Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teette kavereidenne käsityötekeleille?

Vierailija
29.09.2015 |

Olenko minä ainut, vai onko muillakin aktiivisia käsityöläisharrastajia kaveripiirissä? Wannabe-kuvataiteilijoita, keramiikkataiteilijoita, käsityöläisiä? 

Minusta on äärettömän hienoa, jos joku osaa tehdä omin käsin jotain. Arvostan taiteilijoita, oli taide sitten musiikkia, tanssia, kuvataidetta tai mitä vain. 

Olen vuosien varrella saanut kavereilta ja tuttavilta näitä tekeleitä niin paljon, etten enää tiedä, mihin niitä tunkisin. Hankalimpia ovat kaikki keraamiset esineet. Ihan kaikki. Yleensä ne ovat koriste-esineitä tai jotain hirvitysmaljakoita tai laattoja, joilla ei tee yhtään mitään. Kippoa, kuppia, johon on liimattu nappeja tai kuivakukkia. Apua.

Kuvataiteilijat sitten antavat omia maalauksiaan. Nykytaide olisi kiva, mutta ei sellaiset mukanäköisomakuvat, joita ei kehtaa oikeasti laittaa mihinkään. Tai kuvia jostain järvestä, jossa on ehkä joku ankka tai joutsen - ei voi tietää.

Käsityöläisiltä saa kaikenlaista peflettiä tai pyyhettä. Juu. En käytä. Käsinpesu ja joku typerä mietelause kirjailtuna.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Mulla ei ole paljon tuollaisia tuttavia. Jokunen on. Yhdeltä saan joskus tiffanylasitöitä. Ja onhan ne aika rasite... vaikka kuinka upeita töitä varmaan, niin mulle ne on rojua. En tykkää tavarasta. Josku ripustan vähäksi aikaa esim. ikkunan eteen tarkoitetun työn siihen killumaan. Sitten laitan sen laatikkoon. Sitten heitän sen pois. Olen itse kyllä intohimoinen käsityöihminen, neulon puseroita ja villasukkia, mutta nepä ei onneksi olekaan sisustusesineitä. Eikä tulisi mieleen antaa niitä kenellekään.

Vierailija
2/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oottepa "ihania" kavereita, oikea moraali ja sillee. Miksette suoraan sano niille " ystävillenne", että ette tykkää ja roskiin ne menee kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan vain kivoja juttuja :)

Vierailija
4/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeitä voi käyttää likapyyhkeinä jos ovat oikeasti rumia. Esim. autoa tai pyörää korjatessa ja huoletta heittää paskaisena pois.

Vierailija
5/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohtelias ja kiitän, keksin jotain kehumisen aihettakin, mutta ei tulisi mieleenkään säilytellä niitä vuosikausia. Voin hetken aikaa pitää jossain esillä, ihan vain koska se muistuttaa minua hyvästä ystävästä, mutta sen jälkeen heitän surutta roskiin jos ei voi kierrättää. Ei mulla ole niin tyhmiä kavereita, että ne kuvittelisivat töidensä olevan mitään suurta taidetta, jota keräillään ja ripustetaan seinille loppuiäksi.

Vierailija
6/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en juurikaan tuon takia halua antaa ihmisille juurikaan mitään aineellista. Usein olen kuullut toisten haukkuvan saamiaan lahjoja.

Kyllä minuakin harmitti, kun nuorempana tuottelias kaveri antoi minulle tekemiään maalauksia ja virkkauksiaan jne. Ymmärsi kai, että kun sanoin niiden olevan hienoja, että halusin ne. Ei se niin mene. Suurimman osan hienoista asioista jätän kauppaan... koska ne ei vaan sovi syystä tai toisesta tyyliini. Harmittaa kaverin puolesta sitten, kun joku tekele jää kaappiin pölyttymään. Eihän sellaista voi poiskaan antaa. Tekisi mieli palauttaa antajalleen ja selittää miksi palautan. Mutta siitäkin suomalaiset varmaan suuttuvat...

Vierailija
7/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:09"]

Olen kohtelias ja kiitän, keksin jotain kehumisen aihettakin, mutta ei tulisi mieleenkään säilytellä niitä vuosikausia. Voin hetken aikaa pitää jossain esillä, ihan vain koska se muistuttaa minua hyvästä ystävästä, mutta sen jälkeen heitän surutta roskiin jos ei voi kierrättää. Ei mulla ole niin tyhmiä kavereita, että ne kuvittelisivat töidensä olevan mitään suurta taidetta, jota keräillään ja ripustetaan seinille loppuiäksi.

[/quote]

Kyllä mäkin kiitän ja kehun, mutta mun kaveri on sellaisia "missä se on se savitaideteos, jonka annoin sulle nimipäivälahjaksi toukokuussa 2008" -tyyppejä. 

ap

Vierailija
8/8 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku käsityö vaatii käsinpesua, laitat sen konepesuun ja näin poistuu jälleen yksi pesukoneen pilaama tekele tilaa viemästä. Keraamiset esineet viet koristeeksi parvekkeelle tai terassille, syksyllä on hyvä aika koristeluun, kun siellä ei muuten tule vietettyä niin paljon aikaa. Jos parveke on lasitettu, jätät lasit auki, että viilenee. Ja kas, pakkanen on hajottanut kevääseen mennessä suurimman osan näistä taideteoksista. Taulut on ongelmallisempia, mutta voi niillekin joku (vesi)vahinko sattua eikä tarvitse valehdella taiteilijalle, miksi teosta ei enää näy seinää koristamassa.

En ole saanut yhtään tarpeetonta taide-esinettä lahjaksi, mutta luova ongelmanratkaisu sujuu silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi