Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IHANAA kylmempää kesää luvattu!!

Vierailija
07.04.2022 |

Toivon ja rukoilen, että pitää paikkansa. Vaikka olenkin ateisti. Helteet on hirveitä, vie yöunet ja energiat.

Kylmä kesäkin sopisi, paljon tunnelmallisia sateita ja luontokin kiittäisi!

Kommentit (200)

Vierailija
121/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, talvi on vielä koko suomessa käsittääkseni. Ehkä kesä jää kokonaan väliin tällä kertaa. No kiva ettei läskeille tule hiki, muulla nyt ei niin väliä ole.

Olen hoikka ja vähärasvainen, mutta hikoilen hel*etisti myös talvella ulkona ja en tarvitse talvitakkia. Hikoilu lisääntyy merkittävästi kun lämpötila ulkona on 10 astetta ja enemmän, kesät ovatkin yhtä kärsimystä ja olen hyvin ärtynyt kesäisin.

Ja tuon takia kaikkien muiden pitäisi palella kesällä, kun sinä hikoilet jo +10 asteessa?

Arvaa miltä minusta tuntuu, kun alan palella jo ihan hel*etisti kun lämpö laskee alle +10 asteen, vaikka kuinka olisin kääriytynyt talvitakkiin. 

ja arvaa kumpi meistä joutuu kärsimään useamman päivän/kuukauden Suomen ilmastossa?  

Aivan, minä , mutta en silti jaksa räyhätä, että tulisipa nyt lämmin talvi, ettei tarvitse palella.

Vierailija
122/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennustuseukot ja -ukot ne ennustelee, ja kanalauma kaakattaa.

ja sinä kuvittelet olevasi kukkona tunkiolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen hauskaa on kulkea käsineet kädessä ja kantaa takkia mukanaan kesälläkin?

Suomen kesäillat ja -aamut on viileitä vaikka olisi hellettäkin.

Eivät ole yhtään välttämättä. Trooppiset yöt lisääntyvät. Ei pääse milloinkaan pakoon kuumaa.

Vierailija
124/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Kaakkois-Suomessa alueella jossa talvisin on reippaasti lunta ja kesäisin paistatellaan Suomen kärjessä lämpötiloissa. Liika on liikaa. Nyt olin jo ehtinyt asennoitua kevään tuloon ja sitten tuli lunta lisää. Periaatteesta en lapioi lunta enää yhtään ja olen rivarinaapuruston ainut, joka ei ole omaa tonttiaaan siivonnut. Kesäisin kärsin liiallisesta lämmöstä mm. migreenillä. Muistan erään lämpimän kesän, kun migreeniä oli heinäkuusta 29 päivää. Olin ihan loppu fyysisesti ja henkisesti. Lämmönpalvojat ei tajua, että osalle meistä kesä voi oikeasti olla ihan yhtä helevettiä. Itse en voi rannalla loikoilla juuri yhtään, koska migreeni iskee taatusti. Teininä ihmettelin aina että miten muut voi ottaa aurinkoa tuntitolkulla ja minä ahdistun jo vartissa.

Eikös tuohon ole hyvin helppo ratkaisu kun et vaan mene sinne rannalle loikoilemaan. Minä taas palelen helposti, joten ei tulisi mieleenikään mennä lumihankeen 20 asteen pakkaseen patsastelemaan t-paitasillani. Problem solved.

Vierailija
125/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen 20 asteen puolipilvinen sää olisi ihanteellinen. En kaipaa helteitä, mutta en myöskään 10 asteen sadekelejä.

Vierailija
126/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastojen kylmin kesäkuu löytyy 1980-luvulta

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tilastojen-kylmin-kesakuu-vuonna-19…

Tämmöinen kesä uudestaan! JESS!!!

Eipä näkysi lähes paljaita p*rseitä katukuvassa eikä keskusteltaisi saako ukot tuijottaa (näytillä olevaa) rintavakoa!

Vierailija
127/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä tosiaan ole parempaa tekemistä kuin kinastella säästä? Siihen kun ei voi kukaan vaikuttaa ja toinen pitää kylmästä ja toinen kuumasta. Eikö asia voisi olla loppuunkäsitelty?

Vierailija
128/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennustuseukot ja -ukot ne ennustelee, ja kanalauma kaakattaa.

ja sinä kuvittelet olevasi kukkona tunkiolla?

...ja sinä kaakattava kana lähes joka keskustelussa.

Vierailija
129/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kuumasta kesästä valittaminen tuntuu olevan jonkinlainen tabu. Liian kuumasta kesästä ei siis saisi ollenkaan valittaa. Onneksi tästäkin on vihdoin saanut ruveta puhumaan. Hyvä, että meitä on muitakin, jotka emme pidä kesästä. Itselläni inho kesää kohtaan on kasvanut vanhemmiten, mutta en kuitenkaan erityisemmin pitänyt kesästä teininäkään. Lukiossa ja opiskellessa tuskailin liian pitkää kesälomaa ja mielellään olisi suorittanut opintoja myös kesälomalla, mutta silloin se ei oikein ollut mahdollista.

Vierailija
130/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina saisi olla kesä. Ympäri vuoden.

Muuta Serengetin aavikolle

Serengeti ei ole aavikko.

Vierailija
131/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikevättä ja Kylmää kesää seuraava nälkätalvi se vasta energian viekin

Vierailija
132/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihutappa.

Vierailija
133/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa karmeaa luettavaa tämä ketju. Joku esittää MIELIPITEENSÄ, että toivoo viileää kesää. Ja siitä repeää kauhea haukkuminen ja minäminä- huuto tätä ihmistä kohtaan.

Jokaisella on oikeus lausua mielipiteensä. Kenenkään mielipide EI VAIKUTA säähän millään lailla. Me olemme erilaisia, yritetään muistaa se.

Niin, miksi sitten mielestäsi vain sen mielipiteen saa esittää että viileä olisi hyvä? Eikö myös helteen puolustajilla pitäisi olla yhtäläinen sananvapaus?

Vierailija
134/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä tosiaan ole parempaa tekemistä kuin kinastella säästä? Siihen kun ei voi kukaan vaikuttaa ja toinen pitää kylmästä ja toinen kuumasta. Eikö asia voisi olla loppuunkäsitelty?

Ei näillä akoilla ole. Penskat on heitteillä tai hoidossa. Ruokaa ei tehdä vaan tilataan Woltilla. Jääpähän muijille "omaa aikaa".

Itse voin hyvin olla täällä ja naureskella, kun en ole kenestäkään vastuussa.

Tottakai tietenkin olen muiden mielestä kesähelteitä vihaava, lihava sohvaperuna. ㋡

Vierailija
135/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panu Huutaja+ Eero Tillitalli kirjoitti:

Laihutappa.

Ei kaksoiskonsonanttia.

Vierailija
136/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuumempi sen parempi. Ei uimaankaan viitsi mennä ilman helteitä. Vesi on kylmää. Aurinko saa paahtaa kunnolla ja ihana olla vähissä vaatteissa. Siinä on oma tunnelmansa. Kylmää riittää koko loppuvuosi joten edes hetken voisi olla kunnolla lämmintä.

Vierailija
137/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää talvihullut ulos nauttimaan talvesta. Kesä on suomessa lyhyt niin se saisi olla lämmin.

Kumma kyllä ketään ei näe missään nauttimassa naamaa piiskaavasta lumipyrystä kun ulkona käy. Yksin saa koko matkan kulkea rauhassa. Lienevätkö kotona nauttimassa viltin alla nämä?

Vierailija
138/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuumempi sen parempi. Ei uimaankaan viitsi mennä ilman helteitä. Vesi on kylmää. Aurinko saa paahtaa kunnolla ja ihana olla vähissä vaatteissa. Siinä on oma tunnelmansa. Kylmää riittää koko loppuvuosi joten edes hetken voisi olla kunnolla lämmintä.

Ikävä ihminen saattaa saada melanooman. Siihen ei kuitenkaan riitä, että on v*ttumainen vaan sen voi saada mukavakin auringossa köllöttelevä. Aurinkorasvat on mainospuheita. Saattaahan ne auttaakin.

Myöskään kaikki vähissä vaatteissa kekkaloiva ei ole mukava katseltava. Varsinkin, jos se on ihmisten ilmoilla. Kotipihassaan saa tottakai olla vaikka kelteisillään.

Vierailija
139/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää talvihullut ulos nauttimaan talvesta. Kesä on suomessa lyhyt niin se saisi olla lämmin.

Kumma kyllä ketään ei näe missään nauttimassa naamaa piiskaavasta lumipyrystä kun ulkona käy. Yksin saa koko matkan kulkea rauhassa. Lienevätkö kotona nauttimassa viltin alla nämä?

Minä olin eilen muutaman kilsan lenkillä vaikka räntää tuli vaakatasossa. Et nähnyt minua. Miksiköhän?

Vierailija
140/200 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

gujiyu kirjoitti:

Lumikevättä ja Kylmää kesää seuraava nälkätalvi se vasta energian viekin

Vielä ei ole edes kesä ja jo perunat loppuu. 🥔

Ruokaperunaa varastoissa enää kolmen kuukauden tarve

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/e47d3b7f-911f-5cb7-b6df-c…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi