Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto Rovaniemelle? Millaista siellä on?

Vierailija
08.04.2022 |

Olisi ehkä edessä muutto Rovaniemelle Helsingistä. Olemme lapsiperhe, nuorin on 3. Millaista siellä on? Onko rauhallinen kaupunki? Onko kesäisin paljon hyttysiä (olen matkustellut pohjoisemmassa Lapissa paljon kesällä ja tiedän minkä verran siellä on hyttysiä mutta entä vähän urbaanimpi Rovaniemi)? Mikä olisi paras asuinalue lapsiperheelle, kun päiväkotipaikka pitäisi saada kodin läheltä?

Kommentit (102)

Vierailija
101/102 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
102/102 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan järkytys, kuinka pieni tämä kaupunki on.

Mutta itse olen täältä kotoisin ja nuorena tuli asuttua muualla useammassakin paikassa.

Itse olen saanut luotua kaveripiirin äkkiä ihan joka paikassa. Uskon, että Rovaniemeltäkin tuttuja saa.

Pienen kaupungin etuna on turvallisuus. Yöllä voi kulkea rauhassa yksin pelkäämättä kenenkään ahdistelevan. Mutta toisaalta pienessä kaupungissa yöelämä on aika pientä.

Tulet järkyttymään siihen, että täällä ei ole sitä kulttuuria niin paljon. Ja kun on, se on todella pienimuotoisempaa kuin Helsingissä.

Itse en jaksa pahemmin kulttuuria harrastaa. Olen enemmän liikunraihmisiä ja vapaa aika kuluu liikunnan parissa.

No tästä liikunnasta. Talvella hyvät hiihtoladut, kesällä hyviä metsäreittejä. Toki näitä löytyy Helsingistäkin, joten eivät ole mitenkään erikoista.

Ja tunteeko kaikki toisensa. Olen päälle 50v ja en todellakaan tunne kuin sukulaiseni, työkaverit ja oma tuttavapiiri. Ja en usko, että koko Rovaniemi tietää minun asiani. Joka paikassa han ihmiset juoruaa, mutta että kaikki tietäisi kaikkien asiat...

Eli kaikki perusasiat löytyy. Se on ihmisestä itsestä kiinni, millaisen arjen luot. Hyvän elämän voi luoda pikku paikassa, isossa kaupungissa, maalla. Rovaniemi on sellainen isompi kylä. Mitään erikoista ei ole, kuten ei muissakaan pikkukaupungeissa. Mutta itse palasin takaisin, koska viihdyn täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi