Uusperhekuvio ja tottuminen uuteen suhteeseen..
Vaikea laittaa asiaa kuvaavaa otsikkoa..
Olemme siis uusperhe, asustelemme yhdessä minä, kolme lastani ja uusi kumppanini. Arki sujuu hyvin ja ongelmia ei ole ollut kummemmin. Lapset pitävät uudesta miehestäni tosi paljon. Haastavinta on alkanut olla sellainen asia, että uusi kumppanini ei pidä siitä, että tiedotan lasten isälle eli exälleni lasten asioita. Hän on sitä mieltä, että asiat pitää käsitellä hänen kanssaan ja kertoa hänelle aina ensin. Oli kyse sitten mistä tahansa. Itse taas olen sitä mieltä, että jos jokin akuutti asia lapsia koskien tapahtuu, niin lasten isä on se, jolle ensimmäisenä pitää ilmoittaa. Miesystäväni mielestä teen väärin häntä kohtaan, että se on epämiellyttävää ja ei osoita kai luottamusta tarpeeksi häntä kohtaan, että otan exääni noin vain heti yhteyttä. Itse vähän oudoksun tätä suhtautumista, koska totta kai lasten isällä on ensi sijainen oikeus tietää lasten asioista.
Miten teillä muilla uusperhekuvioissa lasten asiat sovitaan ja hoidetaan?
Kommentit (22)
Jälleenkerran täysin pimeä uusperhekuvio. Ymmärrä nyt jo.
Lasten asioissa uusi miehesi on ulkopuolinen. Sinä olet lapsillesi velkaa normaalin lapsuuden.
Tarjoaako nykyisesi sitä?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:05"]
No mitähän nyt arkisia voisi tiedottaa.. Koulun sujumisesta, läksyistä (joita on myös joskus isän luo mukaan otettavaksi), kouluterkkari, harrastukset (maksetaan yhdessä lasten isän kanssa). Ei siis pelkästään akuutteja kriisejä. Onhan niitä vaikka mitä asioita lapsiin liittyen, en nyt mistään maitolasin kaatumisesta puhunut. Ja lapset alakouluikäisiä. Jotain jutustelevat isälle, mutta ei ne kaikkea hoksaa.
Käykö useinkin niin, että se lapsen vanhempi ikään kuin ulkoistetaan sitten lasten asioista, jos uusi kumppani tulee kuvioihin? Oma parisuhde exään ei jatku, vaan meillä on yhteinen vanhemmuus. Se vanhemmuus ei pääty eroon, eikä se pääty siihen, jos uuden kumppanin löytää.
Ja sinulle yhdelle.. Ei ole "joku ukko" vaan otettu asumaan. Rakas on minulle ja rakas on minun lapsillekin.
[/quote]
Lapsilla on hyvä suhde isäänsä vaikka raportoin kerran kuussa sähköpostilla harrastusmaksut, mahdolliset terveydenhoitajat, hammaslääkärit, ysm. Lapset huolehtivat itse läksyistään. Tosin isä on läsnä lasten arjessakin niin hän tietää kyllä missä lasten elämässä mennään niin ei siihen minua tarvita.