Voimakasoireinen korona ja asuinpaikka Helsinki. Onko nyt liikkeellä
varianttia, joka tyyliin pikkunuha ja varianttia, joka iskee ihan lakoon?
Kommentit (40)
Alkoi kurkkukivulla ja lievällä päänsäryllä. Sitten nuhaa ja yskää. Ei kuumetta, mutta sellainen aivosumu koko ajan päällä. 3 rokotusta.
mun perusterve ja hyväkuntoinen kaveri 30v. sai jo 2kk. 3.piikin jälkeen koronan kovin oirein eli kurkkukipu, luita särki, niin ettei pystynyt nukkumaan öisin, näkökyvyssä häikkiä, eli kaikki oli sumeaa, kova päänsärky.
Nyt kk:n jälkeen edelleen "krapulainen" olo, toiseen silmään palautunut näkö mutta ei toiseen.
Mun mummilla on 3. rokotusta ja astman ja allergioiden takia kuuluu riskiryhmään. Ei voi käyttää maskia kun se astma. On riekkunut siellä ja täällä, matkustelee paljon, eikä koronasta tietoakaan. Sai 1. piikin ekojen joukossa.
Tasan ei käy onnenlahjat.
Mun ystävä 25v., miehensä kanssa 3. rokotettu vähän ennen joulua, saivat koronan jo helmikuun alussa lievin oirein. Eli pari päivää sängynpohjilla ja kurkku kipeä reilu viikon. vertasivat sitä pikkuflunssaan. Sitten alle kuukauden päästä maaliskuun alussa sairastuivat ankarammin oirein ja ovat vieläkin väsyneitä, eli esim. portaiden nouseminen vetää jalat maitohapoille. Sitten yllärinä hänen
60v-ja risat, hulttiopappa, joka sai 1.piikin marraskuun lopulla samassa rytäkässä kun joutui pakkohoitoon päihteiden takia, ei ole saanut koronaa kertaakaan!
Olen miettinyt, että jos tämä variantti sairastuttaa sitkeämmin nuoria kuin ikäihmisiä.
En tiedä rokottamattomista, kun ystäväpiirissä kaikki on rokotettuja. Enkä muutenkaan edes tivaa tapaamieni ihmisten rokotusstatuksia.
Itse olen selvinnyt pelkällä parin päivän nuhalla ja päänkivistyksellä mutta jyskytän minäkin "maalamatonta puuta."
Olen ollut etätöissä ja vältellyt ihmisjoukkoja ja käyttänyt maskia, sitä järeää "kuonokoppaa" ja popsinut D-vitamiinia ym.
Ei millään tartu enää uudelleen, vaikka on altistunut kaksi vuotta,, mutta 2020 talvella oli kuume/yskäoireinen korona, aikana ennen rokotuksia, ja nyt ei piikkejä tarvitse, kun ei enää tartu, vaikka altistuu jatkuvasti.
oli tiedossa, että noi rokotteet ei estä omikronia mutta ne estää sitä vakavaa sairastumista ainakin osalla.
Onhan sairaalassa nyt suhteessa tartuntoihin, paljon vähemmän korona-potilaita. Suurella osalla heistäkin omicron on sivulöydös.
Ok. myönnän, noi rokotteet oli lupauksiin nähden pettymys, mutta aikaa ei ollut testata niitä mutta mielestäni ne suojeli deltalta sillai, että rokottamattomat joutuivat selvästi moninkerroin useammin sairaalaan.
Itseä huvittaa, että se Rämet, joka niitä ylisti, tuntuu kadonneen johonkin... ei enää ole päällään mediassa.
Rämethän lupaili 95% tehoa ja laumasuojaa...
Vierailija kirjoitti:
Ei millään tartu enää uudelleen, vaikka on altistunut kaksi vuotta,, mutta 2020 talvella oli kuume/yskäoireinen korona, aikana ennen rokotuksia, ja nyt ei piikkejä tarvitse, kun ei enää tartu, vaikka altistuu jatkuvasti.
Itsellä on sama kokemus. Puolisolla 3 piikkiä, itse en ole ottanut, koska olen saanut vakavia reaktioita muista rokotteista. Puoliso on sairastunut pari kertaa ja tartuttanut minutkin. Hän on saanut lieviä oireita ja minäkin olen ollut lähes oireeton. Olen etäillyt ja vältellyt ihmisruuhkia. Maskit tottakai.
Nyt puolisoni sairastui ja sai suhteellisen vakavat oireet. On vieläkin aika heikkona parin viikon jälkeen. Ei joutunut sentään sairaalaan, mutta raju oli tauti. Itsellä ei vielä oireita, mutta...
Rokottamaton tuttava kuoli koronaan mutta silloin ei vielä ollut rokotteita.
Itseä kyllä pelottaa kun näkee sen taudin rakastamassaan ihmisessä "livenä". En tosiaan suhtaudu siihen kevyesti.
Ainakaan ei liity neljään ottamaanne yllätyspiikkiin, se on saletti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo tauti todella, iski tasapainoelimeen ja teki tosi huonon olon kuumeen kera. Mutta keuhkot ok, ei tunnu niissä.
Mulla ei noussut kuumetta vaan oli toista viikkoa alilämpöä ja sellainen tunne kuin joku kuristaisi tai olisi pala kurkussa. Pitkälläänkin ollessa maailma keinui ja edelleen saa hakea tasapainoa aina välillä. Keuhkoihin ei mennyt eikä oikeastaan edes nenä ollut tukossa, mutta silti välillä hengittäminen vinkui ja vihelsi. Aivan järkky päänsärky oli monta päivää ja edelleen aina välillä vaikka tartunnasta on jo pian kuukausi.
En halua pelotella, mutta just samanlaisten koronaoireiden jälkeen oli viikon verran ihan jo ok olo kunnes alkoi hengenahdistus ihan levossakin. Vielä silloinkaan ei korona nostanut kuumetta eikä tullut mitään flunssan oireitakaan vaan ainoastaan tuo hengenahdistus sai satunnaisesti yskimään. Tätä on nyt jatkunut lauantaista asti aika aaltoilevasti mutta kuulemma ole tarvetta mennä päivystykseen kun kerran henki kuitenkin kulkee. Hieman kylmää kyllä tämä, että entäpä jos kohta ei sitten kuljekaan? Etenkin kun asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
No onhan kuolleitakin taas eilisestä +39.
Jatkossa thl ilmoittaa tartunnat ja kuolleet kerran viikkoon köntsänä. Ilmeisesti ihan sama kuinka moni saa tartunnan ja kuolee, koska yhtään mitään ei enää tehdä tartuntojen vähentämiseksi tai viruksen leviämisen estämiseksi.
Ainakin abiristeilijöillä koronaa ja tänään vielä poenkkarit ja iltabileet ja ei mitään maskeja, kyllä voipi olla leviäminen vauhdissaan.
Eiköhän se ole ollut jo pari vuotta, ja pahenee vaan tartunnat kun ravintolat ym avattiin.. Mä olen itse vapaaehtoisesti eristyksissä niin paljon kun pystyn. Jos jossain käyn niin on maskit yms käytössä.
Minulla myös koronassa hirveä huimaus, makuulla tuntui kun laivassa keinuisi ja näkö tuntunut tosi sumealta..muutenkin päässä kävi monta kertaa semmoinen outo tunne, kuin joku kulkisi siellä ja suhisee😅Se sama tunne iski päähän kolmannen piikin jälkeen ja olinkin tuossa varma, että saan jonkun veritulpan aivoihin..mutta jotenkin itsellä pahin tuo huono olo ja tasapainon menetys.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kova nuha niin antihistamiini lievittää oireita. Estää ilmeisesti jonkin verran myös oireiden pitkittymistä ja sytokiinimyrskyä.
mistä sitä antihistamiinia saa? eikö se ole reseptikamaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo tauti todella, iski tasapainoelimeen ja teki tosi huonon olon kuumeen kera. Mutta keuhkot ok, ei tunnu niissä.
Mulla ei noussut kuumetta vaan oli toista viikkoa alilämpöä ja sellainen tunne kuin joku kuristaisi tai olisi pala kurkussa. Pitkälläänkin ollessa maailma keinui ja edelleen saa hakea tasapainoa aina välillä. Keuhkoihin ei mennyt eikä oikeastaan edes nenä ollut tukossa, mutta silti välillä hengittäminen vinkui ja vihelsi. Aivan järkky päänsärky oli monta päivää ja edelleen aina välillä vaikka tartunnasta on jo pian kuukausi.
En halua pelotella, mutta just samanlaisten koronaoireiden jälkeen oli viikon verran ihan jo ok olo kunnes alkoi hengenahdistus ihan levossakin. Vielä silloinkaan ei korona nostanut kuumetta eikä tullut mitään flunssan oireitakaan vaan ainoastaan tuo hengenahdistus sai satunnaisesti yskimään. Tätä on nyt jatkunut lauantaista asti aika aaltoilevasti mutta kuulemma ole tarvetta mennä päivystykseen kun kerran henki kuitenkin kulkee. Hieman kylmää kyllä tämä, että entäpä jos kohta ei sitten kuljekaan? Etenkin kun asun yksin.
Viime kesänä sain koronan eli kurkkukipua lievää flunssaa ja köhää. Todella lievät oireet, paitsi juuri tuo hengenahdistus.
En päässyt viralliseen testiin, koska terveyskeskuksessa kiire oli hirveä. Lupasivat soittaa, mutta eivät ikinä soittaneet.
Yöllä varsinkin oli kova hengenahdistus. Pelkäsin, että en sitten herää enään aamulla.
Hengenahdistus kesti noin 2vk. pahana, mutta kuukauden jälkeen se oli poissa.
sain 2019 vieressä yskineeltä jonkun koronan, johon kuului vain migreenimäisen kova päänsärky, kova oksennustauti, ripuli, heikko olo. Söin jugurttia 2 päivää ja tauti lieveni.
Ystävä 40-v. on yskinyt lievästi jo tammikuusta asti. Korona hänellä siis oli joskus silloin tammikuussa.
Minulla ei yhtään piikkiä. Ei maskeja maaliskuusta. Ei koronaa. Ikä 64.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä 40-v. on yskinyt lievästi jo tammikuusta asti. Korona hänellä siis oli joskus silloin tammikuussa.
Yskä voi kroonistua minkä tahansa flunssan jäkeen. Siihen on apteekista reseptivapaata yskänlääkettä.
Yskä on ikään kuin jäänyt päälle, vaikka tauti on mennyt. Joku ärsytysyskä tuntuu olevan aika yleinen koronasta toipuneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kova nuha niin antihistamiini lievittää oireita. Estää ilmeisesti jonkin verran myös oireiden pitkittymistä ja sytokiinimyrskyä.
mistä sitä antihistamiinia saa? eikö se ole reseptikamaa?
Antihistamiinia saa apteekista myös reseptivapaana. Eri asia on, tehoaako se koronaan.
Meillä perheessä yhdellä vähän lämpöä, toisella rajua oksentelua, kuumetta ja voimakas väsymys. Itselläni kauhea kipu joka puolella, päänsärky, kurkkukipu, alilämpö, oksentelu.
No onhan kuolleitakin taas eilisestä +39.