Mikä on sinun yrittämisherkkusi
Sellainen mikä ei oikeasti ole edes erityisen hyvää mutta syöt/juot koska se on muka hienoa?
Kommentit (23)
En oikein edes tajua kysymystä. SIIS OMAKSI ILOKSEEN pitäisi koittaa pitää jostain hienosta, jotta voi uskotella itselleen jotain vai muiden seurassa? Mielenkiintoinen ajatus. Etanat? Tykkään niistä oikeasti. Jos en tykkää jostain, oon silleen että en tykkää tuosta ja siinä se :)
Äh, HUUTAMINEN tuli äskeiseen vahingossa iPadin näppäimistöltä, sori
3
Miten muuten mielsitte otsikon? Minä kuvittelin, että plussajilla on jokin herkku, jota saa vetää, kun sen kuun ovikset on ohi ja vain katsellaan, tärppäsikö...
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 00:56"]
Miten muuten mielsitte otsikon? Minä kuvittelin, että plussajilla on jokin herkku, jota saa vetää, kun sen kuun ovikset on ohi ja vain katsellaan, tärppäsikö...
[/quote]
Mietin otsikkoa klikatessani että onkohan kyse sellaisesta epäterveellisestä herkusta, mitä tulee syötyä eniten ja josta yritetään sitkeästi eroon, vai sellaisesta terveellisemmästä herkusta joka sallitaan vaikka yritetään pudottaa painoa/elää terveellisesti.
Minä pohdin myös, liittyykö tämä jotenkin yrittäjyyteen. Yrittäjien vankkaa suosiota nauttiva herkku, jokaisella kuitenkin omansa. Mutta mitä tarjotaan usein esim. jos jollain synttäri tai muuten pitää juhlistaa.
Mä liulin että tässä tarkoitettiin et mikä on semmonen herkku jota "antaa itselleen palkinnoksi", kun on oikein uutterasti yrittänyt tehdä asiaa x. Vähän niin kuin , öö, motivointiherkku? :D
No, mulle ap:n mukainen yritysherkku on varmaan ihan vaan kahvi. Opettelin juomaan sitä vasta parikymppisenä sosiaalisten tilanteiden vuoksi. En tykkää kahvista vieläkään.
Noh. Minulla on kyllä muutama herkkuina pidetty ruoka/juoma, joita yritän opetella syömään (siedätystekniikka), vaikken niistä vielä tällä hetkellä pidäkään. Ja joskus kohteliaisuussyistä pitää ainakin maistaa, ettei pahoita juhlien emännän/isännän mieltä.
Minun "yrittämisherkkujani" on mm.:
- sushi
- punaviini
- katkaravut
- simpukat / osterit
- joulutortut
- mämmi
- laskiaispulla mantelimassalla
- liköörikonvehdit
- mutakakku ja sacher-kakku
- fenkoli
- korianteri
- oliivit
- kraavikala ja kylmäsavustettu kala
- kahvi ja tee
Jotain tällaistako hait, ap? :)
Juustot ovat sellaisia. Inhoan niitä, mutta koska lähes jokaisilla kutsuilla on juustotarjotinta tai muita juustoisia tarjottavia, en viitsi olla niin epäkohtelias, etten edes maistaisi.
No kuuluuko tähän sarjaan teen juonti töissä, vaikka en pidä teestä. Mutta kun siellä on ollut tapana ja en ole saanut sitä tapaa muutettua kahviin. Keitetään haudutettua teetä joka päivä. Jotenkin porukka tuntuu loukkaantuvan, jos en juo.
Katson viinikirjoista, mitkä ovat arvostettuja viinejä, että tiedän mistä pitää pitää, ja juon niitä viinejä, vaikka pahalta maistuvatkin. Makeahkoista ja miedon makuisista viineistä ei saa pitää, paitsi ehkä Englannissa, täytyy pitää happamista ("hapokkaista").
Niin ja mulla myös viini, alkoholi yleensä, mutta kun se vaan on niin eurooppalaista juoda alkoholia ruualla ja absolutismi pahe. Juhlissa voileipäkakku, jota ota kohteliaisuudesta palan, vaikka hyvää sellaista en ole syönyt koskaan.
Aloittelevana kasvissyöjänä sanoisin yrittämisherkkuni olevan tällä hetkellä sienet, tofu, seitan, muut soijasta tehnyt lihankorvikkeet, pavut ja linssit.
Aasiassa asuessani yrittämisherkkuni oli durian-hedelmä, mutta se jäi valitettavasti sinne yrittämisen tasolle.
Minullakin on homejuustot. Aurajuusto menee pizzassa ja jouluna piparin kanssa, mutta ei sekään erityisesti herkkua ole.
Mä käsitin otsikosta, että joku sellainen ruoka, jota syödään, kun pitää yrittää tehdä jotain, vähän "voimaruoan" tapaista siis. Viestin luettuani vastaan, että mulla ei ole sellaista - syön vain sellaista, mistä itse pidän (olen onneksi lähes kaikkiruokainen).
Fazerin sininen. Olen yrittänyt löytää tästä sen, miksi niin moni himoitsee sitä, mutten ole vielä löytänyt. Muutenkaam en kauheasti välitä suklaasta muutamaa suklaapatukkaa lukuunottamatta (Jim, Kismet, Fazerina, Twix), mutten niitäkään himoitse tsi pidä "syntisen hyvinä", kuten usein suklaasta sanotaan. Salmiakki ja kovat, kirpeät karkit on enemmän mun juttu.
Mä ajattelin tämän olevan joku tsemppausruoka. Jos joku tuleva tapahtuma on vaikea ja/tai jännittävä, niin siihen valmistaudutaan syömällä jotain terveellistä tai ravitsevaa...:-). Tai sitten joku rituaaliruoka "Maksalaatikolla onnistuu!"
Viini ruualla. Otan vähän, koska "kuuluu" juhlavaan syömiseen. Mieluiten ottaisin vettä.
Ei ole sellaisia, koska en ole teini/hipsteri/bloggaaja.