Minkä ikäisenä ulkonäkösi rupsahti?
Eli mikä on se ikä kun perään ei enää katsella ja ulkonäkö on seilannut ohi parhaista päivistä?
Kommentit (70)
32-vuotiaana. Aloitin ulkomailla työpaikassa, jossa oli stressiä ja pitkiä päiviä. Vesijohto vesi oli erilaista kuin Suomessa ja stressin lisäksi se vaikutti ihoon ja hiuksiin. Muutaman kuukauden päästä huomasin, että iho ei ole enää niin kimmoisa kuin ennen.
No nyt 22-vuotiaana alkaa tulla ryppyjä silmien alle ja tukkakin harmaantuu...mutta eipä ole kukaan tähänkään mennessä katsellut perään niin väliäkös sillä sitten
46 vuotiaana huomasin että silmänympärys iho on alkanut hieman veltostumaan. Muuten koen että olen ikäistäni nuoremman näköinen nyt 48 v iässä.
Se, katsooko kukaan perään on aina riippunut siitä onko minulla meikkiä ja ovatko vaatteeni naiselliset vai sukupuolettomammat, joten siinä mielessä en varmaan ole vielä rupsahtanut. "Nuoruuden hehku" varmaan kuitenkin katosi suunnilleen 28-vuotiaana, koska niihin aikoihin silmieni alla lapsesta saakka olleet rypyt syvenivät hieman, kassat alkoivat teititellä silloin tällöin eikä minulta enää kyselty/kysellä papereita läheskään aina.
Noin 49-vuotiaana. Ja nyt on kovaa vauhtia rapistuminen menossa.
Tosin lohduttaa kun näen toisia jotka ovat syvien uurteiden vallassa.
Ikäisiäni siis.
Todella pahasti 45-vuotiaana. Sain syöpähoitona saamani allogeenisen kantasolusiirron jälkeen kolme valtavaa kortisonikuuria maksan käänteishyljintään. Painoni nousi useita kertoja 15 kiloa kuukaudessa. Iho ei enää palaudu näin vanhana, joten minulla on kortisonin vähentämisen ja painon putoamisen jälkeen kaamean ruttuinen kaula ja ryppyiset kasvot. No, olen edelleen hengissä ennusteestani huolimatta.
Aiemmin olin sileäihoinen, koska en tupakoinut, käyttänyt alkoholia tai paahtanut itseäni auringossa.
35-vuotiaana olin vielä täydessä iskussa.
27
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:34"]
Todella pahasti 45-vuotiaana. Sain syöpähoitona saamani allogeenisen kantasolusiirron jälkeen kolme valtavaa kortisonikuuria maksan käänteishyljintään. Painoni nousi useita kertoja 15 kiloa kuukaudessa. Iho ei enää palaudu näin vanhana, joten minulla on kortisonin vähentämisen ja painon putoamisen jälkeen kaamean ruttuinen kaula ja ryppyiset kasvot. No, olen edelleen hengissä ennusteestani huolimatta.
Aiemmin olin sileäihoinen, koska en tupakoinut, käyttänyt alkoholia tai paahtanut itseäni auringossa.
[/quote]
Tsemppiä. Pistää ajattelemaan omia turhanpäiväisiä ryppykriiseja. Varsinkin kun itse tupakoi, juopottelee ja ottaa aurinkoa. Tasan ei käy onnen lahjat, eikä tämä ole vittuilua, vaan toteamus siitä, että luonnon arpapelissä ei katsota kohdetta. N46
Mitä rupsahtaminen tarkoittaa? olen vielä "hehkeä"; hoikka ja ihoni on sileä ja kuulas kuin vauvan peppu. Tarkkaan jos katsoo niin hymyillessä tulee silmien alle ryppyjä, mutta en tiedä onko niin ollut aina. Olen jo vuosia hoitanut ihoani hyvin ja laadukkailla tuotteilla sekä omannut hyvät elämäntavat. N32
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:20"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:17"]Mitä se rupsahtiminen tarkoittaa teille?
En ole vielä rupsahtanut, n26.
[/quote]
Ilmeryppyjä, muutamia harmaita hiuksia, nuoruuden hehku hävinnyt. Kassat teitittelee ja perään ei juuri katsella. Painoa sensijaan ei ole kertynyt vaan ennemminkin lähtenyt. Voi tietty sekin selittää varhaista rupsahtamista. 3
[/quote]
Eiköhän ilmeryppyjä ole kaikilla elävillä ihmisillä..... Myös minulla. t. Se kansainvälinen babyface
Olen 26 ja tänä vuonna olen huomannut dekolteellä löystymistä/rypistymistä, ja silmän alla on hiuksen hieno juonne, kuten myös otsalla muutama ohut juonne. Dääääm!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:10"]
28 alkoi ikä näkyä jo aika lailla.
[/quote]
Olit siis dokannut ja viettänyt baarielämää? 28-vuotiaat ovat upeita.
11-vuotiaana, siihen asti olin kaunis, kuin prinsessa. Teininä ja nuorena aikuisena vielä odottelin, että puhkeaisin taas kukkaan, mutta nyt olen jo hyväksynyt että eipä niin taida enää käydä
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:01"]
Eli mikä on se ikä kun perään ei enää katsella ja ulkonäkö on seilannut ohi parhaista päivistä?
[/quote]
Multa kysyttiin 39-vuotiaana paperit. Mutta voi sitä alle 20-vuotiaanakin näyttää jo alkoholisoituneelta nelikymppiseltä.
Mun mielestä riittää että elää terveellisesti ja ottaa elämästä irti.
Kauniita vanhoja naisia on, mutta ei ole pakko olla kaunis.
Väärällä asenteella varustettu leikelty ja ulkoisesti puleerattu vanha tai nuorikin nainen on huonompi juttu kuin hyvällä asenteella varustettu minkä tahansa ikäinen.
Lisäksi, mitä väliä. Tärkeintä on osata kulkea rupsahtaneena minkä ikäisenä tahansa. Ripsaripakko kun roskiksia viemään - silloin on mun mielestä väärä asenne.
No mä varmaan 24v kun ohimoilta alko hiukset karkaamaan. Lisäks mulla 3 ryppyjuovuo otsassa mut noi on ollu mulla koko elämän ajan.
No oon itse tänä vuonna 32 ja ainut mitä olen huomannut niin verisuonet on tulleet enemmän esikn, mutta taitaa se olla kovan liikuntaharrastuksen vuoksi js laihtuminen! Okei nauraessa pieniä juovia ihossa....muutem hyvässä kunnossa, iho sileä ja paprujakin kysyttiin toissavuonna! Liikunta, hyvät ihovoineet, tarpeellinen uni, lepo js ilo ja nauru! Siinä kait ne tärkeimmät...Ja oma sisarenikin on kaksi lasta tehnyt jo, niin hyvin on säilynyt! Ja äiti 60 täyttää ihan just, ja vielä sileämpi ja puhtasmpi iho kuin minulle itsellä! Tänään viimeksi vertailtiin ihoja...ei paljoa eroa! Ja jos nainen hehkuu sisältäkäsin niin eikö srkin tarkoita elinvoimaista naista! Mut geenit vaikuttaa myös!
Viimestään se on ollu 6v, koska silloin on alkanu mun ulkonäön arvostelu, ja ei mihinkään kauniiseen sävyyn.
Kolmekymppisenä, 2 pientä lasta ja aika tekivät tehtävänsä.. silmänaluseni ovat aina ollet tummat, nyt ne rypistyivät ja pussittuivat. Otsan hennot juonteet syvenivät uurteiksi..
No lapsesta saakka on ollut kaikkien kammoksumat silmäpussit, eli rupsahtaminen on alkanut varmaan jo silloin. Mutta noin muuten varmaan 25+ aloin huomaamaan, että iho ei ole enää niin hehkeä. Yleensä varmaan se 30 on rajapyykki, eli vaikka pitäisi itsestään huolta niin vanhenemisen yleensä näkee. Mikä sitten on rupsahtamista? Olen yli kolmekymppinen ja pidän itsestäni huolta. Välillä kysytään papereita, välillä ei. En ole enää teini ja kyllä se näkyy. Onko se sitten sitä rupsahtamista.