Joko opet alkaa väsyä? Vasta reilu 1kk koulua käyty. O_o
Tuli vaan mieleen tuosta toisesta ketjusta mieleen, missä ope toivoi jo syysloman tulevan pian. Ei kai opettajan työ oikeesti oo niin rankkaa, että kuukaudessa väsähtää?
Jos näin on, niin eipä käy kateeksi...
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:58"]Varmaan tää eka kuukausi on aika väsyttävä, on niin paljon tehtävää. Kun katson oman ekaluokkalaiseni luokkaa ja lasten käytöstä siellä, olen vähän ihmeissäni siitä, kuinka levottomia lapset on. Kuinka moni ei osaa istua siinä tuolissa edes minuuttia, kiroilee, näyttää keskaria ja haistattelee. Oliko ennenkin tällaista, siis jo ekaluokkalaisilla? Jotenkin muistan et vielä ekalla oltiin ennen melko kuuliaisia. Ei ihme jos ope väsyy, kun ei ehdi oikeastaan opettamaan, vaan pelkästään kasvattamaan näitä, jotka selvästi ei ole vielä kypsiä kouluun.
[/quote] se auutuaaksi tekevä päiväkodin varhaiskasvatus
Jos mun lapsetkin alkavat olla väsyneitä, niin vähintään myös heidän opet!
No, tällä viikolla tulee yhteensä 100 nelisivuista koetta korjattavaksi ja 20 kirjallisuusesseetä. Että kyllä nuo syö pinnaa. Ja oppilaat alkaa oireilla ennen lomia, joten pirun rasittavat viikot ennen hetken huilia...
Mjop. Oon mielestäni aika reilu ja mukava, huumorintajuinenkin erityisope. Olin tänään mm huora, idiootti, ämmä, hiekkapillu... Ja kaks tappelua välkillä, kolme istumislappua röökillä kävijöille, yks ohr juttu + tunnit. Et hetkittäin on kyl mehut aika pois...
Minä olen jo ihan puhki. 35 oppilaan aloituskeskustelut, tuntien järjestäminen ja suunnittelu niin että olisi edes joku rauha, tukiopetuksen järjestely... Opettamiseen en ole väsynyt, mutta kun 35 oppilaalle pitäisi opettaa alkeellisetkin käytöstavat. Jo wilma-viesteihin kuluu nelisen tuntia, kun koitan joka kotiin pistää jotain viestiä lapsen päivästä. Sattui kunnon apinaluokka. Voi kun ehtisi kaikkia huomioimaan edes vähän :( Hiljaiset jäävät niiden rämäpäiden varjoon. Moni rämäpääkin kaipaisi syliä ja huomiota, mutta minkäs teet. Avustajankin kanssa resursseja on liian vähän.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:36"]Minä olen jo ihan puhki. 35 oppilaan aloituskeskustelut, tuntien järjestäminen ja suunnittelu niin että olisi edes joku rauha, tukiopetuksen järjestely... Opettamiseen en ole väsynyt, mutta kun 35 oppilaalle pitäisi opettaa alkeellisetkin käytöstavat. Jo wilma-viesteihin kuluu nelisen tuntia, kun koitan joka kotiin pistää jotain viestiä lapsen päivästä. Sattui kunnon apinaluokka. Voi kun ehtisi kaikkia huomioimaan edes vähän :( Hiljaiset jäävät niiden rämäpäiden varjoon. Moni rämäpääkin kaipaisi syliä ja huomiota, mutta minkäs teet. Avustajankin kanssa resursseja on liian vähän.
[/quote]
Onko sullakin ekaluokka?
Kaksi päivää syyslomaa ei ole paljon. Eikö aika moni työntekijä voi ottaa lomapäiviä milloin haluaa?
Tänään tein töitä 11 tuntia. 2 opetustuntia, neljä tuntia ylioppilaskokeiden korjailua, ja loput huomisen valmistelua. Kaksi uutta kurssia on lämäisty minulle säästösyistä, eikä aihepiiri ole minulle kovinkaan tuttu.
Kieltämättä olen loman tarpeessa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:39"]Kaksi päivää syyslomaa ei ole paljon. Eikö aika moni työntekijä voi ottaa lomapäiviä milloin haluaa?
[/quote]
Eikös se syysloma kestä viikon?
Viimeksi eilen mietin alanvaihtoa. Alakoulun kieltenopettaja, 4 ylituntia. Kohta alkaa koerumba eli n. 8 koetta parissa viikossa. Kunkin koleen tekee 20-25 oppilasta ja sivuja kokeessa 3-4. Siitä tulee tarkastettava n. 500-600 sivua? Huh. Onneksi ensin on viikon syysloma (joka muuten kuluu osittain kokeita tehden). On vielä omiakin lapsia, joiden kanssa haluaisin viettää aikaa...
En ole ope. Meilläkin lapsilla syysloma ja voin viettää heidän kanssa yhden lomapäivän, minkä vaihdoin lomarahoja vastaan...ei, lomia ei tosiaan saa helposti ja milloin vaan. 5 vk vuodessa sitä on ja jokunen harva ylityövapaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:39"]Kaksi päivää syyslomaa ei ole paljon. Eikö aika moni työntekijä voi ottaa lomapäiviä milloin haluaa? [/quote] Eikös se syysloma kestä viikon?
[/quote]
monilla paikkakunnilla vain 2 päivää eli to-pe ovat vapaita
Varmaan tää eka kuukausi on aika väsyttävä, on niin paljon tehtävää. Kun katson oman ekaluokkalaiseni luokkaa ja lasten käytöstä siellä, olen vähän ihmeissäni siitä, kuinka levottomia lapset on. Kuinka moni ei osaa istua siinä tuolissa edes minuuttia, kiroilee, näyttää keskaria ja haistattelee. Oliko ennenkin tällaista, siis jo ekaluokkalaisilla? Jotenkin muistan et vielä ekalla oltiin ennen melko kuuliaisia. Ei ihme jos ope väsyy, kun ei ehdi oikeastaan opettamaan, vaan pelkästään kasvattamaan näitä, jotka selvästi ei ole vielä kypsiä kouluun.
Huh! Muidenkin ekaluokat samanlaisia! Luulin, että meidän luokka on ainoa tällainen apinatarha. :-O
Kieltämättä vähän jo väsyttelee. Onneksi enää 1,5 viikkoa syyslomaan ja sitten pariksi päiväksi rentoutumaan perheen kanssa kylpylään. Sitten vähän ulkoilua ja reippailua sekä ehkä päiväretki Heurekaan, niin alkaa jo toipua ja jaksaa just just joululomaan asti.
Onneksi en oo ope. Huhhu...