Lapseni kaverin äiti
Kysyi minulta haluaisiko lapseni aloittaa harrastuksen hänen lapsensa kanssa johon suostuin pitkin hampain koska hän lupasi kyyditä lapset sinne ja hakea pois (4km)
Nyt kävi kuitenkin ilmi että odottaa vastapalvelusta että minä katsoisin hänen lastaan 1,5h torstaisin kun hän on omassa harrastuksessaan:(
Ikävä kyllä torstai-ilta on ainoa koko perheen vapaailta joten ilmoitin ettei se sovi, nyt on herne nenässä ja ei kuulemma tiedä pystyykö hänkään enää kuskaamaan meidän lasta!
Juuri maksoin harrastusmaksun joten harmittaa tosi paljon, lapsi kuitenkin niin pieni vielä että ei voi yksin kulkea tuota matkaa:(
Kommentit (77)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:52"]Kyllä pitäisi olla jotain vastavuoroisuutta noissa harrastuskuljetuksissa. [/quote] Meillä ei ole siihen mahdollisuutta ja tämän tein heille selväksi silloin kun kysyivät tyttöäni kaveriksi harrastukseen. Ap [/quote] Et voi laittaa lapsesi kuljetusta muiden vastuulle. Ei auta vaikka kuinka sanoisit. Sinä vastaat lapsesi kuljetuksista ja vähintäänkin vuorottelet tai maksat saamastasi avusta [/quote] Suostuin tähän vain ja ainoastaan sen takia että hänen lapsensa tarvi kaveria sinne ja hän sanoi hoitavansa kuljetuksen. Kerroin tilanteestamme ja ei pitänyt olla hänelle ongelma, olen myös maksanut kyydityksestä! Ap
[/quote]
Miksiköhän sitten aloituksessa oli niin, että tuo ystävänä lapsen vahtiminen piti olla joku vastavuoroinen palvelus. Eihän se mitään vastavuoroista ole, jos kerran maksat kyydistä. Mutta muistuta ystävää sopimuksesta ja sano, että ensi kerralla harkitsee vähän tarkemmin että mihin oikein sitoutuu.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"] [quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:52"]Kyllä pitäisi olla jotain vastavuoroisuutta noissa harrastuskuljetuksissa. [/quote] Meillä ei ole siihen mahdollisuutta ja tämän tein heille selväksi silloin kun kysyivät tyttöäni kaveriksi harrastukseen. Ap [/quote] No sitten autat häntä jotenkin muuten. Torstai-ilta ei siis käy teille, selvä. Mitä vastaehdotuksia olet hänelle tehnyt? Vai oletko ehdottanut yhtään mitään. Ei se noin mene, että otetaan vaan mutta ei anneta mitään takaisin. [/quote] Minusta Ap ei ole mitään erityistä palvelusta velkaa siitä, että naapuri kuskaa hänen tyttöään SAMALLA kun omaansa, vieläpä harrastukseen, johon on itse pyytänyt apn tyttöä oman tyttönsä kaveriksi. Ainakin 1,5 h lastenhoitoa viikossa on aivan ylimitoitettu pyyntö vastapalvelukseksi siitä, että noukkii naapurinlapsen mukaan.
[/quote]
Miten niin? Ystävä hoitaa kuskaukset ja uhraa omaa aikaansa jotta tytöt saa harrastaa ja ap saa tytön harrastuksen ajan ihan omaa aikaa (vaikka se n. 1,5 h). Ap voisi vastavuoroisesti vahtia ystävän lasta, jotta ystäväkin saa sen vastaavan 1,5 omaa aikaa.
[/quote]
Ap ei ollut pyytänyt ystävää järjestämään itselleen omaa aikaa ja lisäksi hän taisi olla lapsen harrastuksen aikaan töissä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:52"]Kyllä pitäisi olla jotain vastavuoroisuutta noissa harrastuskuljetuksissa.
[/quote]
Meillä ei ole siihen mahdollisuutta ja tämän tein heille selväksi silloin kun kysyivät tyttöäni kaveriksi harrastukseen.
Ap
[/quote]
Et voi laittaa lapsesi kuljetusta muiden vastuulle. Ei auta vaikka kuinka sanoisit. Sinä vastaat lapsesi kuljetuksista ja vähintäänkin vuorottelet tai maksat saamastasi avusta
[/quote]
Suostuin tähän vain ja ainoastaan sen takia että hänen lapsensa tarvi kaveria sinne ja hän sanoi hoitavansa kuljetuksen. Kerroin tilanteestamme ja ei pitänyt olla hänelle ongelma, olen myös maksanut kyydityksestä!
Ap
[/quote]
Mitä lapsesi ajatteli harrastuksesta. Kun suostuit vain lapsen kaverin mieliksi ja koska uskoit, ettei tästä tule sinulle koskaan vaivaa
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:08"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:52"]Kyllä pitäisi olla jotain vastavuoroisuutta noissa harrastuskuljetuksissa. [/quote] Meillä ei ole siihen mahdollisuutta ja tämän tein heille selväksi silloin kun kysyivät tyttöäni kaveriksi harrastukseen. Ap
[/quote]
No sitten autat häntä jotenkin muuten. Torstai-ilta ei siis käy teille, selvä. Mitä vastaehdotuksia olet hänelle tehnyt? Vai oletko ehdottanut yhtään mitään. Ei se noin mene, että otetaan vaan mutta ei anneta mitään takaisin.
[/quote]
Minusta Ap ei ole mitään erityistä palvelusta velkaa siitä, että naapuri kuskaa hänen tyttöään SAMALLA kun omaansa, vieläpä harrastukseen, johon on itse pyytänyt apn tyttöä oman tyttönsä kaveriksi. Ainakin 1,5 h lastenhoitoa viikossa on aivan ylimitoitettu pyyntö vastapalvelukseksi siitä, että noukkii naapurinlapsen mukaan.
[/quote]
Aloittajan kirjoitustyyli kertoo täysin joustamattomasta asenteesta. Hän ei edes halua ajatella muita kuin itseään. Ei kysy kuinka itse voisi auttaa. Eniten kärsii tuo lapsi. Todennäköisest myös hänen kaverisuhteet.
Niin se vaan on, että vuoroin vieraissa. Ei voi vaan olettaa aina saavansa apua ellei itse tee mitään.
Meillä onneksi kuljetetaan lapsen kaverin vanhempien kanssa vuorotellen
[/quote]
En tiedä mitä kohtaa et ymmärrä, kun aika ei riitä niin ei riitä, meillä on kolme lasta jotka ovat kaikki saaneet valita yhden harrastuksen. Tytölleni tämä naapurin ehdittoma harrastus oli toinen johon suostuin sen vuoksi että naapuri lupasi hoitaa kuskaamisen!
En pyytänyt naapurilta apua vaan hän itse vapaaehtoisesti tarjosi sitä!
Ap
Oli miten vaan niin ap vastaa lapsensa kuljetuksista. Ellei saa niitä hoidettua, on harrastus pakko lopettaa.
Mutta ei se mitään, koska hän sinne menikin vain kaverin pyynnöstä. Ehkä kohta ei ole kavereitakaan. Mutta ei se mitään. Kunhan äiti saa olla itsepäinen ja ikävä ihminen
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:52"]Kyllä pitäisi olla jotain vastavuoroisuutta noissa harrastuskuljetuksissa.
[/quote]
Meillä ei ole siihen mahdollisuutta ja tämän tein heille selväksi silloin kun kysyivät tyttöäni kaveriksi harrastukseen.
Ap
[/quote]
Et voi laittaa lapsesi kuljetusta muiden vastuulle. Ei auta vaikka kuinka sanoisit. Sinä vastaat lapsesi kuljetuksista ja vähintäänkin vuorottelet tai maksat saamastasi avusta
[/quote]
Suostuin tähän vain ja ainoastaan sen takia että hänen lapsensa tarvi kaveria sinne ja hän sanoi hoitavansa kuljetuksen. Kerroin tilanteestamme ja ei pitänyt olla hänelle ongelma, olen myös maksanut kyydityksestä!
Ap
[/quote]
Mitä lapsesi ajatteli harrastuksesta. Kun suostuit vain lapsen kaverin mieliksi ja koska uskoit, ettei tästä tule sinulle koskaan vaivaa
[/quote]
Hän halusi aloittaa harrastuksen jos saisi jatkaa myös toisessa harrastuksessa mitä on harrastanut pari vuotta! Sanoin että se onnistuu koska Maijan äiti lupasi kuljettaa teitä!
Ap
Onko vielä niin hölmöjä aikuisia, että eivät käsitä, että "ilmaisia lounaista" ei ole olemassakaan, vaan palvelus vaatii vastapalveluksen, ellet sitten maksa palveluksesta selvällä rahalla.
Meillä on kaksi lasta. Toinen käy neljä kertaa viikossa harrastuksessa ja lisäksi pelejä. Kuljetusmatka yli 10 km suuntaan. Vuorotellaan pojan kaverin vanhempien kanssa. Peleihin viedään kaikki kyytiä tarvitsevat. Toinen lapsi kuljetetaan kaksi kertaa viikossa omaan harrastukseen.
Perheiltoja ei ole kalenteriin laitettu.
Katson että minun tehtäväni on hoitaa lasteni harrastuskuljetukset. En voi omaa vastuutani ulkoistaa
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:26"]Onko vielä niin hölmöjä aikuisia, että eivät käsitä, että "ilmaisia lounaista" ei ole olemassakaan, vaan palvelus vaatii vastapalveluksen, ellet sitten maksa palveluksesta selvällä rahalla.
[/quote]
Minä olisin kyllä ap:na ajatellut, että se palvelus on siinä, että kaverilapsi saa seuraa harrastukseen.
Meillä ei lapset harrasta, vaan meille on perhe tärkein! Mikähän tossa teidän kuviossa mättää? Liikaa lapsia, Ap:n ura on tärkein vai?
En kestä noita lapsensa hoitoon työntäjiä! En minä halua hoitaa jonkun puolituntemattoman lasta kerran viikossa illalla. En todellakaan. Mun mielestä ap:n lapsen kaverin äiti on kiero. Hyvä, että ap on osannut sanoa napakasti mihin on valmis ja mihin ei. Ärsyttävää, kun joku mukamas ehdottaa jotakin palvelusta ja sitten hälkikäteen selviääkin, että se on maksullinen.
Minäkin kuskaan viikottain lapseni kaveria harrastukseen. Siitä ei ole mitään vaivaa, koska joka tapauksessa kuskaisin omaa lastani sinne. Kiva vaan, että kaveri on samassa harrastuksessa. En koe, että lapseni kaverin äiti olisi missään kiitollisuudenvelassa minulle.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:30"]Meillä ei lapset harrasta, vaan meille on perhe tärkein! Mikähän tossa teidän kuviossa mättää? Liikaa lapsia, Ap:n ura on tärkein vai?
[/quote]
Eihän siinä mätä mikään. Lapsen kaverin äidin perheessä taitaa mättää, kun äidin täytyy yrittää kieroilla saadakseen omaa aikaa.
Kylläpä AP:n kirjoitus on iskenyt ihmisiä hermoon. Mielestäni tässä ei ole mitään epäselvää, lapsen kaverin äiti on johtanut tahallaan harhaan. Jos on itse ensin ehdottanut kyyditystä jotta omalla lapsella olisi seuraa ja hänelle vielä maksetaankin tästä kyydityksestä, niin on kyllä ihan turha tulla selittämään, että AP olisi jotenkin vielä 1,5 tuntia viikossa velkaa tästä. Se miksi AP ei pysty itse lastaan kyyditsemään on oma asiansa, eikä tähän oikeastaan edes liity...
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:21"]Oli miten vaan niin ap vastaa lapsensa kuljetuksista. Ellei saa niitä hoidettua, on harrastus pakko lopettaa.
Mutta ei se mitään, koska hän sinne menikin vain kaverin pyynnöstä. Ehkä kohta ei ole kavereitakaan. Mutta ei se mitään. Kunhan äiti saa olla itsepäinen ja ikävä ihminen
[/quote]
Niin sillä ei ole mitään väliä että tämä toinen äiti peruu sanansa kun ei saa kieroilemaansa vapaa-aikaa, kyllä mä näkisin että tässä on ihan joku muu se itsepäinen ja ikävä ihminen
Ap on selkeästi ilmoittanut tuolle äidille että hän ei pysty lastaan ajan puutteen vuoksi viemään harrastukseen ja tämä ei ole tuota äitiä haitannut, lisäksi Ap on maksanut vielä siitä että hänen lapsensa saa kyydin niin kuinka pässi oikein olet kun näet aapeen itsepäisenä ?!?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:01"]Sinulle kaikki tänne ja heti. [/quote] Niin ajatella että ajattelen omaa perhettäni ja yhteistä vapaa-aikaamme ensin ja sitten vasta naapurin perheen äidin harrastusta:) Ap
[/quote]
Oliskohan syytä vähän karsia tekemistä, jos yksi ainoa arki-ilta on ainioa kun näette toisianne. Eikö lapset saa tuoda torstaisin ketään kavereitakaan kotiin tai menne kenellekään, ettei vaan teidän pyhä yhteinen ajankohtanne häiriintyisi?
[/quote]
Hienosti keksit omiasi, en ole missään vaiheessa sanonut että meillä on vain yksi ilta kun näemme toisiamme.
Ja ei, lapset eivät tuo torstaisin kavereita kotiin, he eivät edes silloin halua tuoda! Jotkut lapset katos viihtyvät vanhempiensa kanssa;)
Sulle on vissiin ihan vieras ajatus viettää yksi ilta lapsiesi kanssa?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:37"]Kylläpä AP:n kirjoitus on iskenyt ihmisiä hermoon. Mielestäni tässä ei ole mitään epäselvää, lapsen kaverin äiti on johtanut tahallaan harhaan. Jos on itse ensin ehdottanut kyyditystä jotta omalla lapsella olisi seuraa ja hänelle vielä maksetaankin tästä kyydityksestä, niin on kyllä ihan turha tulla selittämään, että AP olisi jotenkin vielä 1,5 tuntia viikossa velkaa tästä. Se miksi AP ei pysty itse lastaan kyyditsemään on oma asiansa, eikä tähän oikeastaan edes liity...
[/quote]
No niinpä. Taitavat vain trollata tahallaan, asiahan on ihan päivänselvä.
Kaverisi äiti on nainen.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4597653/ketju/naiset_ovat_miehia_epakohteliaampia
Tiivistettynä:
Ap:n kaverin äiti pyysi ap:n lasta aloittamaan harrastuksen, jotta oma lapsi saisi seuraa.
.
Ap tekee selväksi, että lapsella on jo harrastus, eikä heillä ole aikaa kuskata lasta tähän toiseen harrastukseen, koska ap:lla on tuona aikana töitä.
.
Kaverin äiti ehdottaa voivansa viedä MOLEMMAT lapset harrastukseen, ja se on ainoa syy minkä takia ap:n lapsi tämän harrastuksen pystyisi aloittamaan.
.
Ap maksaa kyydityksestä.
.
Minkä takia ap olisi velkaa vielä vapaaillan lapsen kaverin äidille? Jos kerran ehdot on alusta asti tehty selviksi, ja kyydistä jopa maksettu, miksi ap:n pitäisi ottaa kaverin lapsi vielä illaksi hoitoon kotiinsa kerran viikossa, ja vielä päivänä jona ap:n perheellä on omaa aikaa. Toivottavasti ei ollut kallis harrastus, koska näyttää, että ainoa vaihtoehto on lopettaa se. Itse en jättäisi kyyditystä kaverin äidin kaltaisen ihmisen varaan... voi tulla myöhemminkin ongelmia ja pahaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:59"]Tiivistettynä:
Ap:n kaverin äiti pyysi ap:n lasta aloittamaan harrastuksen, jotta oma lapsi saisi seuraa.
.
Ap tekee selväksi, että lapsella on jo harrastus, eikä heillä ole aikaa kuskata lasta tähän toiseen harrastukseen, koska ap:lla on tuona aikana töitä.
.
Kaverin äiti ehdottaa voivansa viedä MOLEMMAT lapset harrastukseen, ja se on ainoa syy minkä takia ap:n lapsi tämän harrastuksen pystyisi aloittamaan.
.
Ap maksaa kyydityksestä.
.
Minkä takia ap olisi velkaa vielä vapaaillan lapsen kaverin äidille? Jos kerran ehdot on alusta asti tehty selviksi, ja kyydistä jopa maksettu, miksi ap:n pitäisi ottaa kaverin lapsi vielä illaksi hoitoon kotiinsa kerran viikossa, ja vielä päivänä jona ap:n perheellä on omaa aikaa. Toivottavasti ei ollut kallis harrastus, koska näyttää, että ainoa vaihtoehto on lopettaa se. Itse en jättäisi kyyditystä kaverin äidin kaltaisen ihmisen varaan... voi tulla myöhemminkin ongelmia ja pahaa mieltä.
[/quote]
Heh, siis ap:n LAPSEN kaverin äiti*... :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:54"] [quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:52"]Kyllä pitäisi olla jotain vastavuoroisuutta noissa harrastuskuljetuksissa. [/quote] Meillä ei ole siihen mahdollisuutta ja tämän tein heille selväksi silloin kun kysyivät tyttöäni kaveriksi harrastukseen. Ap [/quote] No sitten autat häntä jotenkin muuten. Torstai-ilta ei siis käy teille, selvä. Mitä vastaehdotuksia olet hänelle tehnyt? Vai oletko ehdottanut yhtään mitään. Ei se noin mene, että otetaan vaan mutta ei anneta mitään takaisin. [/quote] Kuten sanoin torstai on ainoa vapaailta meidän perheessä, ei oikein ole aikaa antaa vastapalveluksia, ainakaan mitään säönnöllisiä! Tein tämän jo silloin selväksi kun hän kysyi harrastukseen lähdöstä Ap
[/quote]
Miksi se pitää jotain säännöllistä olla? Vahdit heidän lapsiaan vaikka parina iltana kuussa niin pääsevät vanhemmat ulos, tarjoat välipalaa harrastuspäivinä tälle ystävän lapselle, kolaatte lumia ystävän pihalta... tai ihan vaikka maksat siitä kyydityksestä.
[/quote]
En varmana vahdi, teen paljon töitä ja silloin kun minulla on viikonloput vapaana niin tasan tarkkaan vietän ne omien lapsieni kanssa!
Ja edelleen meillä on arkisin melkein joka päivä menoa joten hyvä kun ehdin omat kotityöt tehdä!
Maksan kyydistä ja sen pitäisi riittää!
Ap