Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies katosi..

Vierailija
30.09.2015 |

Mies oli lähtenyt yötä vasten pois kotoa eikä ole palannut takaisin. Hän jätti minulle viestin että ei ole enää työpaikkaa mihin mennä eikä voinut kohdata minua ja kertoa tätä kasvotusten. 

Nyt olen kotona yksin lasten kanssa ja mietin, olenko vielä unessa vai mitä on tapahtunut. Onko tämä nyt sitten reilua?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:25"]Toisen naisen maykaan läksi tai jotain muuta sellaista mistä ap ei pitäisi. Tuo työpaikan menetys on vaan pelkkä tekosyy...
[/quote]

Tältä minustakin vaikuttaa... Kätevää laittaa työpaikan syyksi. Ei kukaan normaali katoa tuosta syystä, ihan lastenkin takia. Jos ei ole töitä, niin silloinhan on enemmän aikaa lapsille!

Vierailija
22/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:56"]Jos sä tiedät, et se on siellä tutulla, niin mitä hötkyilet, anna miehen nyt rauhassa miettiä asioita, ei selvästikkään halunnut tulla kotia kuuntelemaan jäkätystä.
[/quote] mä en jäkätä. Enkä riitele. Mies vaan on ollu aina tollanen että katoilee, ryyppää silloin kunnolla kun lasten kanssa se ei onnistu. Ottaa kyllä kotonakin kuppia joka päivä. T 39
[/quote]

Hyi mikä mies... Säälin lapsiasi, he ansaitsevat parempaa. Eroa ja ala arvostamaan itseäsi ja lapsiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan nyt on ihan normimeininkiä, et äijät katoilee, nai vieraita ja ryyppää, keksi parempi provo, nää on niiiin perinteistä.

Vierailija
24/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulosta miltään normimeiningiltä, että lähtee ilmoittamatta ilman matkatavaroita ja jättää kotiavaimetkin. Ap:n  mukaan ei ole ollenkaan miehen tapaista. Minusta kuulostaa kamalalta ja pelottavalta. Tsemppiä ja voimia ap:lle, toivottavasti mies tulee järkiinsä ja ilmoittautuu.

Vierailija
25/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein saa selkoa kuka on oikea ap ja kuka ei, mutta minusta ap:n mies vaikuttaa enemmänkin masentuneelta itsemurhakandidaatilta, jos ei ole ottanut mitään kamoja mukaansa, työpaikka on just mennyt alta ja vielä pelkää vaimoaan. Toivottavasti olen väärässä, mutta eikö sua ap yhtään huolestuta tällainenkin mahdollisuus?

Vierailija
26/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:41"] Etkö sä oo huolissasi? Mä olisin. [/quote] No nyt vaikutan varmasti trollilta kun sanon, että tämä ei ole ensimmäinen kerta kun mies reagoi näin. Itse asiassa hän reagoi ristiriitatilanteisiin useimmiten pakenemalla, vaikka ei ihan konkreettisesti pakenemalla paikalta.  Mies on siis lähtenyt kotoa aiemminkin saadakseen minut huolestumaan ja näin unohtamaan sen alkuperäisen konfliktin aiheen. Kuulostan kylmältä, tiedän, mutta yritän saada tähän tilanteeseen jotain järkeä! [/quote] Sä mahdat siis oikeasti olla aika pelottava tai julma? [/quote] Eiköhän tuo miehen käytös enemmän kerro siitä, ettei hänellä itsellään ole keinoja käsitellä hankalia asioita. Tuntee itsensä arvottomaksi kun ei pysty perhettä elättämään. Toivottavasti tämä päättyy hyvin.

[/quote]

Niin, mutta se käytös johtuu jostakin. Lapsuudesta, siitä miten on aiemmin reagoitu jne. Sitä emme tiedä, voimme vain arvailla. 

Siksi kiinnostaakin miten ennen näitä asioita on käsitelty.

Vierailija
27/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:59"]

Kylläpä mä olen pelottava. Laitoin jo viestin jossa sanoin että tiesin tilanteen, mutta odotin että hän itse kertoo. 

Olen tosi pettynyt sillä kuvittelin ihan oikeasti että me voidaan puhua kaikesta. Paskat nakkaan työpaikasta, mutta olo on petetty kun mies ei voinut tästä puhua. 

[/quote]

se on nin kova paikka. Sitä ei ulkopuolinen tajua. Se työ on usein omanarvontunteen mittari. Sitten, kun sen menettää, niin voi tuntua, että menettää ison osan itseään.

toivottavsti sä nyt et jää mätänemään sinne marttyyriuteen...että miks ei voi puhua kaikesta. Ethän sä itsekään tajunnut ottaa sitä asiaa puheeks vaikka tiesit. (Oli se sittenkin niin iso juttu, ettei siitä voinut puhua... Siinä kohdassa sinä itse et voinut puhua...ihan samalla tavalla kuin ei miehesikään). Et varmaan tajunnut miten iso asia se miehelle on. Susta se ei oo ehkä niin iso asia, mutta sen toisen tunne on ihan eri.

voisin sano, että ja paskat sun petetystä olosta. Pelleilet nyt isolla asialla. Sä et menettänyt työtä. Toivottavasti et menetä miestäsi. Onneksi miehesi osaa ilmaista itseään, että laittoi sen lapun sinulle. Arvostaa sinua.

sinä se muhit siellä omassa navassa ja siellä itsesäälissä...tuu jo pois sieltä.

Vierailija
28/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä teille on noin vaikea puhua, sinäkin tiesit muttet voinut puhua? Vaikeneminen tuntuu olevan molemmilla ongelmana, 

Vierailija
29/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:41"]

Etkö sä oo huolissasi? Mä olisin.

[/quote]

No nyt vaikutan varmasti trollilta kun sanon, että tämä ei ole ensimmäinen kerta kun mies reagoi näin. Itse asiassa hän reagoi ristiriitatilanteisiin useimmiten pakenemalla, vaikka ei ihan konkreettisesti pakenemalla paikalta. 

Mies on siis lähtenyt kotoa aiemminkin saadakseen minut huolestumaan ja näin unohtamaan sen alkuperäisen konfliktin aiheen. Kuulostan kylmältä, tiedän, mutta yritän saada tähän tilanteeseen jotain järkeä!
[/quote] meillä kanssa mies harrastaa tota katoamista. On kuulemma miesten tapa päästä hieman rauhoittumaan itsensä kanssa. Ite aina kyllä hermostun siitä ja sanon et pitäsköhän munkin aina lähteä.

Vierailija
30/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:59"]

Kylläpä mä olen pelottava. Laitoin jo viestin jossa sanoin että tiesin tilanteen, mutta odotin että hän itse kertoo. 

Olen tosi pettynyt sillä kuvittelin ihan oikeasti että me voidaan puhua kaikesta. Paskat nakkaan työpaikasta, mutta olo on petetty kun mies ei voinut tästä puhua. 

[/quote]

se on nin kova paikka. Sitä ei ulkopuolinen tajua. Se työ on usein omanarvontunteen mittari. Sitten, kun sen menettää, niin voi tuntua, että menettää ison osan itseään.

toivottavsti sä nyt et jää mätänemään sinne marttyyriuteen...että miks ei voi puhua kaikesta. Ethän sä itsekään tajunnut ottaa sitä asiaa puheeks vaikka tiesit. (Oli se sittenkin niin iso juttu, ettei siitä voinut puhua... Siinä kohdassa sinä itse et voinut puhua...ihan samalla tavalla kuin ei miehesikään). Et varmaan tajunnut miten iso asia se miehelle on. Susta se ei oo ehkä niin iso asia, mutta sen toisen tunne on ihan eri.

voisin sano, että ja paskat sun petetystä olosta. Pelleilet nyt isolla asialla. Sä et menettänyt työtä. Toivottavasti et menetä miestäsi. Onneksi miehesi osaa ilmaista itseään, että laittoi sen lapun sinulle. Arvostaa sinua.

sinä se muhit siellä omassa navassa ja siellä itsesäälissä...tuu jo pois sieltä.

[/quote]

No huh.

Onhan se työ ollut suomalaisille suurille ikäluokille arvo sinänsä ja jopa ihmisarvon mittari.

Mutta ei kai herranjumala nyt enää nykypäivänä pitäisi löytyä edes suomalaista miestä, jolle työpaikan menettäminen on noin iso asia. Viimeistään 90-luvun laman aikaan olisi pitänyt jokaisen käsittää, että se onnela meni jo, jossa töitä riitti kaikille.

Ja muutenkin silloin 90-luvun alussa olisi pitänyt oppia jotain kaikista niistä kirjastoissa ja puistonpenkeillä eväitään syövistä ukoista, jotka olivat muka aamulla lähteneet töihin, mutta hengailivat päivät kuka missäkin, kun eivät uskaltaneet akalle kertoa, että olivat saaneet potkut.

Työtä ja työpaikkaa ei enää nykypäivänä voi pitää minkäänlaisena mittarina mistään. Suuryritykset irtisanovat ihmisiä milloin mistäkin syystä, joukossa menee niin pätevät kuin tumpelotkin ulos.

Jos mies ei uskalla kotona sanoa, että sain kenkää, niin aika huonosti menee. Nynny se on.

Vierailija
31/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, voitte ihan vapaasti spekuloida suhdettamme ja niin edelleen. 

Sillä aikaa pengoin kaikki miehen tavarat. Tässä tulee pahin: hänellä on vain ne vaatteet mitkä hänellä on yllään, meikkipussi on kadonnut kuten myös passi. 

Laitoin viestin miehen kaverille, toivon että hän vastaa pian. Jos hän ei ole nähnyt miestäni, niin voi olla että joudun soittamaan jo poliisille. Ottavatko he edes vastaan tällaista katoamisilmoitusta? Äsken olin huolissani, nyt hiipii paniikki. Mitä sanon lapsille? Mitä sanoon työpaikalle? En voi lähteä töihin näin! En voi sanoa lapsille että iskä on hävinnyt!

Vierailija
32/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löytynyt. Kiitos kaikille!

Vierailija
33/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:29"]No niin, voitte ihan vapaasti spekuloida suhdettamme ja niin edelleen. 

Sillä aikaa pengoin kaikki miehen tavarat. Tässä tulee pahin: hänellä on vain ne vaatteet mitkä hänellä on yllään, meikkipussi on kadonnut kuten myös passi. 

Laitoin viestin miehen kaverille, toivon että hän vastaa pian. Jos hän ei ole nähnyt miestäni, niin voi olla että joudun soittamaan jo poliisille. Ottavatko he edes vastaan tällaista katoamisilmoitusta? Äsken olin huolissani, nyt hiipii paniikki. Mitä sanon lapsille? Mitä sanoon työpaikalle? En voi lähteä töihin näin! En voi sanoa lapsille että iskä on hävinnyt!
[/quote] sanot että isi on töissä ja voi olla että et tiedä koska tulee. Näitä selityksiä mä joudun Ain keksimään valitettavasti. T se toinen jonka mies katoilee

Vierailija
34/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-aviomies katosi myös. Otti läppärinsä, matkalaukun ja vähän vaatteita ja lähti sanomatta sanaakaan. Oli siis kadonnut ennen kuin tulin itse töistä kotiin. Ei ilmoittanut minulle lähdöstään, huomasin vain että oli höipynyt. En siis ollut huolissani koska oli koneen ja muita tavaroita ottanut mukaansa, siis oli tietoinen valinta tuo lähtö.

Se oli kadoksissa kuukauden kunnes ilmoitti itsestään. En sinä aikana kehdannut(!) sanoa katoamisesta mitään, hävetti ja pelotti. No, kun vihdoin lähetti tekstiviestin, olin jo hakenut avioeropaperit ja kirjoittanut ne valmiiksi. Ja sitä varten se sitten tulikin.

Puoli vuotta myöhemmin selvisi että oli lähtenyt jonkun naisen mukaan.

Vierailija
35/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarakkaaseen on helppo purkaa paineet, missäs luulet miehen olevan, veikkaan hotellia tai jonkun muikun kämppää, verukehan se on tuokin päästä horoilemaan.

Vierailija
36/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaa pelkään, että mun lapset eivät ole ihan niin tyhmiä että uskovat. Olen aika huono valehtelija ja nytkin on vaikeaa ajatella selkeästi. 

Ehkä mä saan itseni vielä pokiin. Voikohan sinne poliisille soittaa jo nyt? Oletko koskaan joutunut soittamaan poliisille miehesi vuoksi?

Vierailija
37/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnii. Routa porsaan kotiin ajaa.

Vierailija
38/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskin on tappanut itseään jos on passi mukana...lähti lomalle tuhlaamaan loputkin rahat ja jätti vaimon hoitamaan arkirumbaa. Jos minun mieheni lähtisi jossain kriisitilanteessa lätkimään ja jättäisi minut yksin murehtimaan niin ei olisi takaisin tulemista...munaton mulkero!

Vierailija
39/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:35"]

Mun ex-aviomies katosi myös. Otti läppärinsä, matkalaukun ja vähän vaatteita ja lähti sanomatta sanaakaan. Oli siis kadonnut ennen kuin tulin itse töistä kotiin. Ei ilmoittanut minulle lähdöstään, huomasin vain että oli höipynyt. En siis ollut huolissani koska oli koneen ja muita tavaroita ottanut mukaansa, siis oli tietoinen valinta tuo lähtö.

Se oli kadoksissa kuukauden kunnes ilmoitti itsestään. En sinä aikana kehdannut(!) sanoa katoamisesta mitään, hävetti ja pelotti. No, kun vihdoin lähetti tekstiviestin, olin jo hakenut avioeropaperit ja kirjoittanut ne valmiiksi. Ja sitä varten se sitten tulikin.

Puoli vuotta myöhemmin selvisi että oli lähtenyt jonkun naisen mukaan.

[/quote]

Just noin minustakin juuri nyt tuntuu, hävettää kun on käynyt näin ja pelottaa mitä oikeasti on tapahtunut! En voi ruveta kuuluttamaan koko maailmalle että mies on kadonnut. Tämänkin ketjun kommentoinnista voi päätellä mitä asiaan kuulumattomat päästelevät suustaan.

Vierailija
40/56 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän poliiseilla ole parempaakin tekemistä, kuin metsästää pettäjäsulhasta.