Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä teistä Normaali kyläilyaika

Vierailija
29.09.2015 |

tiedän, että itse olen ns. liian pitkään kylässä, mutta mikä teille on normaaliaika viikonloppuna/viikolla

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia on ihan hyvä. Ja kyläilemään mennään siihen aikaan, kun kutsutaan. 

Vierailija
22/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:49"]

moneltas olis teistä fiksua lähteä arki-iltana pois kylästä? -ap-

[/quote]

Riippuu ihan siitä, kenen luokse olet menossa kyläilemään. Mä lähden yleensä viemään koiraa iltalenkille 19:30-20 eli meillä arki-iltaisin voi olla tuhon asti. Tietysti pitää huomioida, pitääkö mun olla esim seuraavana aamuna vaikka klo 5 jo lentokentällä, mutta enpä mä ketään kutsukaan sellaisena iltana kylään, jos mulla on aikainen herätys aamulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:43"]

Pari tuntia riittää.

[/quote]

Eiköhän se sopiva aika riipu aika monesta seikasta, esim. kuinka kaukaa vieraat tulee. Meillä käy paljon vieraita 1-2 tunnin ajomatkan päästä ja kyllä ihmettelisin jos jo 2 tunnin päästä lähtisivät kun nähdäänkin vaain kerran vuodessa. Ihan eri asia jos on joku jota nähdään usein ja asuu lähellä.

Vierailija
24/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen lapsen kanssa tapaamassa kavereita niin 1-4h, jos yksin niin 2-12h meillä menee. Jos perheenä lähdetään kyläilemään niin yleensä se on yksi yö. Lähempänä toki saatetaan käydä vain joku 4h kahvittelemassa. Jos lähdetään 400km päähän tms. niin sitten 1-3 yötä riippuen isäntien työvuoroista, mutta yleensä viikonloppuun ajoittuu kyläilyt.

Vierailija
25/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:43"]Kello 17 - 21
[/quote]

Mun menis hermot. Ellei kyläilijä älyä lähteä kun nukutetaan lapsia niin sitten jo kyllä sanon...

Vierailija
26/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi vierailee aina 2 kk kerrallaan, eikä tajua miksi olen ahdistunut vierailun loppupäässä. Sanoo vain, että hän haluaa auttaa ja että vaikka huomenna voi kuolema yllättää. Hänen kulttuurinsa on kuulemma myös vieraanvaraisempi kuin suomalainen kulttuuri. Ihmettelee myös, tiedänkö mitä on rakkaus ja herttaisesti kehoittaa lopettamaan itsekkyyden. Onneksi pitkä välimatka välissä, saa toivuttua seuraavaa vierailua varten.
-
Kuulostaa ihanalta teidän parin tunnin vierailut!! :)

Vierailija
27/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:08"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:43"]Kello 17 - 21 [/quote] Mun menis hermot. Ellei kyläilijä älyä lähteä kun nukutetaan lapsia niin sitten jo kyllä sanon...

[/quote]

No meillä ei haittaa vaikka vieraat jää, kun lapset on pedissä, niin sitten saa rauhassa jutustella. Ja voihan noihin ilta puuhiin saada vaikka apuakin, jos sopivat vieraat sattuu.

Vierailija
28/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia yleensä, paitsi jos on joku uudempi tuttavuus, silloin riittää tuntikin. Nämä kyläilyajat toimii silloin, kun asutaan kohtuullisen lähekkäin, jos vieraat tulee kauempaa ja tarjotaan ruokaa jne. silloin vieraat ovat kauemman.

Vierailija
29/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kenen luona kyläillään, onko hyväkin tuttava vai uusi tuttava yms. Muutama tunti on ok, joskus voi venyäkin, jos tietää, että se on kaikille ok.

En voi sietää uusia tuttavuuksia, jotka eivät tajua lähteä 'ajoissa'....... Samoin ihmiset, jotka eivät "päästä" puhelimesta pois, vaikka kuinka yrittää sanoa, että pitää jo lopetella..

Vierailija
30/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavampia ovat ihmiset jotka kutsuvat itsensä kylään eivätkä tajua lähteä sitten millään. Alkaa pinna kiristyä kun se "kahvilla käynti" venyy jo kolmatta ja neljättä tuntia pitkäksi. Juu ja vaikka lapsia ei ole niin muutakin elämää on.

Vierailija
31/31 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta. Ennen kaikkea paljon riippuu siitä, onko kummallakin lapsia. Minulla oli vuosia sitten, lasteni ollessa pieniä, se tilanne, että hyvä ystäväni asui vähän kauempana ja kun hän tuli lapsineen käymään, niin se vierailu kesti koko päivän. Ok, kuulostaa ihan loogiselta, kun ei ihan naapurissa asuttu, mutta etenkin esikoiseni aikanaan oli ihan nääntynyt noiden vierailujen jälkeen. Hän oli pienenä tosi rauhallinen ja nämä kyläilijälapset tosi vilkkaita. Oikeasti hänelle olisi riittänyt pari tuntia, sen jälkeen näin että koetti vain kestää. Siis ystäväni on ihana ihminen ja pidän hänestä lapsistaan, mutta ei kaikki ihmiset vaan kestä koko päivän hulinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän