Miksi äitini ei voi auttaa niinkuin haluan?
Olen tarvinnut apua pienissä asioissa, kun olen ollut sairaana.
Kun hän on käynyt kaupassa mua varten, kyselee ensin tarkkaan mitä haluan. Haluanko tuoretta vai purkkiananasta. Sitten saattaa kumminkin tuoda maksalaatikon tilalta perunalaatikkoa, siis ihan tahallaan.
Kun hän kysyy mitä tarvitsen sairaalaan ja sanon t-paidan, tuo hän pitkähihaisen. Jne. Pieniä asioita, mutta onko tuollainen jotain passiivisaggressiivista käyttäytymistä?
Kaikkein eniten inhoan, kun hän yrittää silittää poskea tms lähtiessään. En pidä tuollaisesta säälikoskettelusta yhtään. En ymmärrä miksi sellaista on tehtävä.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:52"]Luin
10
[/quote]
No sitten et vaan ymmärrä, että en voi sairaana yksinhuoltajana pärjätä vaan ihan omillaan, vaikka kuinka pitäis.
[/quote]
Minun ainakin on ollut pakko pärjätä. Miten toimisit jos äitisi ei hoitaisi lastasi?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:56"]Muutkin pärjäävät.
Minäkin olen pärjännyt.
[/quote]
Siis sairaana yksinhuoltajana? Sairaalasta olet hoitanut lapsiasi? Olisi hauska kuulla, miten onnistuu. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:52"]Luin
10
[/quote]
No sitten et vaan ymmärrä, että en voi sairaana yksinhuoltajana pärjätä vaan ihan omillaan, vaikka kuinka pitäis.
[/quote]
Minun ainakin on ollut pakko pärjätä. Miten toimisit jos äitisi ei hoitaisi lastasi?
[/quote]
Joutuisin kysymään sosiaaliapua, tukiperhettä tms. Ap
Mutta äitisi auttaa. Tuskin toipumisesi hidastuu siitä, että maksalaatikon sijaan syöt perunalaatikkoa tai lyhythihaisen T-paidan sijaan pukeudut pitkähihaiseen. "Beggars can't be choosers." Ärtymyksesi saattaa johtua myös siitä, että olet toipilas, voimasi ovat vielä vähissä.
En usko mihinkään passiivisaggressiivisuuteen, että hän jotenkin (itseltäänkin?) salaa vihaisi sinua. Se on aika extreme tulkinta.
Englannin T-shirt on aina lyhythihainen, sehän on T:n muotoinenkin, mutta mä puhun pitkä- tai lyhythihaisesta T- tai trikoopaidasta. Mikäli se nyt jotakuta kiinnostaa ;)
No niin. Äitini kävi. Tänään hän oli laittanut viestiä aiemmin "me tullaan katsomaan ja hakemaan avain" mutta tuli sitten ilman lastani, lapsi oli jäänyt kaverinsa luo vielä. Ap
Niin, sehän se 23, että mulla ei ole paljon varaa valittaa, kun hän auttaa. Totta kai haluaisin pärjätä ihan omillani jo tämän ikäisenä! Tuntuu, että ärsyynnyn pelkästä äitini olemassaolosta. En haluaisi nähdä häntä niin usein. Mun mielestä parempi lapselleni kumminkin on, että hän on tutun mummun kanssa kotona, kuin vieraan sosiaalitädin kanssa jossain. Ja äitinikin voi olla aika väsynyt ja siksi sekoilla - työt, sairas tytär, lapsenlapsen hoito.
Uskon kyllä, että hänellä myös on jotain vihaa minua kohtaan, jota ei pysty verbalisoimaan.
Kestänen lapseni takia nyt parhaani mukaan ja alan hivuttautua etäämmäksi, kun paranen.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:55"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:52"]Luin
10
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Joutuisin kysymään sosiaaliapua, tukiperhettä tms. Ap
[/quote]
No tee nytkin noin kun kerran äitisi toimet noin kovasti ottavat pannuun.
Vaikutat kiittämättömältä. Oisko äitis vaikka stressaantunut? Hoitaa omat työnsä ja vielä sun lapsen ja sut. Katso peiliin ja häpee.
Miksi lapsen isä ei hoida häntä? Oletko vakavasti sairas? Jos et parane, nuin kuka saa lapsen huoltajuuden?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:58"]
Tuo t-paitajuttu... minulle tuli ylllätyksenä kun uusi avokki kertoi että on lyhyt- ja pitkähihaisia t-paitoja. Olen aina ollut sitä mieltä, että t-paita on lyhythihainen.
[/quote]
Minunkin isosiskoni ihan hiljan puhui pitkähihaisista paidoista T-paitoina. Itse olen myös sitä mieltä, että nimanomaan sellainen lyhythihainen on T-paita. Eli jollei ole nimenomaan ollut puhe lyhythihaisesta paidasta, en kiinnittäisi tähän huomiota.
Samoin kuin tuo lapsen uimahalliin vienti - sehän oli vain ystävällinen ehdotus, vai?
Sen sijaan tuo "väärän" laatikon (maksa-peruna) tuominen on tylsää. Kirjaatteko ylös asiat mitä toivot, ehkä äitisi ei kiinnitä niihin siinä hetkessä niin paljon huomiota, että muistaisi ne tarkkaan?
Tuo t-paitajuttu... minulle tuli ylllätyksenä kun uusi avokki kertoi että on lyhyt- ja pitkähihaisia t-paitoja. Olen aina ollut sitä mieltä, että t-paita on lyhythihainen.