Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laivalle rv35+

Vierailija
29.09.2015 |

Uskaltaako sitä lähteä laivalla Tukholmaan rv35+? Tänään siis tuo 35 täynnä, tarkkaa lähtöpvm ei ole päätetty vielä. Vauva laskeutunut jo todella alas, satunnaisia kivuliaita supistuksia joiden takia rasituskiellossa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis kun tilanne tuo.

Vierailija
2/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olis uskaltanut lähteä. Ei niin, että mitään erityistä vaaraa olisi, mutta en halunnut synnyttää missään muualla kuin Naistenklinikalla. 

Kysy siis itseltäsi, miltä tuntuu jos vauva alkaa syntyä laivalla matkalla Tukholmaan? Haluatko synnyttää Maarianhaminassa tai Tukholmassa? Onko siellä matkalla edes kivaa, jos on kivuliaita supistuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. Voiko se laivan tärinä avata paikkoja? Toisaalta itsellä se olo että ei tää lapsi tuu ennen laskettua. Mutta juu, en kyllä halua synnyttää missään muualla kuin omassa kotisairaalassa. Tyhmä kysymys ehkä koko aloitus mutta kun mietityttää :D Ja nyt on ollut 5pv "helppoa oloa"..

Vierailija
4/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään järkeä! Jos olet rasituskiellossa niin ei silloin kähdetä laivalle könyämään.

Voipi vaikka syysmyrsky iskeä niin siinähän olet mahasi kanssa. Ja jos lähdet niin tuskin vakuutus korvaa mitään kun kerran olet rasituskiellossa.

Vierailija
5/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööh.... no jos olet jo rasituskiellossa, niin meinasitko ett joku kärrää sut pyörätuolissa laivalle ja makoilet sit hytissä risteilyn ajan? Vai meinasitko maihin vielä Tukholmassa?
Meinasitko et rasitut vähemmän siellä? =D

Vierailija
6/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkavakuutus ei välttämättä korvaa jos joudut helikopterikyydillä mantereelle synnyttämään. Voi tulla tyyris risteily.

Vierailija
7/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuathan että näillä syystuulilla ei mikään helikopteri tule sinua ja vauvaa pelastamaan sieltä laivalta jos synnytys alkaa? Haluatko päästä iltalehteen äitinä joka meni laivalle supistuksista ja rasituskiellosta huolimatta ja kävi huonosti....?

Et sitten mitään muuta keksi kuin paikan jossa sinua ja vauvaa ei voi auttaa jos huonosti käy????? Voit hemmotella itseäsi muuallakin kuin laivalla!

Vierailija
8/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen rasituskiellossa niin kyllä pystyn ihan normaalisti kävelemään :D Ei mulla ole vaivoina ollut koko aikana muuta kuin satunnaiset supparit ja nyt tosiaan kun vauva on niin alhaalla niin kieltolistalla myös urheilu ja siivous sekä kaupassa käynti (raskaiden tavaroiden kantaminen/nostelu)

Vierailija
9/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Laivan tärinä (ja myrskyssä sitten KUNNON tärinä) saattaa todellakin käynnistää synnytyksen jos vauva on vielä laskeutunut. Lisäksi se tärinä aiheuttaa nesteiden kertymistä, joten enpä usko että olo olisi kovin mukava.

Vierailija
10/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:04"]

Matkavakuutus ei välttämättä korvaa jos joudut helikopterikyydillä mantereelle synnyttämään. Voi tulla tyyris risteily.

[/quote] Mutta kun tarpeeksi parkuu medialle että nyt kävi huonosti kun tein tyhmästi niin kllä ihmiset kerää rahaa kasaan ja vakuutus korvaa silti.

Vierailija
11/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:05"]

Vaikka olen rasituskiellossa niin kyllä pystyn ihan normaalisti kävelemään :D Ei mulla ole vaivoina ollut koko aikana muuta kuin satunnaiset supparit ja nyt tosiaan kun vauva on niin alhaalla niin kieltolistalla myös urheilu ja siivous sekä kaupassa käynti (raskaiden tavaroiden kantaminen/nostelu)

[/quote] Niin, normaalisti. PAljonko sitten liikut normaalisti päivän aikana?
Onko sinusta normaalia liikkumista lähteä laivalle?

Vierailija
12/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tallinnan yöristeilyllä rv 34. Lähti illalla ja aamulla takaisin. Epäilytti kovasti lähteä, ja tuossa sinun tilanteessa en olisi lähtenyt mistään hinnasta. Laivalle pääsee synnytyksen jälkeenkin.

Vierailija
13/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen vauvan syntymään enää kauaa mene. Menkää sitten vasta :)
Vastasyntyneen kanssa on helppo matkustaa!
Kyllä helikopteri sieltä laivalta hakee jos synnytys käynnistyisi mutta vakuutus ei korvaa koska olet rasituskiellossa.

Vierailija
14/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lähdet laivalle, tärkeintähän on että saat tehdä juuri niin kuin itse haluat nyt vielä kun vauva ei ole syntynyt. Sitten opetat vauvaa syömään pullosta niin voit viedä hoitoon heti kun olet päässyt sairaalasta kotiin, niin ei tarvitse synnytyksen jälkeenkään välittää vauvasta, vain itsestäsi.

Vierailija
15/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiltti, äläkä lähde. Itsellesi voit tehdä mitä haluat, mutta siellä joutuu muutkin todelliseen vaaraan jos pitää kutsua helikopteria tms. Ja siellä on ihan oikeita ihmisiä töissä, meille muille rakkaita.
Syysmyrskyillä se helukopterin laskeutuminen ei välttämättä onnistu ollenkaan. Voisitko hetkeksi lakata tuijottamasta omaan napaasi.

Vierailija
16/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:05"]Vaikka olen rasituskiellossa niin kyllä pystyn ihan normaalisti kävelemään :D Ei mulla ole vaivoina ollut koko aikana muuta kuin satunnaiset supparit ja nyt tosiaan kun vauva on niin alhaalla niin kieltolistalla myös urheilu ja siivous sekä kaupassa käynti (raskaiden tavaroiden kantaminen/nostelu)
[/quote]

Miten ajattelit että raskausajan urheilu ja kaupassakäynti eroaa monen tunnin Tukholmassa kävelyn ja mahdollisen shoppailun? Oletko tähän asti siis juossut maratoneja ja nostellut penkkiä salilla?

Vierailija
17/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs kusipää

Vierailija
18/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua nolottais kertoa, että lapsi syntyi laivalla kun äiti ei välittänyt rasituskielloista yms. vaan oli pakko päästä "viihteelle" keskelle merta. Pahimmassa tapauksessa lapsi tarvitsisi akuuttia tehohoitoa jota ei ole laivalla tarjolla. Mieti nyt vielä kaksi kertaa.

Vierailija
19/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo laskettaisiin vissiin keskoseksi jos nyt syntyisi.
Ihanko oikeasti olet valmis riskeeraamaan että synnyttäisit keskosen laivalla?
Tai että sut viedään laivalta jonnekin Tukholmassa synnyttämään, ja jäät sinne muutamaksi päiväksi?
Tän lystin saisit itse maksaa, koska vakuutus ei mitään korvaisi.

Vierailija
20/30 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde. Onneksi tästä palstasta on joskus hyötyäkin..