Mikä on suurin tietämäsi painonnousun määrä raskausaikana?
Minulla noussut nyt 27kg ja olen 36. raskausviikolla...
Kommentit (48)
40 kiloa tuli mulle. Viimeiset 12 kiloa viikossa... Raskausmyrkytys kaksosraskaudessa... Kotiin kun pääsin hikoilin kuumeessa noin 20 kiloa muutamassa päivässä... Palautumiseen meni noin vuosi, että olin samoissa sielun ja ruumiin voimissa kuin ennen raskautta...
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:19"]
Hoikka kaverini lihoi 35 kg, vaikka söi todella terveellisesti ja kohtuudella. Neuvolasta painostettiin koko ajan, että nyt lopetat herkuttelun ja piilosyömisen. Kaverillani on vielä anoreksiataustaa joten oli hänelle todella kova paikka, ja siis todella, ei mässäillyt salassa tms. Synnytyksen jälkeen meni 2kk niin oli takaisin vanhoissa mitoissaan, ehkä jopa hoikempanakin. Hänen kroppansa vaan keräsi raskausaikana ihan kaiken itseensä.
[/quote]
Niin varmaan.... fysiikan lakien vastainen ihme sitten tämä ystäväsi. Keräsi siis 25 kiloa tyhjästä? Kymmenen menee raskauden piikkiin.
Ja peukuttavat ne, jotka saavat tästä ikään kuin oikeutuksen kerätä rasvaa tämän verran raskausaikana. Se on oikeasti vaarallista niin äidille kuin vauvalle.
[/quote]
Kai ymmärrät että yhtä lailla olisi fysiikan lakien vastaista, että kerää 30kg rasvaa ja ne yhtäkkiä vaan häviää synnytyksessä-parissa viikossa? Sillon kyse on pakko olla muusta kuin rasvasta.. Itselläni -22kg kahdessa viikossa synnytyksestä, siitä vain 12kg oli raskauden aikana kerättyä. Ei ole mahdollista menettää tuota määrää rasvaa kahdessa viikossa vaikka ei söisi mitään.
Minulla oli lähtöpaino 55kg, synnyttämään mennessä painoin 76kg ja nyt kolme vuotta synnytyksestä 58kg. Pitkään painoni oli 63kilossa, kaikki sitä ylimenevä lähti heti synnytyksen jälkeen.
Mulle tuli 27kg. Kaikki myös onneksi lähti (liekö imetys syynä) puolessa vuodessa synnytyksen jälkeen. Olen hoikka. Mun ylipainoisille kavereille on tullut max. 10kg, joten kai hoikille tulee usein enemmän raskauskiloja.
Mä haluaisin sanoa, että ei se ihan rasvan kerääminenkään ole aina huono asia.
Mulle tuli ekassa raskaudessa 12kg, jotka lähti heti ja sen lisäksi laihduin vielä 8kg kahdessa viikossa liian runsaan maidontulon vuoksi. Bmi oli 16 ja olo ihan hirveä.
Nyt toisella kerralla olen ihan tietoisesti yrittänyt kerätä enemmän painoa, nyt rv 39 saldo on 17kg. Toivon saavani vielä pari kiloa, sillä lähtöpaino oli -3kg normaalipainoon (sen imetyslaihtumisen jäljiltä).
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:15"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:19"] Hoikka kaverini lihoi 35 kg, vaikka söi todella terveellisesti ja kohtuudella. Neuvolasta painostettiin koko ajan, että nyt lopetat herkuttelun ja piilosyömisen. Kaverillani on vielä anoreksiataustaa joten oli hänelle todella kova paikka, ja siis todella, ei mässäillyt salassa tms. Synnytyksen jälkeen meni 2kk niin oli takaisin vanhoissa mitoissaan, ehkä jopa hoikempanakin. Hänen kroppansa vaan keräsi raskausaikana ihan kaiken itseensä. [/quote] Niin varmaan.... fysiikan lakien vastainen ihme sitten tämä ystäväsi. Keräsi siis 25 kiloa tyhjästä? Kymmenen menee raskauden piikkiin. Ja peukuttavat ne, jotka saavat tästä ikään kuin oikeutuksen kerätä rasvaa tämän verran raskausaikana. Se on oikeasti vaarallista niin äidille kuin vauvalle. [/quote] Kai ymmärrät että yhtä lailla olisi fysiikan lakien vastaista, että kerää 30kg rasvaa ja ne yhtäkkiä vaan häviää synnytyksessä-parissa viikossa? Sillon kyse on pakko olla muusta kuin rasvasta.. Itselläni -22kg kahdessa viikossa synnytyksestä, siitä vain 12kg oli raskauden aikana kerättyä. Ei ole mahdollista menettää tuota määrää rasvaa kahdessa viikossa vaikka ei söisi mitään.
[/quote]
Mulla oli raskausmyrkytys, ja se kerää hurjasti nestettä kroppaan nilkoista pääkoppaan asti. Jo pelkästään tuo nesteen poistuminen pudottaa vaivatta 4-5 kiloa. Mulla ainakin lähti parissa viikossa lähes 10 kiloa, jos vauvakin lasketaan, ja suurin osa varmaan ollut tuota nestettä.
Nestettä oli niin paljon, että kun kotiin tullessa painoi sormella jalkaa, siihen tuli kuoppa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:08"]Mulle tuli joku 14kg. Niistä 11 jäi synnärille. Ja kun laps oli vuoden painoin -10kg tuosta.
Mun on kans vaihea uskoa et turvotusta tulee ihan 20kg. Mut hyvä jos paino palautunut kuukaudessa. Kurjaa vain et jos paino nousee noin paljon niin helposti tulee arpia yms.
[/quote] itse olen ylpeä raskausarvistani <3 t 3