Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären poikaystävän perhe - teistä outoa?

Vierailija
29.09.2015 |

Tyttärelläni on ensimmäinen poikakaveri, ovat samalla luokalla lukiossa.

Eilen pojan äiti pyysi tyttäreni syömään ravintolaan koulun jälkeen. Mukana siis tyttö, poikakaveri ja pojan äiti.

Kun tuli laskun tilaamisen aika, äiti oli ilmoittanut että laskut erikseen. Poika oli sanonut, että hänellä on vaan kolikoita johon äiti "Voi voi, olisitte miettineet tätäkin ajoissa!"

Tyttäreni sitten maksoi omat ja pojan ruuat Visallaan. Poika lupasi maksaa takaisin ensi palkasta.

Nuoret olivat puhuneet asiasta jälkeenpäin ja kuulemma poika ei saa kotoaan yhtään mitään vaan päinvastoin MAKSAA äidilleen joka kuukausi 400€ vuokraa ja 100€ ruokarahaa. Sähköistä maksaa myös puolet. Poika siis 17 ja käy iltatöissä ja jakaa mainoksia vielä sen lisäksi.

Minun käy niin poikaa sääliksi, oilein kiltti ha ihana mutta kamala mutsi!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:52"]Se joka kutsuu, maksaa.
[/quote]
Kirjoitin noin kun oli ketju jossa kysyttiin kuka maksaa, sai ala peukkua, koska miehenhän se pitää aina maksaa.

Vierailija
42/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita seurustelevien nuorten vanhempien välinen suhde reilusti ja tee ls-ilmo pojasta. Sille ei jää aikaa koulunkäyntiin, kun joutuu taloudelliseen vastuuseen asumisesta ja käytännössä elättää äitiään. Saa siinä sitten tytön anoppi huuli pyöreänä asetella sanojaan, ja maksaa pojalle takaisin sen tienaamat rahat. Nuoret voi sitten pyytää pojan äidin joskus mäkkärille.

Ja toisaalta, soita sille ja sano, että jos on kutsunut nuoret ravintolaan, sen pitäisi maksaa kulut, ja lähetä sille lasku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioikäinen ei pysty tekemään 500e edestä hanttihommia ja hoitamaan kouluaan hyvin. 500e käteen tarkoittaisi yli 10e/h palkallakin 50h/kk eli 12-13h/viikossa. Saa siinä muuten lehtiä olla jakamassa. Ja vielä muka seurustelee? Mitenköhän miekkosen koeviikon kokeet meni? Minä melkein muuttaisin kotoa veke, nostaisin kunnon opinto- ja asumistuet ja hakisin loput sossusta. Sossu määräis äidin vielä maksamaan pojalleen normien mukaisen elatuksen. Ei tarvi sanoa syyksi muuta kuin, että en pysty asumaan kotonani. Vitsi mikä äiti, oikeesti. Miksi edes pyytää nuoria ravintolaan syömään jos on noin persaukinen?

Vierailija
44/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:51"]On outoa, miksei poika muuten muuta kotoa. Maksaa mammalle 500 e kuussa, maksaisi sillä jo oman kämpän vuokraa iisisti.  [/quote] No poika täytti just 17. Miten sellainen edes voi itse vuokrata asunnon? Ap

[/quote]

No tottakai voi, ei siihen tarvita kuin huoltajan allekirjoitus soppariin. itse muutin kotoa toiselle paikkakunnalle asumaan 16 vuotiaana. 

Vierailija
45/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma pojan äiti oli sanonut, että peruskoulun ajan äiti elättää mutta sen jälkeen pitää pärjätä omillaan. Poika aloitti nyt syksyllä lukion eli on jo pari kuukautta maksanut "ylöspidosta".

En usko että valehtelevat tätä kuviota, tytölläni on Visa Electron juoksevia kuluja varten eikä me edes tiedetä mitä sieltä maksaa. Eli ei mitään syytä valehdella.

Mitä tuohon summaan tulee, niin näin poika oli tytölle kertonut. 400€ vuokra ja petivaatteet, peseytymistarvikkeet, siivoustarvikkeet, TV, laajakaista ym. Ja 100€ sitten ruokarahaa. Voi olla ettei tuo ole totta, mutta miksi tällaisesta valehtelisi?

En ole itse tavannut " anoppia" mutta tyttäreni mukaan on hyvin kylmä ja ilkeä ihminen. Ilmeisesti joutunut elämään köyhyydessä koko ikänsä, mikä on jättänyt jäljet. Utelee koko ajan meidän perheestä, ammateista, kodista, lomista ym.

Mulla on niin suru tämän pojan takia, on minusta kultaiben poika mutta en haluaisi että äiti on tekemisissä minun lapseni kanssa!

Ap

Vierailija
46/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:52"]AI että ku on kauheeta, että oikein jotain maksaa kotiin. Niin mäkin olen maksanut eikä se musta ollu olleskaan kauheeta, vaan oikeudenmukaista.
[/quote]
Ihan en usko, että oot maksanut 500€ kuussa äidillesi alaikäisenä. Jos sulla oli siihen varaa niin miksi et sitten lähtenyt omaan kämppään, saman verrann olisit siitäkin saanut maksaa.

Vierailija
47/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:23"]Kuulemma pojan äiti oli sanonut, että peruskoulun ajan äiti elättää mutta sen jälkeen pitää pärjätä omillaan. Poika aloitti nyt syksyllä lukion eli on jo pari kuukautta maksanut "ylöspidosta".

En usko että valehtelevat tätä kuviota, tytölläni on Visa Electron juoksevia kuluja varten eikä me edes tiedetä mitä sieltä maksaa. Eli ei mitään syytä valehdella.

Mitä tuohon summaan tulee, niin näin poika oli tytölle kertonut. 400€ vuokra ja petivaatteet, peseytymistarvikkeet, siivoustarvikkeet, TV, laajakaista ym. Ja 100€ sitten ruokarahaa. Voi olla ettei tuo ole totta, mutta miksi tällaisesta valehtelisi?

En ole itse tavannut " anoppia" mutta tyttäreni mukaan on hyvin kylmä ja ilkeä ihminen. Ilmeisesti joutunut elämään köyhyydessä koko ikänsä, mikä on jättänyt jäljet. Utelee koko ajan meidän perheestä, ammateista, kodista, lomista ym.

Mulla on niin suru tämän pojan takia, on minusta kultaiben poika mutta en haluaisi että äiti on tekemisissä minun lapseni kanssa!

Ap
[/quote] oikea kultakimpale olet itsekin. Taidat vihata omaa anoppiasi ja nyt yrität hinnalla millä hyvänsä saada tyttäresi vihaamaan mahdollista anoppiaan.

Vierailija
48/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kaveri oli aikoinaan tilanteessa, jossa sen äiti ojensi 18-vuotislahjaksi laskun ylläpidosta. Siihen oli siis laskettu 16 vuoden ajalta mun kaverin "osuus" asunnon kuluista ja ruuista ja suhtkoht kaikesta. Vanhemmat eros kun tää mun kaveri oli 2 vee ja isä ei suostunu maksamaan elareita. Niinpä tää rakkaudentäyttämä mutsi päätti laskuttaa elatukseen menneet rahat lapselta. Oli laskenu siihen sitten sopivat kuukausierät, jolla kaverin piti lyhentää "velkaansa", ei sentään tarvinnu kerralla maksaa!!!

Näitä siis oikeesti on.

Vierailija
49/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:20"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:51"]On outoa, miksei poika muuten muuta kotoa. Maksaa mammalle 500 e kuussa, maksaisi sillä jo oman kämpän vuokraa iisisti.  [/quote] No poika täytti just 17. Miten sellainen edes voi itse vuokrata asunnon? Ap

[/quote]

No tottakai voi, ei siihen tarvita kuin huoltajan allekirjoitus soppariin. itse muutin kotoa toiselle paikkakunnalle asumaan 16 vuotiaana. 

[/quote]

Aina ei tarte sitäkään, esim. itse vuokrasin asunnon 17-vuotiaana ihan ilman vanhempien lupia. Avopuoliso kylläkin oli täysi-ikäinen, mutta ihan molempien nimiin se asunto vuokrattiin.

Ap voisi auttaa poikaa etsimällä tietoa asuntomahdollisuuksista. Useimmilla paikkakunnilla esim. solussa asuu paljon halvemmalla. Ei kannata tuollaisen "äidin" luona jumittaa enää yhtään, vaan äkkiä pois hirviön vaikutuspiiristä. Selvästi tuo ihmispaska on oikein järjestänyt ansan nuorille, ja odottanut hihitellen että voi jättää heidän pulaan laskun kanssa :(.

Vierailija
50/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa omituinen nuorta riistävä kuvio. Minä kun sain ekan kesätyöpaikan 15 veenä ja opintotukea, niin äiti ehdotti, että maksatko vaatteesi itse tästä eteenpäin, mutta ei multa muuta toivottu. Kirjakauppaan avattiin tili, jonne sain ostaa lukiokirjat, ja mutsi maksoi osamaksulla.

Pojalla todella on oikeus haastaa äiti oikeuteen ja vaatia elatusta. Elatusvelvollisuus on vanhemmilla 18 vuotiaaksi saakka. Kerro pojalle. Varattomana hän saa maksuttoman oikeusavustajan. Sossusta voisi selvittää, onko mahdollista muuttaa kotoa. Tyttärellesi sano, että sen rouvan kutsuihin ei suostuta, jos ei hän itse maksa kutsujen viuluja.

Vierailija
51/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:23"]Kuulemma pojan äiti oli sanonut, että peruskoulun ajan äiti elättää mutta sen jälkeen pitää pärjätä omillaan. Poika aloitti nyt syksyllä lukion eli on jo pari kuukautta maksanut "ylöspidosta".

Ap
[/quote]
Mitä se poika on tehnyt peruskoulun ja lukion välisen vuoden? Jos on nyt 17 niin sehän on päässyt peruskoulusta jo 2014 jos on aloittanut samana syksynä kun täytti 7. En puolustele äitiä, mutta onko se poika esim. saanut aikaan jotain suurempaa vahinkoa jota korvaa äidilleen noin? En muuten käsitä miten kukaan äiti voisi periä 500€/kk alaikäiseltä lapseltaan, ellei ole kyseessä joku vahingonkorvaushomma jota maksaa äidilleen rangaistuksena takaisin.

Vierailija
52/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:29"]No mun kaveri oli aikoinaan tilanteessa, jossa sen äiti ojensi 18-vuotislahjaksi laskun ylläpidosta. Siihen oli siis laskettu 16 vuoden ajalta mun kaverin "osuus" asunnon kuluista ja ruuista ja suhtkoht kaikesta. Vanhemmat eros kun tää mun kaveri oli 2 vee ja isä ei suostunu maksamaan elareita. Niinpä tää rakkaudentäyttämä mutsi päätti laskuttaa elatukseen menneet rahat lapselta. Oli laskenu siihen sitten sopivat kuukausierät, jolla kaverin piti lyhentää "velkaansa", ei sentään tarvinnu kerralla maksaa!!!

Näitä siis oikeesti on.
[/quote]

Ei kai hän ihan oikeasti maksanut äidilleen mitään?

Vierailija
53/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista minun mielestäni, mutta ei ole ainoa laatuaan. Tuttavaperheessä poika maksoi isälleen peräkärrystä vuokraa, kun käytti kärryä muuttokuormansa siirtämiseen. Opiskelijan vähäiset tavarat kyseessä, ei pilannut kärryä painolla eikä lyhyellä matkalla renkaat kuluneet merkittävästi. Näitä perheitä on yllättävän paljon, joissa lapset laitetaan maksamaan ihan kaikesta, vaikka vanhemmilla olisi elatusvelvollisuus vähintään siihen asti kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä.

Vierailija
54/71 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisen elatuksesta vastaavat vanhemmat. Elatukseen kuuluu asuminen, ruoka, riittävä vaatettaminen ja terveydenhoito. Jos vanhempien omat tulot eivät siihen riitä, on vanhempien vastuulla järjestää asia. Alaikäistä nuorta siihen ei voida velvoittaa. Jos vanhemmat eivät pysty huolehtimaan (tai halua huolehtia) alaikäisen lapsensa välttämättömästä elatuksesta, niin kyseessä on lastensuojeluasia: olosuhteet vaarantavat lapsen kehitystä.

Vierailija
55/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:52"]

Se joka kutsuu, maksaa.

[/quote]Paitsi täällä AV:llä. Täällähän (vai onko vain se yksi ja sama kaistapää lomppakkuloisija)väitetään että jos menee syömään kutsuttuna täytyy oma ruoka(tai kahvi) maksaa, tai  sitten annattava pimperoa. Tässäkin tapauksessa jonkun olisi kai pitänyt antaa äidille pyllyä( tämän logiikan mukaan )Normaalistihan se maksaa joka pyytää syömään.Tai ainakin maksamisesta sovitaan etukäteen.Voisiko tyttäresi tarjota tämänkerran poikaystävälle, kun hänellä kerran on noin "rahastava" äiti. Sääliksi kyllä käy poikaa. Vanhemmilla kai olisi elatusvelvollisuun 18v asti. Miksi tehdä jälkikasvua kun ei niitä sitten täysi-ikäiseksi pystytä elättämään?

Vierailija
56/71 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 20:07"]

Ai äiti saa vielä mm. Lapsilisää mutta poika vaan maksaa? Tää on jo niin uskomaton että pakko olla provo. Sano poitsulle että muutappa helvettiin sen hullun ämmän luota. Tuollaiset ihmiset vois vaikka tehä sen abortin jos on katkera jopa omalle lapselleen, varmaan kertynyt velkaa koko lapsuuden ajan ja hyvitykset etenkin siitä että laittoi mamman paikat tohjoksi synnytyksessä...

[/quote]

No ei saa enää lapsilisää 17-vuotiaasta. Mutta samaa mieltä, hullu ämmä.

Vierailija
57/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:38"]

Omituista minun mielestäni, mutta ei ole ainoa laatuaan. Tuttavaperheessä poika maksoi isälleen peräkärrystä vuokraa, kun käytti kärryä muuttokuormansa siirtämiseen. Opiskelijan vähäiset tavarat kyseessä, ei pilannut kärryä painolla eikä lyhyellä matkalla renkaat kuluneet merkittävästi. Näitä perheitä on yllättävän paljon, joissa lapset laitetaan maksamaan ihan kaikesta, vaikka vanhemmilla olisi elatusvelvollisuus vähintään siihen asti kunnes lapset ovat täysi-ikäisiä.

[/quote]

Mun isä kunnostaa harrastuksekseen esim. vanhoja radioita. Joskus hän kysyi, että haluaisinko minäkin sellaisen (hänellä on niitä varovastikin arvioiden useita kymmeniä). Kun vastasin mikäettei, hän kysyi voisinko maksaa siitä parikymppiä... Ja rahasta hänellä ei todellakaan ole pulaa. Kyllä näitä sydämettömiä narsisteja on maailmassa vaikka kuinka paljon, joille se muutamakin kymppi on tärkeämpi kuin oma lapsi ja jopa lahjoista pyydetään rahaa.

Vierailija
58/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksessa ihmetyttää erityisesti se, ettei kutsuja maksanut. Tuohan on ihan perusetikettiä.

Olisin itse kyllä todella yllättynyt, jos ravintolaan mukaan kutsunut henkilö yhtä äkkiä pyytäisi tarjoilijalta laskut erikseen. Näin voi tehdä ainoastaan silloin, jos aikaisemmin on varta vasten sovittu erikseen maksamisesta.

Tapakasvatusta tarvitsisi kyllä tässä maassa moni.

Vierailija
59/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:29"]No mun kaveri oli aikoinaan tilanteessa, jossa sen äiti ojensi 18-vuotislahjaksi laskun ylläpidosta. Siihen oli siis laskettu 16 vuoden ajalta mun kaverin "osuus" asunnon kuluista ja ruuista ja suhtkoht kaikesta. Vanhemmat eros kun tää mun kaveri oli 2 vee ja isä ei suostunu maksamaan elareita. Niinpä tää rakkaudentäyttämä mutsi päätti laskuttaa elatukseen menneet rahat lapselta. Oli laskenu siihen sitten sopivat kuukausierät, jolla kaverin piti lyhentää "velkaansa", ei sentään tarvinnu kerralla maksaa!!! Näitä siis oikeesti on. [/quote] Ei kai hän ihan oikeasti maksanut äidilleen mitään?

[/quote]

Valitettavasti maksoi ainakin kahden vuoden ajan tuon "lyhennyssuunnitelman" mukaan. Oli sitä mieltä, ettei pysty muuttamaan poiskaan, kun ei ole varaa maksaa vuokraa, kun pitää lyhentää tuota "lainaa". Lopulta saatiin taottua järkeä päähän, kaveri otti ja muutti kotoaan pois ja käski äitinsä pitää tunkkinsa. Eivät oo muuten montaa kertaa sen jälkeen nähneet...

Vierailija
60/71 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:29"]No mun kaveri oli aikoinaan tilanteessa, jossa sen äiti ojensi 18-vuotislahjaksi laskun ylläpidosta. Siihen oli siis laskettu 16 vuoden ajalta mun kaverin "osuus" asunnon kuluista ja ruuista ja suhtkoht kaikesta. Vanhemmat eros kun tää mun kaveri oli 2 vee ja isä ei suostunu maksamaan elareita. Niinpä tää rakkaudentäyttämä mutsi päätti laskuttaa elatukseen menneet rahat lapselta. Oli laskenu siihen sitten sopivat kuukausierät, jolla kaverin piti lyhentää "velkaansa", ei sentään tarvinnu kerralla maksaa!!!

Näitä siis oikeesti on.
[/quote]Näin sairaita vanhempia siis oikeesti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän