Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni kaverin äiti

Vierailija
28.09.2015 |

Kysyi minulta haluaisiko lapseni aloittaa harrastuksen hänen lapsensa kanssa johon suostuin pitkin hampain koska hän lupasi kyyditä lapset sinne ja hakea pois (4km)

Nyt kävi kuitenkin ilmi että odottaa vastapalvelusta että minä katsoisin hänen lastaan 1,5h torstaisin kun hän on omassa harrastuksessaan:(

Ikävä kyllä torstai-ilta on ainoa koko perheen vapaailta joten ilmoitin ettei se sovi, nyt on herne nenässä ja ei kuulemma tiedä pystyykö hänkään enää kuskaamaan meidän lasta!

Juuri maksoin harrastusmaksun joten harmittaa tosi paljon, lapsi kuitenkin niin pieni vielä että ei voi yksin kulkea tuota matkaa:(

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme harrastavat paljon. Jokaisen harrastuksen kohdalla on ennemmin tai myöhemmin käynyt niin, etttä minä tai mieheni olemme hoitaneet suurimman osan kuskauksista. Naapurien lapset ja harrastuskaverit ovat alkaneet kulkea mukanamme, kun näiden kavereiden kotona on aina jotain estettä, eikä kuljetus onnistu.

En silti koe, että olemme hyväksikäytettyjä uhreja. Päinvastoin, olen onnellinen, että meillä on mahdollisuus (tai onko se enemmänkin halu?) olla mukana lastemme arjessa ja harrastuksissa. Lisäksi iloitsen, että lapsillamme on kavereita. Onhan niistä joskus vaivaakin, mutta toisaalta on upeaa tutustua paremmin kavereihin ja tietää mitä lasten ja nuorten maailmassa on meneillään. Tykkään myös siitä, että lapset oppivat yhteisöllisyyttä ja yhdessä tekemisen ajatusmallia. Sen vuoksi en koskaan ajattele muiden lapsia vaivalloisina tai riesoina.

Mutta mitä tulee AP:n tilanteeseen, minusta kaverin äiti toimii epäreilusti, eikä AP:n tarvitse suostua viikottaiseksi lapsenvahdiksi. Jos naapuri ei suostu korvauksestakaan jatkamaan kuskina, yrittäisin etsiä jonkun toisen kuskin, sillä ikävähän se on maksettu harrastus lopettaa. 

Vierailija
2/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:59"]Tiivistettynä:

Ap:n kaverin äiti pyysi ap:n lasta aloittamaan harrastuksen, jotta oma lapsi saisi seuraa.
.
Ap tekee selväksi, että lapsella on jo harrastus, eikä heillä ole aikaa kuskata lasta tähän toiseen harrastukseen, koska ap:lla on tuona aikana töitä.
.
Kaverin äiti ehdottaa voivansa viedä MOLEMMAT lapset harrastukseen, ja se on ainoa syy minkä takia ap:n lapsi tämän harrastuksen pystyisi aloittamaan.
.
Ap maksaa kyydityksestä.
.
Minkä takia ap olisi velkaa vielä vapaaillan lapsen kaverin äidille? Jos kerran ehdot on alusta asti tehty selviksi, ja kyydistä jopa maksettu, miksi ap:n pitäisi ottaa kaverin lapsi vielä illaksi hoitoon kotiinsa kerran viikossa, ja vielä päivänä jona ap:n perheellä on omaa aikaa. Toivottavasti ei ollut kallis harrastus, koska näyttää, että ainoa vaihtoehto on lopettaa se. Itse en jättäisi kyyditystä kaverin äidin kaltaisen ihmisen varaan... voi tulla myöhemminkin ongelmia ja pahaa mieltä.
[/quote]

Ongelmana on ap asenne. Hän ei edes ajattele, että voisi tehdä vastapalveluksen. Tai että hänen lapsensa harrastus olisi hänen vastuullaan. Hän ei sovittele. Ei täällä tai lapsen kaverin äidille.
Eli ei osaa toimia ihmisten kanssa. Hän ei välitä edes oman lapsensa tunteista tai haluista.

Hän ei vastannut lasten ikää koskevaan kysymykseen. Kouluikäisissä onkin kova hoitaminen?
[/quote]

Olen varmaan viisi kertaa sanonut että minulla ei ole aikaa tehdä mitään vastapalveluksia! Jos olisin tiennyt että odottaa vastapalvelusta en olisi suostunut!

Toimin nyt jos monen ihmisen kanssa yhteistyössä lapsien harrastuksien suhteen. En enää halunnut ottaa viidettä harrastusta kontolleni juuri ajanpuutteen takia!

Loppu onkin sitten puuta paskaa kirjoituksestasi!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän kaverilapsen äiti saa vastapalvelukseksi jotain korvausta bensoista? Luulisi sen riittävän vaikka mielestä edes törkeää pyytää jos ap.n lapsi asuu matkan varrella tai hänen hausta ei tule ylimääräisiä kilometrejä. Todella röyhkeää pyytää kerran viikkoon vahtimaan omaa lastaan! Älä ihmeessä suostu! 

Vierailija
4/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva vastapalvelus pyyntöön on se, että ap:n lapsi lähti SEURAKSI harrastukseen..

Vierailija
5/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"] [quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:52"]Kyllä pitäisi olla jotain vastavuoroisuutta noissa harrastuskuljetuksissa. [/quote] Meillä ei ole siihen mahdollisuutta ja tämän tein heille selväksi silloin kun kysyivät tyttöäni kaveriksi harrastukseen. Ap [/quote] No sitten autat häntä jotenkin muuten. Torstai-ilta ei siis käy teille, selvä. Mitä vastaehdotuksia olet hänelle tehnyt? Vai oletko ehdottanut yhtään mitään. Ei se noin mene, että otetaan vaan mutta ei anneta mitään takaisin. [/quote] Minusta Ap ei ole mitään erityistä palvelusta velkaa siitä, että naapuri kuskaa hänen tyttöään SAMALLA kun omaansa, vieläpä harrastukseen, johon on itse pyytänyt apn tyttöä oman tyttönsä kaveriksi. Ainakin 1,5 h lastenhoitoa viikossa on aivan ylimitoitettu pyyntö vastapalvelukseksi siitä, että noukkii naapurinlapsen mukaan.

[/quote]

Ai nyt ollaan tätä mieltä. Mutta kun on kyse vaikka kahden kimppakyydistä töihin, niin johan on eri ääni kellossa. Pitää jakaa bensat puoliksi, vaikka naapuri olisi jo muutenkin menossa samaan paikkaan.

Vierailija
6/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää tältä toiselta äidiltä olettaa, että hänen pyynnöstään (ja teidän perheen aikataulufaktat tietäen) kehtaa vielä olettaa, että saa hoitopaikan lapselleen. Hänen ideahan se oli. Törkeää huijausta suorastaan. Jos tämä äiti ei suostu kuskaamaan lastasi niin kuin alunperin oli sovittu niin sitten harrastus täytyy lopettaa, jos kyytiä ei muilla tavoin pystytä hoitamaan. Onhan se nyt aivan älytöntä, jos tämä äiti kuskaa oman lapsensa harrastukseen, mutta ei sovitusta huolimatta kuljeta lastasi :D

Jos harrastusta ei ole vielä mennyt montaa kertaa niin voithan toki ottaa yhteyttä ja kysyä, onko mahdollista saada rahat takaisin ja ehkäpä joku jonossa oleva voisi päästä tilalle (riippuu toki harrastuksesta, mutta monessa paikassa tuntuu olevan porukkaa varasijoilla).

Ja tälle äidille sanoisin, että pidä tunkkis!

Vierailija
7/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu nainen. Älä ala kuitenkaan ilmaiseksi lapsenlikaksi, äläkä luovu perheen yhteisestä ajasta.

Vierailija
8/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah! Kuinka ollakaan teillä juuri torstai ainut ilta yhdessä :D

Vierailija
9/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]Hah hah! Kuinka ollakaan teillä juuri torstai ainut ilta yhdessä :D
[/quote]

?!??

Vierailija
10/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]Hah hah! Kuinka ollakaan teillä juuri torstai ainut ilta yhdessä :D
[/quote]

Niin ajatella kun viisihenkisessä perheessä harrastaa kaksi poikaa, yksi tyttö ja isä niin ne vapaaillat on viikolla aika kortilla..

Ap

Vierailija
11/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]

[/quote]

Sä oot varmaan se vastapalveluksen odottaja.

Vierailija
12/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis matkaa harkkaan vain 4 säälittävää kilometriä?? Ettekö tuota saa hoidettua itse?

Vierailija
13/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote] en ja ton takia mä en koskaan aio kuskata kenenkään kakaraa ja meillä ei myös paljoa kaverit käy, ulkona voivat olla. Mä en lastenvahdiksi ala.

Vierailija
14/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:41"]Siis matkaa harkkaan vain 4 säälittävää kilometriä?? Ettekö tuota saa hoidettua itse?
[/quote]

Ei!

Ap

Vierailija
15/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote] en ja ton takia mä en koskaan aio kuskata kenenkään kakaraa ja meillä ei myös paljoa kaverit käy, ulkona voivat olla. Mä en lastenvahdiksi ala.
[/quote]

Tuskinpa niitä kavereita edes on, sen verran vittumaiselta vaikutat

Vierailija
16/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]ai mun lapsilla? Valitettavasti on.

Vierailija
17/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]ai mun lapsilla? Valitettavasti on.
[/quote]

Mä en nyt käsitä miten sun jankkaaminen liittyy tähän ketjuun, ole hyvä ja poistu!

Ap

Vierailija
18/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:37"]

[/quote]Katos, lapsen kaverin äitikin saapui paikalle.

Vierailija
19/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:41"]Siis matkaa harkkaan vain 4 säälittävää kilometriä?? Ettekö tuota saa hoidettua itse? [/quote] Ei! Ap

[/quote]

No ei sitten.

Vierailija
20/77 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:41"]Siis matkaa harkkaan vain 4 säälittävää kilometriä?? Ettekö tuota saa hoidettua itse?
[/quote]

Ei!

Ap
[/quote]

Eikö teillä ole autoa?