Veljeni rääkkää kissaamme
Ihan näin alkuun kyllä olen vasta 14 pieni teini. Av vauva sivut on vaan viihdettä.
Mutta siis meillä on kolme kissaa ja tässä talossa kolme perheen jäsentä, kaikilla on tavallaan omat kissat. Veljeni (19v) vihaa kissaani on mm. Kerran heittänyt terrassilta alas(varmaan noin 10m pudotus) onneksi selvisi. Käyttää omakeksimäänsä "hallinta otetta" missä pitää kissaa maata vasten ja kuristaa kissaa, muutenkin aina huutaa kissalle. Kissa pelkää häntä hirveästi (ja ihan syystäkin) yleensä tämä tapahtuu, sillonkun veljellä on huono päivä. Veljeni muutenkin pelottaa jopa minua. Lapsena on ollut väkivaltainen yms lyönyt vaikka 5v ikäero onkin. Muutenkin varsinkin kissankohdalla taipumus hirveään draamailuun, tänäänkin kun oli autossa kissantassun jäki niin meni huutamaan mun kissalle vaikka talossa asuu kaksk muuta. Huusi muuten ihan vitun kovaa ja pelottavasti. Itseänikin pelotti siinä kohtaa:( Yritin siinä sittem jutella että miksi mun kissaa vihaa jne, niin lopputulos oli se että sanoi että haluisi että koko kissa kuolisi (kettu veisi, jäisi auton alle tms) muutenkin veli aina vähän lyö ja haukkuu tekemisiäni tai itseäni (ei kovaa mutta ärsyttävää silti) varsinkin takaa päin jos vaikka syön niin pelottaa sisäisesti hirvesäti että mistä suunnasta se nyt läppäsee hiljaa poskelle. Asiasta kissaan. Se on minulle tosi rakas (samoin äitille) mutta harmittaa sen puolesta kun tavallaan tietää mitä se joutuu kokemaan, vaikkei mulle oo ikinä mitään tosissaan mitään tehny. En tiiä onko tosissaan kun sen käytös ailahtelee niin paljon. Ns normaalisti se on hauska, välittävä rakas veli, mutta nuo pahat päivät... Niitä onliikaa
Kommentit (28)
Etsi googlettamalla lähin eläinsuojeluyhdistys ja pyydä sieltä apua. Varmasti voit lähettää sähköpostia. Itse menisin kyllä suoraan poliisilaitokselle.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:01"]Saamarin hullu jätkä!!! Nyt kerrot heti äidillesi ja jos pentu ei lopeta kissan+sinun rääkkäämistä, niin kämpästä pihalle! Ette voi antaa käyttäytyä enää hetkeäkään noin. Ymmärrät varmasti, että veljesi tekee erittäin pahasti kissalle ja samoin teette sinä ja äitisi, jos ette heti puutu asiaan! [/quote] Itse odotan innolla että menisi armeijaan. Ei päässyt aikasemmin koska loukkaantui kaatuessaanjäällä. Iskällä ei ikinä ole tuollainen vavaan aina se ns mukava veli, samoin täälläkin mutta välilla saa noita kohtauksiansa mutta silloin ei ole äiti yleensä kotona. Ajattelin joskus että teen ilmoituksen mutta miten voin todistaa sitten kun ei oo mitään näkyvää jälkeä tehnyt?
[/quote]Todistat omalla todistuksellasi. Kuvailet tapahtumat tarkkaan ja pyrit muistamaan, milloin kyseiset tapahtumat tapahtuivat, mikä päivä/viikko, mihin kellonaikaan.
Kenenkään ei tarvitse alkaa yksityisetsiväksi tai rikostutkijaksi itse. Poliisi hoitaa sitten homman ja kuulee tekijää. Usein tekijät myöntävätkin tekonsa.
[/quote]
Tai sitten jos osaat yhtään aavistella et milloin veöjes sekoaa nii salaa puhelimella kuvausta, pelkkä ääniki riittää varmasti.
Sun veljesi kuulostaa todella pelottavalta. Kyseessä kun oikeastaan jo aikuinen ihminen, ainakin iältään. Huolestuttavaa on myös se, että olet tottunut siihen, että sua saatetaan lyödä ja "vitun kovaa" huutaminen on normaalia. Eivätkö vanhempasi tiedä veljen käytöksestä? Miksi veli asuu vielä kotona kun paikka ilmeisesti aiheuttaa niin paljon stressiä, että käyttäytyy väkivaltaisesti? Onko veljelläsi esim. joku mielenterveyden ongelma eikä ota lääkkeitään?
AP: Väkivalta ei ole koskaan ok. Vaikka veljelläsi olisi huono päivä se ei oikeuta lyömään sinua tai ketään muutakaan eikä rääkkäämään eläimiä. Ota yhteys lastensuojeluun jos vanhempasi eivät suostu suojelemaan sinua veljesi käytökseltä.
Kenenkään ei pidä pelätä omassa kodissaan omaa perheenjäsentään. Miten vanhempasi puuttuvat siihen että veli kiusaa sinua ja kissaa? Jos he vähättelevät soita lastensuojeluun/mll:n auttavaan puhelimeen tai kerro koulussa esim. kuraattorille. Tärkeintä on kertoa aikuisille että sinulla on turvaton olo itsesi ja kissasi takia.
Halauksia!
Rikoksista tulee ilmoittaa poliisille. Vanhempien kanssa keskusteleminen ja lasten/eläintensuojeluun soittelu on toki myös paikallaan, ja toki lastensuojelu tekee sitten viimeistään ilmoituksen poliisille.
Jos antaa rääkkäyksen jatkua, on itse osasyyllinen. Jokaisella on velvollisuus puuttua eläinten ja lasten kaltoinkohteluun. Eikä todellakaan pidä jäädä odottamaan uutta tapausta, että saa "todisteita", vaan ENNALTAEHKÄISTÄ väkivaltaa.
Eläinsuojelu ilmotus ainaki kissatapaukseen ja muuten kerrot poliisille jos veljes hakkaa sua ja näin
On vastuutonta jäädä odottamaan seuraavaa raivaria, että saisi otettua tallennetta eläimen kiduttamisesta. Kyllä noista asioista pitää ilmoittaa viranomaisille heti kun ne on tiedossa.
Kenelläkään ei ole oikeutta kiduttaa kissaa tai mitään muutakaan eläintä.