Kreikkaan matkustaminen
Moi!
Löytyisikö palstalta kokemuksia aiheesta?
Meillä olisi lähtö Kreikkaan toukokuun viimeisellä vkolla. Reissu siis jo kertaalleen vuodella siirtynyt. Olemme mieheni kanssa 3 x rokotettuja covidia-vastaan, myös vanhempi (7v) lapsi rokotettu (perussairautensa vuoksi) x 2. Nuorempi 4-vuotias ei rokotettu. Lisäksi sairastimme pcr-varmennetun koronan viime vkolla.
Nyt funtsimme tässä vielä tätä Kreikkaan lähtöä- uskaltaako lähteä? Kreikassa ilmeisesti edelleen tehdään pistotestejä lentokentällä ja jos pos. niin valtion karanteenihotskuun. Samoin, jos sairastuisi matkalla (vaikkapa eri varianttiin). Asiassa ei siis muu pelota kuin nuo hiton valtion karanteenihotskut, jotka kuulemma järkyttäviä.
Kommentit (27)
En ole ap eikä matkailusta korona-aikana kokemusta, mutta tämä kiinnostaa itseänikin. Olen saanut sen käsityksen (ei siis omakohtaista tai tuttavan tietoa, ainoastaan somesta nähtyä), että Espanjassa on "helpompaa" matkustaa kuin Kreikassa. Saa ilmeisesti jäädä siihen omaan hotelliin eikä tarvitse mennä mihinkään karanteenihotelliin. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap eikä matkailusta korona-aikana kokemusta, mutta tämä kiinnostaa itseänikin. Olen saanut sen käsityksen (ei siis omakohtaista tai tuttavan tietoa, ainoastaan somesta nähtyä), että Espanjassa on "helpompaa" matkustaa kuin Kreikassa. Saa ilmeisesti jäädä siihen omaan hotelliin eikä tarvitse mennä mihinkään karanteenihotelliin. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Alapeukuttajat voisi kertoa, jos olen väärässä.
Meillä samat mietteet, kesällä reissu tiedossa mutta ainakaan vielä ei ole kaikkia rajoituksia muutettu matkatoimiston sivuille. Alaluokkalaisellamme ei rokotuksia, aikuisilla koko setti otettu.
Ymmärsin myös, että sisätiloissa ja museot ym vaativat yli 5v ikäisiltä rokotustodistukset tai testitulokset, ei kait sitä joka päivä halua lapselle testiä lomalla teettää?🤔
Riittääkö Kreikkaan pelkkä rokotustodistus, vai onko täytettävä terveystietolomake, kuten mm Espanjaan ja Italiaan matkustaessa?
Vierailija kirjoitti:
Riittääkö Kreikkaan pelkkä rokotustodistus, vai onko täytettävä terveystietolomake, kuten mm Espanjaan ja Italiaan matkustaessa?
Ajantasaiset tiedot löytää netistä,voivat vaihdella nopeastikin.
Vierailija kirjoitti:
Matkan järjestäjän sivulta kyllä löytää tietoa.
Me kävimme viime kesänä ja hyvä jos edes katsoivat niitä papereita siellä lentokentällä. Äkkiseltään vain vilkaisivat ja siitä sit mentiin taksiin ja hotelliin. Suomen päässä syynäsivät hyvinkin tarkkaan niin kuin suomalaiseen virkamiehen intoon kuuluu. Maskit kasvoilla kuljettiin, myös hotellin buffasta ruokaa haettaessa. Ulkona syötiin ainoastaan terasseilla. Menkää nyt ihmeessä sinne reissuun ja nauttikaa!