Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ei tarjonnut kahvilassa vaikka kutsui

Vierailija
29.09.2015 |

Olen todella ärtynyt kaverilleni. Kaveri ehdotti että nähtäisi keskustassa kahvilla joku päivä kun asumme nykyään eri puolilla kaupunkia emmekä enää voi käydä kävelyllä yhdessä. Tietenkin odotin että hän kutsujana maksaisi enkä siksi ottanut juurikaan rahaa mukaan. Kun tuli maksun aika, kaveri sanoi kuitenkin että erikseen! Jouduin siinä nolona vaihtamaan piirakanpalaseni halvempaan kun ei ollut tarpeeksi kolikoita mukana. Häpesin hirveästi, jonoakin oli. 

Kaveri katsoi minua kuin olisin jotenkin hassahtanut kun sanoin että odotin että hän kutsujana maksaisi. Ettekö te muka tarjoa kavereillenne kun olette kutsuneet? 

Rahatilanne meillä on suunnilleen sama, kyseessä siis entinen työkaverini joten tiedän suunnilleen hänen palkkatasonsa. Olemme n. 30-vuotiaita naisia jos sillä on väliä.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:06"]

No siis jos kaveri kutsuu kahvilaan tyylillä että "lähetäänkö kahville", en todellakaan oleta että kaveri maksaa. :D

[/quote]Se joka kutsuu, maksaa. Esimerkki: Sanot kaverille, että mentäiskö Madonnan keikalle. Maksat liput. Käytäiskö elokuvissa joku ilta? Maksat liput. Se joka kutsuu, maksaa. Nyökyttelyä. Vai loppuiko se nyökyttely kun "kutsuja" vaihtui tyttären poikaystävän äidistä omaksi kaveriksi?

[/quote]

Ei kyllä on ihan tapana maksaa omat lippunsa, ellei toinen erikseen sano että "mä maksan". Eriasia on kutsua kaveri esim kotiinsa syömään, silloin tarjoaa ruuat toki.

Vierailija
22/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia reaktioita, kun minä sanoin etten oleta treffeillä että kutsuja maksaa kun kyseessä on kuitenkin kaksi tasavertaista aikuista, sain kuulla olevani "katkera", "juntti" ja ties mitä. Minnekäs se kutsuja maksaa-asenne on nyt kadonnut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:19"]

Erikoisia reaktioita, kun minä sanoin etten oleta treffeillä että kutsuja maksaa kun kyseessä on kuitenkin kaksi tasavertaista aikuista, sain kuulla olevani "katkera", "juntti" ja ties mitä. Minnekäs se kutsuja maksaa-asenne on nyt kadonnut?

[/quote]

Minä en ole ollut koskaan sitä mieltä että pitäisi tarjota missään tilanteessa, ellei erikseen niin sovita, joten jaa-a. 

Vierailija
24/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:19"]Erikoisia reaktioita, kun minä sanoin etten oleta treffeillä että kutsuja maksaa kun kyseessä on kuitenkin kaksi tasavertaista aikuista, sain kuulla olevani "katkera", "juntti" ja ties mitä. Minnekäs se kutsuja maksaa-asenne on nyt kadonnut?
[/quote]
No kuvittelitko että palstapersuilta irtoaisi joitakin järjellisiä kommentteja?:D

Vierailija
25/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:19"]Erikoisia reaktioita, kun minä sanoin etten oleta treffeillä että kutsuja maksaa kun kyseessä on kuitenkin kaksi tasavertaista aikuista, sain kuulla olevani "katkera", "juntti" ja ties mitä. Minnekäs se kutsuja maksaa-asenne on nyt kadonnut? [/quote] No kuvittelitko että palstapersuilta irtoaisi joitakin järjellisiä kommentteja?:D

[/quote]

No onhan täällä porukkaa laidasta laitaan. Jos kaikki palstailijat olisivat minusta ääliöitä, olisin itsekin sellainen, ellen sitten uskoisi olevani ainoa normaali ihminen täällä.

Tavallaan av:lla ihminen on tietyllä tapaa aidoimmillaan kun voi olla just niin perse kuin oikeastikin olisi jos ei menettäisi kasvojaan :D

Vierailija
26/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären poikaystävän äiti muuttuikin kaveriksi?

Vierailija
27/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas? Mä en tollasen loisen kaveri edes olisi!

Vierailija
28/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

NOLO!

Vierailija
29/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukaa kun AV mammoille asenne vaihtelee ketjun mukaan. Itse kirjoitin ketjuun jossa kysyttiin maksajaa, että kutsuja maksaa aina. Sain alapeukku enkkani kai
Tänään taas joku avautui kun lapsensa poijaystävän äiti oli kutsunut nuorenparin ravintolaan, mutta pyytänyt laskut erikseen.
Siellä kutsuja maksaa kommentti sai vain ylä peukkuja.
Eli näköjään on eroa sillä kuka kutsutaan. Itse maksan aina jos olen kutsujana. Eilenkin maksoin ystäväni ja hänen miehensä laskun kun olin itse ravintolaan menoa ehdottanut.
Minulle ei olisi tullut mieleenköän alkaa jakamaan laskua tai olettaa että ystäväni mies olisi maksanut.
Kyllä menen hämilleni jos kutsuja olettaa minun maksavan oman annokseni. Näin on tosin käynyt kai vain kerran. Joskus harvoin jos väkeä on paljon koossa minäkin ymmärrän laskun jakamisen, koska tulisi kalliiksi yhdelle ihmiselle, mutta yleensä koko juttu on alun perinkin suunniteltu yhdessä. Saatu sopiva aika sovuttua kaikille ja valittu kaikille mieleinen ravintola.
Mutta jos minä olen kutsuja niin minä maksan, suurin porukka oli kun vein kurssitoverini pitsalle lähes 20 henkeä, mutta sen kyllä vedin firman luottokortilla. Sikti ei kyllä ollut läheskään kallein ravintolalasku jonka olen kuitannut.

Vierailija
30/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:38"]

Haukaa kun AV mammoille asenne vaihtelee ketjun mukaan. Itse kirjoitin ketjuun jossa kysyttiin maksajaa, että kutsuja maksaa aina. Sain alapeukku enkkani kai Tänään taas joku avautui kun lapsensa poijaystävän äiti oli kutsunut nuorenparin ravintolaan, mutta pyytänyt laskut erikseen. Siellä kutsuja maksaa kommentti sai vain ylä peukkuja. Eli näköjään on eroa sillä kuka kutsutaan. Itse maksan aina jos olen kutsujana. Eilenkin maksoin ystäväni ja hänen miehensä laskun kun olin itse ravintolaan menoa ehdottanut. Minulle ei olisi tullut mieleenköän alkaa jakamaan laskua tai olettaa että ystäväni mies olisi maksanut. Kyllä menen hämilleni jos kutsuja olettaa minun maksavan oman annokseni. Näin on tosin käynyt kai vain kerran. Joskus harvoin jos väkeä on paljon koossa minäkin ymmärrän laskun jakamisen, koska tulisi kalliiksi yhdelle ihmiselle, mutta yleensä koko juttu on alun perinkin suunniteltu yhdessä. Saatu sopiva aika sovuttua kaikille ja valittu kaikille mieleinen ravintola. Mutta jos minä olen kutsuja niin minä maksan, suurin porukka oli kun vein kurssitoverini pitsalle lähes 20 henkeä, mutta sen kyllä vedin firman luottokortilla. Sikti ei kyllä ollut läheskään kallein ravintolalasku jonka olen kuitannut.

[/quote]

Entä jos kaverisi ehdottaa että lähdette yhdessä viikonloppumatkalle? Oletat että hän maksaa? Entäs baari-illan narikat ja juomat?

En ymmärrä tätä kutsuja maksaa-asennetta siksi että eihän sitä voisi vähävaraisena koskaan ehdottaa mitään kavereille jos joutuisi kaikkien ruoat, narikat ja liput maksamaan. En ikinä oleta kutsujan maksavan vaan varaudun aina maksamaan omat menoni.

Vierailija
31/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa, provo mikä provo..

Vierailija
32/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:07"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:06"]

Miten hän tarkkaan ottaen kutsui?

[/quote]"Käy kanssani kahvilaan."
[/quote]

Tuo on runomuotoinen lause. Ei kukaan puhu noin.

Vierailija
33/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:35"]

[/quote]

Sama epätodellinen fiilis tuli, mutta en sentään ole kaveruutta katkolle laittamassa.

Ap

Vierailija
34/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:35"]

[/quote]

Sama epätodellinen fiilis tuli, mutta en sentään ole kaveruutta katkolle laittamassa.

Ap

[/quote]

"Loinen" taisi kyllä viitata sinuun...

Vierailija
35/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap:n ei koskaan kannata pyytää kavereitaan kanssaan ulkomaanreissulle.

Vierailija
36/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap itse tarjonnut tälle kaverillesi joskus jotain? Tai tapaatko tarjota kavereillesi?

Vierailija
37/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:46"]Ei jaksa, provo mikä provo..
[/quote]
No ei tarvitsekaan jaksaa jos maksat.

Vierailija
38/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:06"]No siis jos kaveri kutsuu kahvilaan tyylillä että "lähetäänkö kahville", en todellakaan oleta että kaveri maksaa. :D
[/quote]juuri näin. Sehän tarkoittaa tapaamista ei nykypäivänä että ehdottaja maksaa. Miten sinulle tuli edes mieleen????

Vierailija
39/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän täytyy olla provo tai sitten ap on junttien juntti!

Vierailija
40/73 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:56"]

Oletko ap itse tarjonnut tälle kaverillesi joskus jotain? Tai tapaatko tarjota kavereillesi?

[/quote]

Pyydän useimmiten ilmaisiin juttuihin kuten juoksulenkille, maksuttomille keikoille tai sitten ihan minun kotiini jossa tietty tarjoan ruokaa ja juomaa. Jos pyydän kahville, maksan kyllä myös toisen laskun. 

Mielestäni mainitsin jo aloituksessa että aiemmin tapasimme käydä kävelyillä kun asuimme lähekkäin, ei siis olla ennen oltu tilanteessa missä kummankaan pitäisi tarjota mitään. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan