"En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan." Mitä Jeesus tarkoitti?
"Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan. Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan." Matteus 10:34-35
Kommentit (37)
Jos islamista kääntyy kristinuskoon ,se on miekan uhka.
Toi kohta meinaa sitä että kun valitsee uskoa Jeesukseen muut ihmiset eivät välttämättä tajua/hyväksy toisen uskoa ja siitä voi seurata eripuraa eli miekka.
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä sekä monta muuta kohtaa raamatussa on melko ristiriitaisia. Toisaalta raamattu kehottaa rauhantahtoisuuteen, mutta jeesuksen miekka mitätöi tämän. Mihin tässä pitäisi uskoa? Eikö jeesuksen opetus lapset saarnannut rauhantahoisuudesta?
Ei ne Jeesuksen opetuslapsia ole jotka sitä miekkaa haluavat käyttää.
360 miljoonaa vainottua kristittyä maailmassa. Open doors.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on tainnut harrastaa miekkailua?
Jeesus varmasti tunsi roomalaisten käyttämän gladius-miekan, jolla ylläpidettiin kuria ja järjestystä imperiumin itäkolkassa.
Vierailija kirjoitti:
360 miljoonaa vainottua kristittyä maailmassa. Open doors.
Siitä lähtien kun kristinuskosta tuli Rooman valtakunnan virallinen uskonto 300-luvulla, niin kristityt ovat tehokkaasti vainonneet kaikkia uskonnottomia ja muiden uskontojen kannattaja. Amerikan ja Siperian alkuperäiskansat saivat tuskin valita vapaasti omaa uskontoaan.
Jeesuksen miekasta kyllä on kerrottu ,se on kaksiteräinen. Sen nimi on Sana.
Nykyään Jeesusta olisi pidetty terroristina mitä omana aikanaankin oli.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään Jeesusta olisi pidetty terroristina mitä omana aikanaankin oli.
Terroristina?
Millä perusteella?Ei vahingoittanut ketään.
Edeltävä kohta:
"Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa. Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa." Matteus 10:32-33.
Raamatun kanssa yksittäisiä jakeita on hyvä tarkastella aina asiayhteydessään eli kontekstissaan.
Miekka on erotteleva elementti. Jos tosissaan uskoo Jeesukseen, niin tunnustaa hänet ihmisten edessä. Opetuslapsi Pietari kielsi Jeesuksen kolme kertaa pääsiäisenä, mutta hän katui sitä ja sai anteeksi. Jumala antaa voiman tunnustaa usko Häneen.
Moni vanhempi on karkottanut kodistaan teini-ikäisen lapsensa, joka on tullut uskoon. Samoin aviopuoliso on halunnut erota, kun toinen on tullut uskoon. Jeesus ei ole koskaan neutraali ja haalea, vaan aiheuttaa joko rakkautta ja vihaa, välimuotoa ei ole.
Zelellä on tsiisussyndrooma.
Lähettää kansansa valtaamaan muita maita ja uhraa oman maansa....
Kai se nyt vain tarkoitti sitä rauhanomaista vallankumoustaan. Toinen poski, keisarille se mikä keisarin on, synnitön heittäköön ensimmäisen kiven jne.
Vierailija kirjoitti:
13 kirjoitti:
Niin, minusta kyse oli suuresta havahtumisesta, että nykyisellään asiat eivät voi jatkua vaan täytyy konfrontoida kaiken nykytilaa voimakkaastikin, jotta muutos mahdollistuu.
Kukaan ei yleensä kannata muutosta. Jopa huono tuttu tuntuu ihmisille turvallisemmalta kuin tuntematon hyvä.
Amor Electis, Iniustis Ordinor Ultor.
En usko että Venäjä eli Putin on mikään Jeesus. Sitä kai ap yrittää sönköttää.
Oletteko kuulleet antiKristuksesta? Naamioituu kaiken hyvän/hyveellisen kaapuun. Tätä sorttia on nyt paljon liikenteessä suunnasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Totta turisi. Melkoiset uskonsodat on käyty Euroopassa ja muuallakin.
Uskonsodat eivät ole kadonneet mihinkään. Woketus on uskonto ja erittäin raivokas sellainen. Armoa ei tunneta.
Abrogaatio-oppi ei kuulu kristinuskoon varsinaisesti, tekstejä kannattaa siis lukea enemmänkin filosofisesta vinkkelistä ja pyrkiä löytämään totuus rivien välistä, ei sanatarkasti kuten islamin pääteoksia.