta et soittanut ja perunut lippuja tai siis koko matkaa? Aloittelija provon moka, paha.

[/quote]

Soittanut minne? Ei samana päivänä tehdyistä peruutuksista saa mitään palautuksia, ei käynyt mielessäkään. Hotellista menee onneksi vain ensimmäisen yön hinta. Tai siis varmaan menee koko hinta jos/kun mies siellä nyt on. Ei helvetti. Ei ole provo, vaikka vähän epätodellinen olo onkin. Tuntuu että kohta mies tulee tosta ovesta sisään, mutta FB:n paikkatieto tuskin valehtelee...

AP
[/quote]

Tottakai saatte hyvitykset, jos lapsella on matkustajavakuutus. Ne ovat juuri näitä tilanteita varten. Jos lapsi olisi sairastunut matkalla ja joutunut sairaalaan/ lentokieltoon, vakuutus olisi korvannut toisen vanhemman oleskelun kunnes lapsi olisi matkustuskunnossa.
Vink vink, hankkikaa koko perheelle jatkuvat vakuutukset, jos matkustatte parikin kertaa vuodessa.

Vierailija
36/74 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää olis ollu kiva jännäri seurata miten tilanne etenee.

Vierailija
37/74 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:26"]Tää olis ollu kiva jännäri seurata miten tilanne etenee.
[/quote]

Niinpä. Harvemmin näin mehukkaita provoja tulee seurattua.

Vierailija
38/74 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kaikissa provoissa on sama "ei oo provo vaik tuntuuki epätodelliselta" :D

Vierailija
39/74 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin miehen pihalle! Jättää sut hoitamaan kipeää lasta, pitää itsestään selvänä et hänelle kuuluu loma yksin. Itsekäs! Tekee varmaan jatkossa samoja temppuja kyselemättä. Reilua olisi ollut kysyä kumpi jää kotiin, kumpi matkustaa. Ja miten kotiin jäävä pääsee vastaavalle matkalle. Onko ennenkin ollut tuollainen??? Pakkaa kamat? Kenen asunto on - omistus vai vuokra? Sun vai yhteinen?

Vierailija
40/74 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:08"]Tuon ikäisillä on korvatulehduksia 20 kertaa vuodessa.
[/quote]

Onko? Meidän kaikilla kolmella lapsella on ollut kerran jokaisella korvatulehdus, alta vuoden vanhana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän