Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on suurin tietämäsi painonnousun määrä raskausaikana?

Vierailija
30.09.2015 |

Minulla noussut nyt 27kg ja olen 36. raskausviikolla...

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kg

Vierailija
2/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä nousi 30kg. Vielä 5v jälkeen ois 10kg tiputettavat. Sekä tuli vaikeat tyrät mahaan. Jos vielä tulen raskaaksi haluan päästä n 10kg painon nousulla!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22kg

Vierailija
4/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka kaverini lihoi 35 kg, vaikka söi todella terveellisesti ja kohtuudella. Neuvolasta painostettiin koko ajan, että nyt lopetat herkuttelun ja piilosyömisen. Kaverillani on vielä anoreksiataustaa joten oli hänelle todella kova paikka, ja siis todella, ei mässäillyt salassa tms. Synnytyksen jälkeen meni 2kk niin oli takaisin vanhoissa mitoissaan, ehkä jopa hoikempanakin. Hänen kroppansa vaan keräsi raskausaikana ihan kaiken itseensä.

Vierailija
5/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26kg. Olin silmät pyöreänä kuultuani tuon, sillä se on tuplasti enemmän mitä minulle tuli. Omat kilot olivat tosiaankin raskauskiloja ja nesteitä, ja jäivät synnärille. Kaveri taas aktiivisesti laihdutti vuoden omia kilojaan pois.

Mutta niin, tuo on aivan yksilöllistä ja raskauskohtaista. Jos painosi on tuossa loppupuolella ottanut huiman spurtin ylöspäin (yli 1kg/vko) niin kannattaisi sulkea raskausmyrkytys pois vaihtoehdoista. Kaikkea hyvää loppuraskauteesi :)!

Vierailija
6/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 40kg; perusterve, urheilua aktiivisesti harrastanut ja hoikassa kunnossa oli tämä tuleva äiti ennen raskautta. Sitä ei vain voi aina valita, miten nestettä alkaa kertymään. Synnytyksen jälkeen suurin osa lisäpainosta oli jäänyt sairaalaan.

Vierailija
7/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen kuullut, että jollakin on yli 30 kiloa tullut. Kuulostaa aika hurjalta. Itsellenikin kyllä kertyi, mutta "vain" 8-12kg kaikissa kolmessa raskaudessa. Keskimmäisessä tuli eniten ja viimeisessä vähiten.

Vierailija
8/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:20"]26kg. Olin silmät pyöreänä kuultuani tuon, sillä se on tuplasti enemmän mitä minulle tuli. Omat kilot olivat tosiaankin raskauskiloja ja nesteitä, ja jäivät synnärille. Kaveri taas aktiivisesti laihdutti vuoden omia kilojaan pois.

Mutta niin, tuo on aivan yksilöllistä ja raskauskohtaista. Jos painosi on tuossa loppupuolella ottanut huiman spurtin ylöspäin (yli 1kg/vko) niin kannattaisi sulkea raskausmyrkytys pois vaihtoehdoista. Kaikkea hyvää loppuraskauteesi :)!
[/quote]
Aika tasaiseen tahtiin on painoni noussut koko raskauden ajan, alussa nopeiten ja nyt loppuakohden vähän hidastunut. Sormus mahtuu edelleen hyvin sormeen, joten mistään älyttömästä turvotuksesta ei varmaan ole kyse...
Ap

Vierailija
9/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 30 kiloa normaalipainoselle kaverilleni. Ei herkutellut tai syönyt "kahden edestä". Pari kuukautta synnytyksestä kaikki oli lähtenyt.

Vierailija
10/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:20"]26kg. Olin silmät pyöreänä kuultuani tuon, sillä se on tuplasti enemmän mitä minulle tuli. Omat kilot olivat tosiaankin raskauskiloja ja nesteitä, ja jäivät synnärille. Kaveri taas aktiivisesti laihdutti vuoden omia kilojaan pois.

[/quote]
Aika tasaiseen tahtiin on painoni noussut koko raskauden ajan, alussa nopeiten ja nyt loppuakohden vähän hidastunut. Sormus mahtuu edelleen hyvin sormeen, joten mistään älyttömästä turvotuksesta ei varmaan ole kyse...
Ap
[/quote]
Ja kiitos! :)
Ap

Vierailija
11/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lihoin 28 kg. Tähän ennestään pieneen ja hoikkaan varteen oli kyllä aikamoinen rasite. Tiesin että kiloja varmasti kertyy, mutta tämä oli jotain aivan järkyttävää. Työskentelen liikunnan parissa ja minulla on myös ravitsemusterapeutin paperit, eli tiesin miten syödä oikein ja liikuin läpi raskauden aktiivisesti. Se turvotuksen määrä oli niin järkyttävä ettei voi sanoin kuvailla. Sain esimerkiksi sääriini raskausarvet. Välillä oikein hävetti, kun tuntui että kaikki katselivat minua juuri sillä lailla että aha, Maijakin heitti vapaalle mättämiselle heti kun tuli raskaaksi. :( Kiva koittaa siinä selitellä, että oikeasti syön ihan niinkuin ennenkin, ei minulla ollut edes mitään mielihaluja. Mieskin kerran suivaantui kun anoppini oli hänelle sanonut, että katsoo etten jatka ruuan mättämistä enää synnytyksen jälkeen, silloin kun ei mene enää raskauden piikkiin. Oli kuulemma huolestunut kun perseeni oli niin levinnyt.. Kyllä ne kilot sitten parissa kuukaudessa lähtivät, oikein kohisten, mutta kyllä kauhulla muistelen kuinka paino nousi varsinkin raskauden loppuvaiheessa sen 2,5 kg viikossa. Huhhuh.

Vierailija
12/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:26"]Itse lihoin 28 kg. Tähän ennestään pieneen ja hoikkaan varteen oli kyllä aikamoinen rasite. Tiesin että kiloja varmasti kertyy, mutta tämä oli jotain aivan järkyttävää. Työskentelen liikunnan parissa ja minulla on myös ravitsemusterapeutin paperit, eli tiesin miten syödä oikein ja liikuin läpi raskauden aktiivisesti. Se turvotuksen määrä oli niin järkyttävä ettei voi sanoin kuvailla. Sain esimerkiksi sääriini raskausarvet. Välillä oikein hävetti, kun tuntui että kaikki katselivat minua juuri sillä lailla että aha, Maijakin heitti vapaalle mättämiselle heti kun tuli raskaaksi. :( Kiva koittaa siinä selitellä, että oikeasti syön ihan niinkuin ennenkin, ei minulla ollut edes mitään mielihaluja. Mieskin kerran suivaantui kun anoppini oli hänelle sanonut, että katsoo etten jatka ruuan mättämistä enää synnytyksen jälkeen, silloin kun ei mene enää raskauden piikkiin. Oli kuulemma huolestunut kun perseeni oli niin levinnyt.. Kyllä ne kilot sitten parissa kuukaudessa lähtivät, oikein kohisten, mutta kyllä kauhulla muistelen kuinka paino nousi varsinkin raskauden loppuvaiheessa sen 2,5 kg viikossa. Huhhuh.
[/quote]
Hui, kerrassaan inhottava anoppi! :(
Ap

Vierailija
13/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli 30kg. On tullut kaikissa raskauksissa. Imetyksen mukana on lähtenyt. Neuvolassa aina kauhea motkotus. Mun geenit toimii näin, en voi sille mitään. Nyt kolmas vuoden ja 4kg alkupainoon.

Vierailija
14/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota 30 kg luokkaa on tullut parille kaverille. Heiltä se on myös lähtenyt suht kivuttomasti. Jännästi meillä 12 kg painonnousun saaneilla on ollut enemmän työtä mahaläskien kanssa...

Vierailija
15/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:31"]Mulle tuli 30kg. On tullut kaikissa raskauksissa. Imetyksen mukana on lähtenyt. Neuvolassa aina kauhea motkotus. Mun geenit toimii näin, en voi sille mitään. Nyt kolmas vuoden ja 4kg alkupainoon.
[/quote]
Minäkin olen saanut kuulla melkoista motkotusta neuvolasta. Jännä, miten täällä internetin ihmeellisessä maailmassa törmää kohtalontovereihin, mutta sitten neuvolassa käyttäytyvät kuin olisin suuremmankin luokan poikkeus. Huoh. :(
Ap

Vierailija
16/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:32"]

Tuota 30 kg luokkaa on tullut parille kaverille. Heiltä se on myös lähtenyt suht kivuttomasti. Jännästi meillä 12 kg painonnousun saaneilla on ollut enemmän työtä mahaläskien kanssa...

[/quote]

Puhu vain omasta puolestasi! Minulla nousi joka kerran n. 12 kg. Jälkeäkään ei ollut kuukauden jälkeen synnytyksestä. Lapset olivat kyllä yli nelikiloisia ja näin ollen muukin tavara painoi vähän enemmän (lapsivettä enemmän, isompi kohtu ym. )

Minulla oli myös paljon turvotusta, joka jäi laitokselle. Kun lähdin kotiin vain 2-3 kg oli painoa enemmän kuin ennen raskaaksi tulemista. Imettäessä ne tosiaan kuukaudessa lähtivät. 

Vierailija
17/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 iski diabetes.

Vierailija
18/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:13"]

Minulla noussut nyt 27kg ja olen 36. raskausviikolla...

[/quote]

No, miten suhtaudut tähän?

Liikaahan tuo on, ellet ole ollut aivan sairaalloisen laiha raskaaksi tullessasi. Sairaalloisen laihat eivät yleensä kyllä tulekaan raskaaksi. 

Vierailija
19/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kilot saa pois jos haluaa, sille nyt ei voi mitään, että joillakin se keho vaan alkaa varautua vararenkaalla ihan kunnolla. Tiedän ihmisiä jotka eivät ole lihoneet ollenkaan ja vatsa oli pieni, toisille ryöpsähtää heti alkuun se 10kg ainakin ja jo joskus kuudennella kuulla on ihan järkyttävän iso vatsa... Geenejään ei voi valita. Toiset turpoaa jo ihan kertyvästä nesteestä, toisilta menee ruokahalu pahoinvoinnin takia...

Mutta joo eiköhän se ole se 30kg mitä olen kuullut, tosin osa tuostakin tietenkin varmasti jäänyt synnärille.

Vierailija
20/48 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30kg. Kyseessä minä itse. Raskausmyrkytyksen takia tuli aivan järkyttävä turvotus ja se näkyi sitten painossakin. Nopeasti nuo kilot kuitenkin karisivat, alta kuukauden olin vanhoissa mitoissani.