Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gynellä tänään

Vierailija
29.09.2015 |

Mulla oli tänään gynekologin aika, ja oli kyllä taas niin ihana lääkäri että! YTHS:än gyne ja asia hoitui todella mallikkaasti. Koska gynekäynnistä (eli erikoislääkäristä) joutuu maksamaan erikseen 24e YTHS:llä, olin käynyt jo yleislääkärillä asian takia. Osaava ja empaattinen yleislääkäri teki yhden tarvittavan lähetteen erikoistutkimuksiin ja suositteli lisäksi puhelinaikaa gynelle. Gynen puhelinajalla sain laboratorialähetteen ja sovittiin, että varaan pitkän ajan gynelle. Ja sitten se gyne vielä soitti toisen kerran ja varasin neuvon mukaan vielä toisen laboratorioajan. Eli näytteet otettuna ja varatulle ajalle.

Ja se varattu aika! Gyne oli minuutilleen ajallaan, aika kesti sovitun verran ja asiat ehdittiin käsitellä. Sisätutkimuksen teko sujui täysin ongelmitta ja muutenkaan mitään ongelmaa ei ollut. Kaikki sujui ja käynnin jälkeen olo oli todella mukava ja helpottunut, kun asiat hoituivat niin helposti. Ja gyne tiesi taustatiedot, se oli todellakin lukenut mun ongelmasta ja tehnyt muistiinpanoja, ja keskustelun aikana selvisi, että se oli myös keskustellut sen yleislääkärin kanssa tarvittavista labrakokeista.

Mulle jäi hyvä olo, mua kunnioitettiin ja minut kohdattiin ihmisenä, ei pelkkänä potilaana. Mitään nöyryyttävää en kokenut. Toivottavasti muutkin saa yhtä hyvää palvelua.

Tuo YTHS:n yleislääkäri ja gynekologi ovat molemmat naisia, ja erikoislääkäreitä omalla alallaan, eli jo vähän vanhempia. Jospa opintoja voisi vähän venyttää, niin saisi edelleen käyttää hyviä palveluita.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla