IHANAA kylmempää kesää luvattu!!
Toivon ja rukoilen, että pitää paikkansa. Vaikka olenkin ateisti. Helteet on hirveitä, vie yöunet ja energiat.
Kylmä kesäkin sopisi, paljon tunnelmallisia sateita ja luontokin kiittäisi!
Kommentit (200)
Joo, onpa ihanaa. Varsinkin maanviljelijöillä, joiden sadot menee pilalle jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 2 kuukautta lämmintä keliä Suomessa ja talvihullut alkavat itkeä tulevasta, kauniista kesästä jo keväällä.
TOIVOTTAVASTI tuo ennuste ei tule pitämään paikkaansa.
Lämmintä on kylläkin noin puoli vuotta.
Eipä taida olla yöpakkaset alkoivat viime vuoden elokuusta alkaen heti heinäkuun jälkeen eli kylmä kausi on kestänyt nyt putkeen yli kahdeksan kuukautta ja loppua ei näy... ei ole hetken kylmeneminen eikä sääilmiö vaan ilmasto on kylmää ja kaikki ilmastonmuutoksella rahastus on täysin sepitettyä rahastusta... veronmaksajat tässä köyhtyvät - esimerkiksi sähköautojen pakkomyynti kunnille, käsittämätöntä ja kukaan ei ole esittänyt tunnuslukuja siitä mikä tällä myynnillä oli vaikutus maailman ilmastoon... ei mitään lukuja ilmastoon vaikutuksesta... missään muualla ei voitaisi tehdä pakkomyyntiä ilman mitään vastinetta... ainoa vaikutus oli että muutamien rikkaiden tileille siirretiin veromaksajien rahoja härskillä tavalla ja nämä tilit pitäisi ottaa julkisuuteen eli kuka ja ketkä tästä hyötyivät? Ja edelleen samaan aikaan Kiina rakentaa 200 kivihiilivoimalaa jolloin on hulluutta rahastaa Suomen veronmaksajat rutiköyhiksi erilaisilla maksuilla vaikka eliitti niin tietenkin tekee mielellään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! En ole lihava ja en myöskään tykkää olla hikinen.
Suomessa kuuluu olla viileä kesä enkä haluaisi hankkia mitään viilentimiä.Koronan ollessa nyt jo vähän helpommassa vaiheessa niin menkööt ne helteiden rakastajat sinne, missä niitä helteitä on. Siis ne, jotka ei vähääkään piittaa ilmastosta ja lentelevät sinne tänne.
En enää ikinä halua olla siinä meteorologien mainostamassa "käristekupolissa"!
Onneksi olen syntynyt tänne pohjan perukoille, jossa toivottavasti hirmuhelteet on poikkeusta.
Anteeksi vaan mutta viestistäsi paistaa läpi reilu ylipaino, ei kukaan muu kuin läski ole noin itsekäs.
Miten niin itsekäs? Noin ehkä voisi sanoa siinä tapauksessa, että viileämmän kesän toivojilla olisi oikeasti joku valta vaikuttaa asiaan. Kai ihminen saa TOIVOA olematta itsekäs? Itsehän ajattelet vain kaikkia muita toivoessasi helteitä vai?
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! En ole lihava ja en myöskään tykkää olla hikinen.
Suomessa kuuluu olla viileä kesä enkä haluaisi hankkia mitään viilentimiä.Koronan ollessa nyt jo vähän helpommassa vaiheessa niin menkööt ne helteiden rakastajat sinne, missä niitä helteitä on. Siis ne, jotka ei vähääkään piittaa ilmastosta ja lentelevät sinne tänne.
En enää ikinä halua olla siinä meteorologien mainostamassa "käristekupolissa"!
Onneksi olen syntynyt tänne pohjan perukoille, jossa toivottavasti hirmuhelteet on poikkeusta.
Älä stressaa, ,lopeta häsläys ja maitotuotteiden käyttö kokonaan, niin et haise.
Tottakai kesän kuuluu olla kunnon kesä. Eiköhän sieltä tule samanlainen hellekesä kuin edellisetkin. Talvi-ihmiset on saaneet nauttia tästä hirveästi lumen määrästä vaikka miten kauan, kohta on meidän kesäihmisten vuoro nauttia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihduttakaa niin pystytte nauttimaan edes lämpimästä kesäsäästä!
Olen ollut anorektikko jo 10 vuotta. Vihaan helteitä. Vieläkö pitää laihduttaa?
Samoin. Pitää yrittää peitellä laihuuttaan paksuilla ja väljillä vaatteilla. Tuntuu ikävältä lukea, että muiden mielestä vain lihavat ihmiset kärsii kuumuudesta ja heitä pilkataan.
Hupsuja nämä, joiden mielestä Suomessa"kuuluu olla viileä kesä". Miten niin kuuluu? Kyllä minä muistan ihan lapsuudestakin kunnon hellekesät. Ei kesän mitenkään kuulu olla viileä vaan ennemminkin päinvastoin. Luojan kiitos täällä on edes pieni osa vuodesta upeaa säätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenvikaista toivoa tällaista, kun Suomen kesä on maailman parhain.
Ja samalla toivot että koko kansa kärsii, kun SINÄ et tykkää kuumasta?
Sinä toivot että moni joutuu kärsimään kun sinä tykkäät helteistä? Meitä on paljon jotka emme tykkää ja siedä helteitä. Nyt ois kyllä jo vähemmän kuumalle kesälle. Eikä taas hirveyttä.
Ja sinä toivot, että ne, jotka ei tykkää kylmästä joutuisivat vielä pitkän ja kylmän talven jälkeen kärsimään kylmästä kesästäkin? Sekö sitten on reilua? Ne jotka kärsii kylmästä, kärsii Suomessa 10kk vuodessa ja ne ketkä kärsii kuumasta, kärsii Suomessa muutaman päivän kesässä. Ja sekin on väärin ja kaikkien pitää toivoa(onneksi toiveet ei tässä auta) kylmää kesää, että joillakin olisi koko ajan mukavat oltavat ja toiset kärsisivät koko vuoden kylmästä säästä.
Mitä toi kitinä auttaa? Minä toivon kunnollista hellekesää! Ja nämä lumet saisi sulaa ja äkkiä, järkyttävää kun huhtikuussakin vielä näin hirveät kelit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen hauskaa on kulkea käsineet kädessä ja kantaa takkia mukanaan kesälläkin?
Suomen kesäillat ja -aamut on viileitä vaikka olisi hellettäkin.
Monesti kesäisin on yölläkin jotain 20 astetta kuumaa ja aamulla töihin lähtiessä hihaton paitakin on liikaa.
Paljoko sinulla on sisälämpötila, jos 20 astetta ulkona on mielestäsi "kuumaa"?
Trooppisia öitä, eli jolloin lämpötila ei laske alle 20, ei ole Suomessa edes joka kesä. Keskimäärin yksi kappale vuodessa. Hellevalittajat toki muistavat vain ne kesät, kun trooppisia öitä on ollut poikkeuksellisen monta.
Kyllä helteet heinäkuussa kuulostaa normaalimmalta kuin tämänhetkinen keli huhtikuussa.
Aina saisi olla kesä. Ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi. Mutta nuo ennustuksethan noin pitkälle ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, joten en älyä intoasi.
Aivan. Vuonna 2018 piti myös olla viileämpää, mutta olikin aivan kammottavaa tappohellettä kuukausikaupalla.
I want to believe. 2018 never forget.
Neever forgotten -ei koskaan unohdettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenvikaista toivoa tällaista, kun Suomen kesä on maailman parhain.
Ja samalla toivot että koko kansa kärsii, kun SINÄ et tykkää kuumasta?
Sinä toivot että moni joutuu kärsimään kun sinä tykkäät helteistä? Meitä on paljon jotka emme tykkää ja siedä helteitä. Nyt ois kyllä jo vähemmän kuumalle kesälle. Eikä taas hirveyttä.
Ja sinä toivot, että ne, jotka ei tykkää kylmästä joutuisivat vielä pitkän ja kylmän talven jälkeen kärsimään kylmästä kesästäkin? Sekö sitten on reilua? Ne jotka kärsii kylmästä, kärsii Suomessa 10kk vuodessa ja ne ketkä kärsii kuumasta, kärsii Suomessa muutaman päivän kesässä. Ja sekin on väärin ja kaikkien pitää toivoa(onneksi toiveet ei tässä auta) kylmää kesää, että joillakin olisi koko ajan mukavat oltavat ja toiset kärsisivät koko vuoden kylmästä säästä.
Vakiovastaus täällä helteiden rakastajille: Muuta Afrikkaan. Ja päinvastoin toisia kehotetaan muuttamaan Grönlantiin. Muuhun ei pystytä ja näitä samoja kommentteja toistetaan aina säästä puhuttaessa.
Maat vaan vaihtelee, mutta sama toistuu aina vaan.
Nyt on jo liian valoisaa. Valoarkuuteni on pahentunut vanhetessani ja on täyttä tuskaa. Kunpa valo jakautuisi Suomessa tasaisemmin vuoden ympäri ja ympäri vuoden aurinko laskisi joskus kello 18.00-19.00 aikoihin. Vanhemmiten myös kesät ovat muuttunut entistä kamalimmiksi, enkä jaksaisi enää yhtään auringon aiheuttamaa päänsärkyä. Oikeastaan en näe kesässä juurikaan mitään hyvää ja olen todella iloinen, jos kesä on kylmä. En toisaalta ymmärrä talvesta valittajia. Itselläni on ollut tänä talvena kylmä ehkä kaksi kertaa ja sekin johtui tasan siitä, että olin ulkona ilman käsinettä kun söin kävellessäni paikasta toiseen. Mitenkään erityisen paksuihin vaatteisiin en ole edes pukeutunut. Muutamankin kerran olen ihmetellyt, miten ulkomittarissa on näyttänyt olevan lämpötilana 10 astetta pakkasta kun yhtään niin kylmältä ei tuntunut. Enää en edes ostele erityisesti kesävaatteita, vaan tärkeintä on omistaa talvivaatteita. Muutenkin Suomessa kesään panostaminen ihmetyttää kun tärkeintä olisi panostaa nimenomaan talvivaatteisiin, että kylmyydestä ei sitten tarvitse valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Aina saisi olla kesä. Ympäri vuoden.
Muuta Serengetin aavikolle
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tulee viileämpi kesä. En kaipaa viime vuoden tukalia helteitä. Kuumuutta kaipaavat voi matkustaa vaikka Afrikkaan.
Viime vuonna mitään helteitä nähtykään. Ehkä kahtena päivänä oli oikeasti lämmin. Toista oli vuonna -18. Silloin oli töissä tukalaa, mutta vapaalla ihanaa. Tulispa lämmin kesä, kun kerrankin saisin nauttia siitä.
Tämä talvi saisi päättyä vaikka vasta seuraavaan syksyyn. Se ei haittaisi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi. Mutta nuo ennustuksethan noin pitkälle ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, joten en älyä intoasi.
Aivan. Vuonna 2018 piti myös olla viileämpää, mutta olikin aivan kammottavaa tappohellettä kuukausikaupalla.
I want to believe. 2018 never forget.
Neever forgotten -ei koskaan unohdettu
Saman muistan itsekin. Olin häissä ja sinne meni hieno kampaus ja meikit ennen kuin edes pääsin pelipaikoille.
Asun Kaakkois-Suomessa alueella jossa talvisin on reippaasti lunta ja kesäisin paistatellaan Suomen kärjessä lämpötiloissa. Liika on liikaa. Nyt olin jo ehtinyt asennoitua kevään tuloon ja sitten tuli lunta lisää. Periaatteesta en lapioi lunta enää yhtään ja olen rivarinaapuruston ainut, joka ei ole omaa tonttiaaan siivonnut. Kesäisin kärsin liiallisesta lämmöstä mm. migreenillä. Muistan erään lämpimän kesän, kun migreeniä oli heinäkuusta 29 päivää. Olin ihan loppu fyysisesti ja henkisesti. Lämmönpalvojat ei tajua, että osalle meistä kesä voi oikeasti olla ihan yhtä helevettiä. Itse en voi rannalla loikoilla juuri yhtään, koska migreeni iskee taatusti. Teininä ihmettelin aina että miten muut voi ottaa aurinkoa tuntitolkulla ja minä ahdistun jo vartissa.