Kaamea passikuva. Voi jestas että hävettää.
Hirvitys. Voikohan sen vielä uusia kun ei ole passihakemus vielä vetämässä.?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Samoin mulla henkilökortissa. Ja kun en saanut pitää laseja päässä, silmät on kuin pöllöllä. En näytä yhtään itseltäni. Siksipä käytän kotimaassa 30 vuotta vanhaa ajokorttiani henkkareina, kun se vaan kelpaa.
Miksi passikuva korostaa piirteitä joita ei edes naamakkain näe. Naiset vahvasti meikattuina ei näytä yhtään passikuvaltaan. Joku muu biometrinen tunniste olisi luotettavampi kuin naamavärkki, passeja kun väärennetään myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva meni vikaan siinä vaiheessa kun noin 30 cm minua lyhyempi kuvaaja käski minun painaa leukaa alaspäin... näin saatiin todella "edustava" kuvakulma.
Missä oikein kävit passikuvassa? Minä olen aina istunut kuvaa otettaessa, samoin muut perheenjäsenet. Kun lapset olivat pieniä, oli ainakin parissa paikassa korkeussäädettävä tuoli.
Toki istuin, mutta tuoli ei ollut säädettävä. Ihan oikea valokuvausstudio, valitettavasti 🙄
Sama juttu mulla. Maaliskuun alkupuolella kävin passikuvassa ja tuolina oli normaali tuoli ja kuvaaja vaan räpsi kameralla kuvia. Kaikki kävi niin äkkiä, että mä en älynnyt sanoa et saanko valkata parhaan kuvan. Se oli liukuhihnameinikiä ja jotenkin outoa.
Sama täällä, vaikka liikkeessä ei ollut edes ruuhkaa. Eikö siihen kuvaan nyt voisi ihan pikkuriikkisen se kuvaajakin panostaa, vaikka liukuhihnahommaa onkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin mulla henkilökortissa. Ja kun en saanut pitää laseja päässä, silmät on kuin pöllöllä. En näytä yhtään itseltäni. Siksipä käytän kotimaassa 30 vuotta vanhaa ajokorttiani henkkareina, kun se vaan kelpaa.
Miksi passikuva korostaa piirteitä joita ei edes naamakkain näe. Naiset vahvasti meikattuina ei näytä yhtään passikuvaltaan. Joku muu biometrinen tunniste olisi luotettavampi kuin naamavärkki, passeja kun väärennetään myös.
Passeissa on sormenjälki.
Kuvaaja räpsäisi nopeasti yhdellä kerralla kuvan. Ei minkäänlaista ohjeistusta minne pitää katsoa tms. Kuva oli järkyttävä ja tuskin menee edes läpi. Epäilen että kuvaaja ei edes ollut valokuvaaja vaan ohjeistettu vaan ottamaan kuvia, kun vaikutti olevan hukassa. Olen aikaisemmin käynyt automaatissa ottamassa passikuvan ja lopputulos oli huomattavasti parempi ja puolet halvempi. Suosittelen käyttämään niitä, jos ne on enää hyväksyttyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuva meni vikaan siinä vaiheessa kun noin 30 cm minua lyhyempi kuvaaja käski minun painaa leukaa alaspäin... näin saatiin todella "edustava" kuvakulma.
Missä oikein kävit passikuvassa? Minä olen aina istunut kuvaa otettaessa, samoin muut perheenjäsenet. Kun lapset olivat pieniä, oli ainakin parissa paikassa korkeussäädettävä tuoli.
Toki istuin, mutta tuoli ei ollut säädettävä. Ihan oikea valokuvausstudio, valitettavasti 🙄
Sama juttu mulla. Maaliskuun alkupuolella kävin passikuvassa ja tuolina oli normaali tuoli ja kuvaaja vaan räpsi kameralla kuvia. Kaikki kävi niin äkkiä, että mä en älynnyt sanoa et saanko valkata parhaan kuvan. Se oli liukuhihnameinikiä ja jotenkin outoa.
Sama täällä, vaikka liikkeessä ei ollut edes ruuhkaa. Eikö siihen kuvaan nyt voisi ihan pikkuriikkisen se kuvaajakin panostaa, vaikka liukuhihnahommaa onkin?
Itselläni oli kuvaajana liikkeen omistaja, jonka juoruhetken puhelimessa keskeytin. Ei muita asiakkaita.
Hinta kuitenkin yli 20 euroa kun kävin ja just hyvä kun ehti edes alas istua, pari räpsyä ja valmis. Ja sanomattakin selvä että karmeita oli. On ainakin kate kunnossa tossa touhussa, mutta vois sitä asiakastakin huomioida sen verran että saisi useamman kuvan ottaa ja valita sen mieluisimman.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaaja räpsäisi nopeasti yhdellä kerralla kuvan. Ei minkäänlaista ohjeistusta minne pitää katsoa tms. Kuva oli järkyttävä ja tuskin menee edes läpi. Epäilen että kuvaaja ei edes ollut valokuvaaja vaan ohjeistettu vaan ottamaan kuvia, kun vaikutti olevan hukassa. Olen aikaisemmin käynyt automaatissa ottamassa passikuvan ja lopputulos oli huomattavasti parempi ja puolet halvempi. Suosittelen käyttämään niitä, jos ne on enää hyväksyttyjä.
Sama. Mietin että ei tuo voi olla mikään valokuvaaja. Toivon että kuva ei mene läpi poliisilaitoksella niin voin mennä uusimaan kuvan ja en taatusti maksa toista kertaa. Marssin samaan paikkaan otattamaan uuden ja sitten otetaan kunnolla niin monta kertaa kun tarvitaan.
Näkeekö sen jo hakemuksenjättövaiheessa jos kuva ei käy? Vaiko vasta kuulee tuomion kun käy laitoksella?
Oon tullu siihen tulokseen, että näillä passikuvan räpsijöillä on varmaan joku salainen ryhmä, missä kamalimman kuvan ottaja saa ruhtinaallisen palkinnon.
Viimeksi kuvaaja istutti mut korkealle jakkaralle, käski laskea leukaa, nojautua eteenpäin ja sipaista pitkät hiukset taakse. No, lopputuloksena oli sarjam urhaa jan pidätyskuva. Lisäksi mun hiusten väri muuttui vaaleasta mustaksi ja kuin lehmän nuolaisun jäljiltä, samalla kun ihosta oli viimeinenkin väri kadonnut ja silmissä pakokauhu. Mieskin meinasi ku olla nauruun kun näki kuvan ja sanoi sentään, etten oikesti näytä tuollaiselta.
EU:n sisällä ei välttämättä tarvi näyttää passia kenellekään, sen voi pitää kassin pimeimmässä nurkassa.
Muualla tullivirkailija katsoo sitä, ninkuin miljoonaa muutakin passia muutaman sekunnin.
Häntä ei todellakaan kiinnosta onko jollain silmät kuin pöllöllä,tai hiukset sekaisin.
Munkin passikuva on suoraan sanottuna ihan hirveä. Mulla oli silloin lyhyet hiukset, ja näytän siinä ihan mieheltä.
Mulla on aina passikuvissa hullun kiilto silmissä ja toljottava katse. Kaksoisleukaa ilmestyy myös niin, että näyttää Putte Possun siskolta :(
Älä muuta virka, ap. Minä hankin ajokortin uusimisen yhteydessä myös uuden henkkarin. Molemmissa on sama kuva, jossa näytän aivan puoliunessa olevalta emakolta. Silmälasit piti ottaa pois, kun ne kuulemma välkkyvät ikävästi kuvassa, niin on annettu ohje kuvata ilman laseja. Odotan vain, milloin pyydetään ottamaan lasit pois, kun pitää esittää ajokortti tai henkkarit, että osaavat katsoa, onko sama akka, vai onko väärennetyt paperit. No vanha ja ruma, oli lasit tai ei!
Mulle kans kuvaajat aina jauhaa että nosta leukaa! No mitäs jos laskisit sitä kameraasi niin yltää MUN LEUAN tasolle eikä levennä alaosaa sellainen ihan ihme poseeraus vaivaantuneen tuijotuksen kera.
Ihan yks hailee miltä näyttää passikuvassa, ei tuu kukaan sitä kommentoimaan tai peukuttamaan.
Filtteröikää ne kuvanne sinne someen.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta virka, ap. Minä hankin ajokortin uusimisen yhteydessä myös uuden henkkarin. Molemmissa on sama kuva, jossa näytän aivan puoliunessa olevalta emakolta. Silmälasit piti ottaa pois, kun ne kuulemma välkkyvät ikävästi kuvassa, niin on annettu ohje kuvata ilman laseja. Odotan vain, milloin pyydetään ottamaan lasit pois, kun pitää esittää ajokortti tai henkkarit, että osaavat katsoa, onko sama akka, vai onko väärennetyt paperit. No vanha ja ruma, oli lasit tai ei!
Olin muutama vuosi sitten Lontoossa. Lentokentällä oli portit kiinni ja passien automaattilukijat käytössä. Jouduin lopulta ottamaan silmälasit pois ennen kuin lukija tunnisti.
Passikuvan lisäksi täällä sellainen mörkö, joka epäonnistuu myös työpaikan kulkukorttiin otettavissa kuvissa...
En ymmärrä miksi joissain kuvissa mun suu on ihan vähän vino, en huomaa sitä kun katson peiliin. Jännitänkö niissä virallisissa jotenkin niin että suukin vetää vinoon :/
Kannattaa mennä sellaiseen kuvaamoon, jossa on passikuville tyytyväisyystakuu, ottavat niin monta kuvaa, että kelpaa asiakkaallekin. Vaikka passikuvasta on kyllä oikeasti aika vaikea saada hyvää, kun se on suoraan edestä päin ja naama ihan peruslukemilla.
Niinpä. Sama juttu. Olisi kiva saada valita hyvä kuva ja jos ei onnistu niin sitten voisi ottaa vielä max. pari kuvaa lisää. Eikä niin että hyvä kun perse osuu penkkiin niin äkkiä vaan räps räps ja se oli siinä.