Kaamea passikuva. Voi jestas että hävettää.
Hirvitys. Voikohan sen vielä uusia kun ei ole passihakemus vielä vetämässä.?
Kommentit (56)
Mitä väliä sillä kuvalla on, passia ei todellakaan huvikseen näytellä kenelläkään, tarkistuksessa ketään ei kiinnosta muuta kuin se että passi on aito.
Sama homma. Passikuvasta tuli niin hirveä, että sen nähtyäni googlasin kaikki mahdolliset vinkit passikuvassa onnistumiseen, panostin meikkiin ja hiuksiin ja menin uudelleen kuvaan. Uusi kuva oli ihan yhtä hirveä. Edellisessä passikuvassa 5 vuotta sitten olen jotenkin onnistunut näyttämään ihan ok:lta, mutta joku hirveä rupsahdus on tapahtunut tässä välissä. :(
Samoin mulla henkilökortissa. Ja kun en saanut pitää laseja päässä, silmät on kuin pöllöllä. En näytä yhtään itseltäni. Siksipä käytän kotimaassa 30 vuotta vanhaa ajokorttiani henkkareina, kun se vaan kelpaa.
Voi ottaa uuden, jos haluaa.
Oma kuvani on hirveä 🤣 puoliso näytti lohdutukseksi oman uuden kuvansa 😊
Kuva meni vikaan siinä vaiheessa kun noin 30 cm minua lyhyempi kuvaaja käski minun painaa leukaa alaspäin... näin saatiin todella "edustava" kuvakulma.
Minullakin niistä tulee ihan kauheita nykyään. En tiedä miksi.
Olen joutunut käymään kuvissa aika usein ja ennen ne onnistuivat aina ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kuva meni vikaan siinä vaiheessa kun noin 30 cm minua lyhyempi kuvaaja käski minun painaa leukaa alaspäin... näin saatiin todella "edustava" kuvakulma.
Minun taas käsketään aina vain nostaa ja nostaa leukaa jolloin kuvakulma ei ole se mistä minut normaalisti nähdään. Ehkä joku lapsi katselee niin alhaalta, muut eivät.
Mullakin. Onneksi oon menossa tänään kohtapuoliin käymään kuvauttamassa omaa uutta passiani varten. Nykyinen passini vanhenee 21.4.2022.
T: M28
Kuvaajakin oli vähän outo, ei tarvinnut käännellä päätä mihinkään suuntaan, istu tuohon tuolille ja räps räps vaan 🙄
Mulla oli edellisessä passissa AIVAN JÄRKYTTÄVÄ, onneksi meni vuosi sitten vanhaksi. Just eilen kävin ja kuva on ihan ok, ei sitäkään kyllä hyväksi voi sanoa, mutta ei nyt ole aivan kamalakaan. Ja sama mullakin, oon käyttänyt silmälaseja 40 vuotta niin hyvä kun tunnistan itseäni kuvasta ilman..
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein kävit passikuvassa? Minä olen aina istunut kuvaa otettaessa, samoin muut perheenjäsenet. Kun lapset olivat pieniä, oli ainakin parissa paikassa korkeussäädettävä tuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein kävit passikuvassa? Minä olen aina istunut kuvaa otettaessa, samoin muut perheenjäsenet. Kun lapset olivat pieniä, oli ainakin parissa paikassa korkeussäädettävä tuoli.
Toki istuin, mutta tuoli ei ollut säädettävä. Ihan oikea valokuvausstudio, valitettavasti 🙄
Voiko kuka vain perustaa passikuvaliikkeen ja räpsiä niitä kuvia ilman mitään käsitystä valokuvaamisesta?
En ole ennen ajatellut asiaa mutta ehkä tämä selittää miksi usein se kuva vain räpsäistään eikä välitetä tuleeko siitä kauhea, kunhan on ohjeiden mukainen.
Mulla vanheni passi helmikuussa ja olisi pitänyt käydä uudessa kuvassa. No peruin sitten jo maaliskuuksi varatun ulkomaanmatkan, koska haluan ennen passikuvaa käydä ottamassa botoxit ja ehkä vähän poskiin täytettä, ja nyt tuo ei ollut tietyistä syistä mahdollista. Että näin hullu minä olen.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaajakin oli vähän outo, ei tarvinnut käännellä päätä mihinkään suuntaan, istu tuohon tuolille ja räps räps vaan 🙄
Passikuva on otettava suoraan edestä päin siten, että pää ja hartiat ovat kuvassa suorassa.
Onko olemassa joku ihminen, joka näyttää itseltään passikuvassa?
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa joku ihminen, joka näyttää itseltään passikuvassa?
Niin, onko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki istuin, mutta tuoli ei ollut säädettävä. Ihan oikea valokuvausstudio, valitettavasti 🙄
Sama juttu mulla. Maaliskuun alkupuolella kävin passikuvassa ja tuolina oli normaali tuoli ja kuvaaja vaan räpsi kameralla kuvia. Kaikki kävi niin äkkiä, että mä en älynnyt sanoa et saanko valkata parhaan kuvan. Se oli liukuhihnameinikiä ja jotenkin outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passikuva on otettava suoraan edestä päin siten, että pää ja hartiat ovat kuvassa suorassa.
Joo mutta pitää pään olla suorassa ja oikeassa kulmassa muutenkin. Tuntuu että tuossa passikuvassa katson ihan kieroon ja suukin on vinossa! Järkky!
Pelkäsin kuvaani mutta onneksi on niin pieni että näytti ihme kyllä siedettävältä passissa .