Lue keskustelun säännöt.
Onko ok, että sairaanhoitaja oksensi nähtyään äitini kasvaimen?
28.09.2015 |
Tiedetään, se ei ole kaunis. On punakeltainen, röpelöinen ja kasvaa osittain karvaa. Silti mielestäni loukkaavaa kun leikkausta valmistellessa sairaanhoitaja-tyttö juoksi oksentamaan kasvaimen nähtyään.
Ei tuntunut äidistänikään hyvältä, päinvastoin.
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:14"]Minä olen joutunut syöksymään vessaan oksentamaan kesken työn jokaisessa raskaudessa. Kun sitä nyt ei vaan saa raskauspahoinvoinnin takia saikkua. Ei sitä oksennusta saa suussaankaan pidettyä, kun se tulee kurkusta ulos. Ja syyksi riitti joskus pelkkä joku haju tms. Miten leikkaussalissa toimittiin sen jälkeen, kun ap.n äiti kielsi kyseistä hoitajaa tulemasta enää saliin. Oliko jostain irrottaa varalta leikkaussalihoitaja leikkaukseen, vai jäikö ap.n äiti leikkaamatta? Itse olisin ollut onnellinen, että pääsen verorahoilla leikkaukseen, enkä nillittänyt loukkaantuneena, jos hoitajalle olisi tullut huono olo jostain syystä. Kuinkahan moni hoitaja siellä yökkii, kun potilas on nukutettu ja ei näe sitä. Itse olen myös nuorena pyörtynyt ensimäisessä ruumiinavauksessa. [/quote] Mua ei okseta tai ällötä mitkään eritteet, haavat tms. mutta ruumiit (ruumiin avauksesta puhumattakaan) kuumottaa kyllä. Haluaisin opiskelemaan terveydenhoitoalalle (sairaanhoitajaksi, lääkäriksikin jopa), mutta juuri noiden pakollisten ruumiinavausten vuoksi en voi :( Ja työssäkin niitä ruumiita joutuu varmaan kohtaamaan, etten senkään puolesta voisi lähteä alalle... Onko kovin yleistä, että opiskelijat pyörtyilevät tai pakenevat paikalta avauksissa? Tai että töissä joku esim ruumiiden laittamista? [/quote] Kaverini oli ruumiinavausta katsomassa, sairaanhoitajaopiskelija siis ja ainoastaan pari ihmistä koko ryhmästä pystyi olla loppuun saakka. Pahinta oli kuulemma se haju. Ihan inhimillistä mielestäni. [/quote] Joo, totta kyllä. Musta tuntuu, että pahinta ois nähdä vainajan kasvot. Jalat ja kädet myös... Hajukin on varmaan aika sanoinkuvaamattoman kauhea, mutta sitä en jotenkin osaa kammoksua.
[/quote]
Et ilmeisesti ole koskaan nähnyt kuollutta ihmsitä?