Laivalle rv35+
Uskaltaako sitä lähteä laivalla Tukholmaan rv35+? Tänään siis tuo 35 täynnä, tarkkaa lähtöpvm ei ole päätetty vielä. Vauva laskeutunut jo todella alas, satunnaisia kivuliaita supistuksia joiden takia rasituskiellossa.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:19"]
En lähtis. Yritätkö sunnittaa mamuille kasvatettavaksi lapsesi? Mitäköhän lapsesi muistelee kuin olet vienyt herkän viattoman lapsen mamujen keskelle? Ihmisiäkö he vain ovat. Ne ovat eläimiä. Jos menet niin toivon lapsesi olevan tarpeeksi viisas että jättää vanhempana sinut ja mamusi.
[/quote] MItä helvettiä?
Mutkun mä haluuuuuun! Ja ihan on tunne ettei se vielä synny...juu...hyvä niin ettei vielä syntyisikään joten älä nopeuta prosessia lähtemällä laivalle missä vaarannat syntymättömän lapsesi turvallisuuden. Nyt on aika kasvaa äidiksi ja laittaa vauva omien halujen edelle!
Mistä lyödään vetoa niin tämäkin arjen sankari vaan parin päivän päästä viipottaa siellä laivalla kun oli ihan pakko lähteä. Toivottavasti tuulee oikein kunnolla...ja ota vielä pari drinksua niin vauvakin saa juhlia.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:05"]Vaikka olen rasituskiellossa niin kyllä pystyn ihan normaalisti kävelemään :D Ei mulla ole vaivoina ollut koko aikana muuta kuin satunnaiset supparit ja nyt tosiaan kun vauva on niin alhaalla niin kieltolistalla myös urheilu ja siivous sekä kaupassa käynti (raskaiden tavaroiden kantaminen/nostelu)
[/quote]
No jos kiellettyä on jopa siivous ja kaupassa käynti, voisi sitä omaa hernetttä vähän käyttää. Yleensä laivoilla liikutaan ja vielä enemmän sitten maissa.
Mä en ainakaan nää syytä lähteä risteilemään, jos muuta ei voi tehdä kuin löhöillä hytissä.
Älä siis lähde. Asia olisi täysin eri, jos raskautesi olisi ongelmaton.
Heiheihei RAUHA nyt :D En ole sanonut että LÄHDEN vaan kysyin lähinnä tilanteesta.. Että onko ollut esim. vastaavia tai tietääkö joku laivan käytännöstä. Ei ole PAKKO lähteä ei todellakaan ja millään humppalaivalla viihde mielessä ei lähtö tulisi edes tapahtumaan :D Ihmiset vaan kautta aikain ovat matkustelleet muutenkin raskauden aikana niin mikä on se ns. takaraja lähtemiselle? Kyllä mulle lapsi ihan ykkönen on jo tässä vaiheessa, ollut oikeastaan jo ennen plussausta.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:31"]
Heiheihei RAUHA nyt :D En ole sanonut että LÄHDEN vaan kysyin lähinnä tilanteesta.. Että onko ollut esim. vastaavia tai tietääkö joku laivan käytännöstä. Ei ole PAKKO lähteä ei todellakaan ja millään humppalaivalla viihde mielessä ei lähtö tulisi edes tapahtumaan :D Ihmiset vaan kautta aikain ovat matkustelleet muutenkin raskauden aikana niin mikä on se ns. takaraja lähtemiselle? Kyllä mulle lapsi ihan ykkönen on jo tässä vaiheessa, ollut oikeastaan jo ennen plussausta.
[/quote] No eikö oma järki riitä kertomaan että jos on rasituskielloss niin ei lähdetä laivalle ja piste?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:09"]Ei siihen vauvan syntymään enää kauaa mene. Menkää sitten vasta :)
Vastasyntyneen kanssa on helppo matkustaa!
Kyllä helikopteri sieltä laivalta hakee jos synnytys käynnistyisi mutta vakuutus ei korvaa koska olet rasituskiellossa.
[/quote]
Mikään helikopteri ei hae jos on esim.kunnon myrsky. Vaikka olisit kuolemankielissä.
Jos olet Suomen kansalainen niin saat ihan saman hoidon Ruotsissa kuin ruotsalainenkin. Samoin sinut tullaan evakuoimaan laivalta maksutta kuten esimerkiksi sydänkohtauksen saanut ruotsalaisvanhuskin. Ei tarvitse tästä olla huolissaan. Ota Eurooppalainen sairaanhoitokortti mukaan, myös passi tai henkilökortti kelpaa. Näin todistat oikeutesi hoitoon Ruotsissa jos sinne joutuisit. Hoidosta maksat saman verran kuin ruotsalainenkin maksaa. Jos vauvasi joutuu jäämään sairaalaan niin voit majoittua sairaalan lähelle, tästäkin maksat saman verran kuin ruotsalainen.
Meidän esikoinen syntyi noilla viikoilla, joten ei kannata lähteä.
Jos olet rasituskiellossa, niin lääkäreillä on syytä olettaa, että lapsi saattaa putkahtaa etuajassa maailmaan.
Itse en uskaltanut lähteä edes joulurauhan julistusta katsomaan, ettei lapsi tule porilaisten marssin kajahtaessa Turun vanhan suurtorin mukulakiville.