Miksei Suomessa ole kauppojen kassoilla niitä pakkaajapoikia?
Jenkeissähän saattaa olla jopa vanhuksiakin pakkailemassa asiakkaiden ostoksia. Olisi hyvä saada Suomeenkin moista palvelua.
Kommentit (52)
Koska asiakkaat eivät halua maksaa sellaisesta.
Yllättäen siksi, että se työ on ihmistä alentevaa!
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskö on parempi vaihtoehto?
Eikä Suomessa saa maksaa niin pientä palkkaa...
Olisitko valmis maksamaan palvelusta, AP? Ei se muuallakaan hyväntekeväisyyttä ole - ylimääräinen työvoimakustannus kyllä otetaan asiakkaan pussista.
Minä pakkaan itte omat kassini, ei siinä mitään apulaista kaivata.
Kyllä se tekee useamman euron loppulaskuun jos jokaisessa kaupassa olisi pakkaaja. Suomessa ei saa maksaa niin pientä palkkaa että kaupalle,saatika sille pakkaajalle olisi hyödyllistä. Harmi,sillä oiva duuni osa-työkyvyttömälle. Meillä oli selkävaivainen mies viimeisenä tekemässä halkomakoneella puita 10 suursäkkiä. Hän oli tyytyväinen kun oli joku duuni johon pystyi ja sai siitä muutaman satasen urakkapalkkana.
Kaupat tienasivat tällä varsinkin joulun ym isojen lomapäivien alla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä käytetään omia kasseja.
Kyllä niihin omiinkin kasseihin voisi saada apua pakkaamaan kun on pitkät jonot .
Siitä maksettaisiin niin huonosti ettei kukaan haluaisi tehdä sitä. Mahtaako jenkeissäkin tuo olla matalapalkkatyötä tyyliin 5$ tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyskö on parempi vaihtoehto?
Mitä ihmettä höpötät? Totta kai se on parempi vaihtoehto. Tuollainen työ nyöryyttäisi ketä tahansa!
t. pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se tekee useamman euron loppulaskuun jos jokaisessa kaupassa olisi pakkaaja. Suomessa ei saa maksaa niin pientä palkkaa että kaupalle,saatika sille pakkaajalle olisi hyödyllistä. Harmi,sillä oiva duuni osa-työkyvyttömälle. Meillä oli selkävaivainen mies viimeisenä tekemässä halkomakoneella puita 10 suursäkkiä. Hän oli tyytyväinen kun oli joku duuni johon pystyi ja sai siitä muutaman satasen urakkapalkkana.
WAU! Miten alhaista hyväksikäyttöä!
Vierailija kirjoitti:
Eikä Suomessa saa maksaa niin pientä palkkaa...
suomessa ei ole minimi palkkaa.
olen tienannut aikoinani 400€ kuukausi palkan puhelinmyynnissä
Ihan minipalkallakin kokonaista työaikaa tekevän yhden pakkaajan palkka ja sivukulut olisivat kaupalle yli 2000 euroa per kuukausi. Oletko tosiaan valmis ne kulut ruokakorisi hinnassa? Minä en. Äläkä edes ehdota, että työttömät voisivat mennä tekemään sitä 9e/päivä.
Jenkeissä se onkin ihan järjetöntä. Normaalit ruokaostokset, jotka mahtuvat Suomessa yhteen isoon kestokassiin, pakataan jenkeissä ihan sikinsokin 15 muovipussiin näiden pakkaajien toimesta.
T: Kolme vuotta Teksasissa asunut
koska suomessa ei haluta lisätä työllisyyttä. pankki palvelut on ulkoistettu asiakkaalle nettiin samoin kela palvelut. kirjastossa pitää nykyään itse hyllyttää palautukset. myös kauppoihin on tullut itsepalvelut.
hinnat nousee ja palvelut ja työt siirtyy entistä enemmän asiakkaalle.
Onneks ei ole. Minä haluan pakata ostokseni itse täydelliseen järjestykseen sinne kassiin. Miksi pitäisi edes olla, ei me nyt niin kädettömiä olla.
Täällä käytetään omia kasseja.