Lue keskustelun säännöt.
Kysele multa jotain!
30.09.2015 |
Pidän pienen lounaan jälkeisen lepohetken, sitten menen laittamaan pyykkiä, siivoamaan keittiön ja tekemään tulet. En jaksa tehdä mitään kehittävää, joten huvita minua kysymyksilläsi :)
Kommentit (22)
No hyvä juttu :) Toiselle voi olla vaikeaa ehdottaa ruokia, kun maut monesti eroavat niin paljon toisistaan. Jos muuten tykkäät jauhemaksapihveistä, niin siinä vielä yksi ehdotus. Niiden kaveriksi perunamuusia ja puolukkahilloa, ja joku kasvislisuke. Mä tapaan tehdä parsakaalia, kukkakaalia tai porkkanaa höyrytettynä. Jauhemaksapihvit ovat sen verran rasvaisia, että höyrytetty lisuke on ehkä paras.
Ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:35"]
No voisitko tähän keksiä mulle koko loppu viikon ruokalistan, kiitos?
[/quote]
Voinhan mä yrittää, jos sä kerrot hieman makumieltymyksistäsi. Mä teen lähinnä kasvis- ja kalaruokia, joten liharuokaosaamiseni ei ole huipussaan. Montako päivää, montako lämmintä ateriaa? Voin ihan oikeasti yrittää!
Ap
[/quote]
Vois olla ainakin kaks kasvisruokaa ja kaks kalaruokaa, syön itse aika paljon kanaa Eli täksi päiväksi, huomiseksi ja perjantaiksi yksi ruoka ja lauantaiksi ja sunnuntaiksi kaksi ruokaa! Kiitos! :) (mulla on siis pää täynnä räkää juuri parantuvan flunssan takia enkä tunnut tajuavan yhtään mitään, kauhee itku tuli tästä ruokalista asiastakin kun tänään pitäis kaupassakin käydä... :D)
[/quote]
Jos mä vaikka ehdotan eri ruokia ja sä sitten valikoita sopivat eri päiville... Ajattelin niin, että osa ruuista voi olla työläämpiä ja osa tosi helppoja ja nopeita. Kanan kanssa osaamiseni on melko hatara, mutta ehkä sovitan yhden sellaisen joukkoon :)
- maitopohjainen tai kirkaslieminen lohikeitto (perunaa, porkkanaa, lanttua/naurista, parsakaalin kantaa tai varsiselleriä)
- sosekeitto, jossa bataattia, porkkanaa, punaisia linssejä, kookosmaitoa ja mausteena kurkumaa, tuoretta inkivääriä ja soijakastiketta
- kanakeitto, jossa kanaa suikaleina, tomaattimurskaa, perunaa, porkkanaa ja pieni loraus kermaa, mausteena tuoretta inkivääriä (ja hieman chiliä, jos maistuu)
(Ok, yritän nyt keksiä jotain muutakin kuin keittoja, oon aika kova keittonainen!)
- uunilohi, perunamuusi ja puolukkahillo sekä höyrytetty, sitruunalla maustettu parsakaali (tän varret voi käyttää tuohon lohikeittoon)
- savulohikiusaus (kylmäsavulohta, valmista perunasipulisekoitusta, kermaa), lisukkeena höyrytettyjä rosmariinilla maustettuja porkkanoita tai porkkanaraastetta ja mustaherukkahyytelöä, jos se maistuu
- kesäkurpitsapasta (kesäkurpitsapalat kuullotetaan pannulla, lisätään kermaa, maustetaan mustapippurilla, suolalla ja valkosipulilla, lautaselle parmesaania)
- kasvislasagne (tomaattipohjaiseen kastikkeeseen porkkanaraastetta, kidneypapuja ja soijarouhetta, voi myös laittaa kesäkurpitsaa tai pinaattia/nokkosta)
Tuossa muutama ruokalaji ehdotukseksi!
Ap
[/quote]
Kiitos! tästä oli paljon apua! :)