Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sinua haittaa, että joku muu on vanhoillislestadiolainen?

Vierailija
28.09.2015 |

Miksi se haittaa, että joku muu "luopuu" elämässään jostakin, missä sinä et näe mitään pahaa? Miksi sinua haittaa että joku uskoo pääsevänsä taivaaseen? Miksi se herättää sinussa vihaa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen lähinnä sitä että saavatko vl-tyypit olla netissä?

Vierailija
2/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa olla, haittaisiko sinua jos eivät saisi? Vai haittaako että saavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vihaa aiheuta, vaan hirvittää se naisten asema. Heillä ei ole mahdollisuuksia siinäkään uskonnossa.

Vierailija
4/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:44"]Ei se vihaa aiheuta, vaan hirvittää se naisten asema. Heillä ei ole mahdollisuuksia siinäkään uskonnossa.
[/quote]

Ai jaa. Miksi ei ole? Entäs ne miehet? Eikö niiden asema hirvitä? Vastuu ison perheen elättämisestä tässä yt-maailmassa.

Vierailija
5/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa. Ei kait mua haittaakkaan mikään siinä. Oon itsekki vl. :) Mua ihmetyttää sääntö höpötykset. Ei vl oo sääntöjä. Vaan halutaan elää jumalaa ja elämää kunnioittaen. Ihminen kuitenkin punnitsee ja valitsee itse asiat. Lisäksi hoitaa ja huolehtii omastatunnostaan, jos sitä ei hoida usein usko kuolee pois.

Vierailija
6/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siinä vanhoillislestadiolaisuudessa raivostuttaa kaikkien siihen kuuluvien täytyy sopia samaan muottiin. Lisäksi liian monien isojen perheiden pahoinvointi näkyy ja kuuluu. Ei kaikista vain ole siihen 10 lapsen kasvatukseen. Miksi sitten painostetaan siihen vaikka se voi olla jopa synti, koska et jaksa huolehtia ja lapset ovat heitteillä. Raamatussa puhutaan joka käänteessä siitä kuinka lapsi on tärkeä.

Vierailija
7/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:44"]Ei se vihaa aiheuta, vaan hirvittää se naisten asema. Heillä ei ole mahdollisuuksia siinäkään uskonnossa.
[/quote]

Ai jaa. Miksi ei ole? Entäs ne miehet? Eikö niiden asema hirvitä? Vastuu ison perheen elättämisestä tässä yt-maailmassa.
[/quote]Miten niin ei oo mahdollisuutta?

Vierailija
8/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse sinua hirvittää. Huonossa asemassa tunnen olevani vl-naisena silloin, kun ihmiset eivät kohtaa minua tasavertaisena ihmisenä ja kunnioita valinnanvapauttani. Parhaiten tuet minua vaikeissakin elämän vaiheissa kohtaamalla minut ystävällisesti ja tasavertaisena ihmisenä.

Vierailija
9/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää seurata ku lapset tekee mitä sattuu kun vanhemmat ei katso perään.

Vierailija
10/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:47"]Se siinä vanhoillislestadiolaisuudessa raivostuttaa kaikkien siihen kuuluvien täytyy sopia samaan muottiin. Lisäksi liian monien isojen perheiden pahoinvointi näkyy ja kuuluu. Ei kaikista vain ole siihen 10 lapsen kasvatukseen. Miksi sitten painostetaan siihen vaikka se voi olla jopa synti, koska et jaksa huolehtia ja lapset ovat heitteillä. Raamatussa puhutaan joka käänteessä siitä kuinka lapsi on tärkeä.
[/quote] Mun mielestä pariskunnan on hyvä keskenään jutelka miten jaksetaan ja mikä on parhaaksi. Ei hän kukaan tiedä syötkö pillereitä vai et. Kuitenkaan jumala ei oo tarkoittanut pahaa. Nykyään ollaan myönteisempiä ehkäsyn suhteen esim. Uupumuksen ,sektion,masennuksen jne suhteen. Eihän siitä tarvi kertoa muille. Punnitsee asiaa omassa tunnossa ja voihan asiasta jutella jonku vl. Mä ehkäsen nyt vaikean elämän tilanteen takia. Ja kaikki on hyväksynyt asian. T. Vl äiti

Vierailija
11/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:51"]Ärsyttää seurata ku lapset tekee mitä sattuu kun vanhemmat ei katso perään.
[/quote]

Eivätkä saa kuriin lapsiaan. Soitan kohta sosiaaliviranomaisille.

Vierailija
12/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia perheitä on varmaan muitakin kuin vl-perheitä. Miksi sinua siis ärsyttää vl-perheet, koska he eivät katso lastensa perään, eikä ylipäänsä kaikki perheet jotka eivät katso lastensa perään?

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:51"]Ärsyttää seurata ku lapset tekee mitä sattuu kun vanhemmat ei katso perään.
[/quote]

Vierailija
13/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:47"]Se siinä vanhoillislestadiolaisuudessa raivostuttaa kaikkien siihen kuuluvien täytyy sopia samaan muottiin. Lisäksi liian monien isojen perheiden pahoinvointi näkyy ja kuuluu. Ei kaikista vain ole siihen 10 lapsen kasvatukseen. Miksi sitten painostetaan siihen vaikka se voi olla jopa synti, koska et jaksa huolehtia ja lapset ovat heitteillä. Raamatussa puhutaan joka käänteessä siitä kuinka lapsi on tärkeä.
[/quote] Mun mielestä pariskunnan on hyvä keskenään jutelka miten jaksetaan ja mikä on parhaaksi. Ei hän kukaan tiedä syötkö pillereitä vai et. Kuitenkaan jumala ei oo tarkoittanut pahaa. Nykyään ollaan myönteisempiä ehkäsyn suhteen esim. Uupumuksen ,sektion,masennuksen jne suhteen. Eihän siitä tarvi kertoa muille. Punnitsee asiaa omassa tunnossa ja voihan asiasta jutella jonku vl. Mä ehkäsen nyt vaikean elämän tilanteen takia. Ja kaikki on hyväksynyt asian. T. Vl äiti
[/quote]

Täytyikö sinun hyväksyttää asia?

Vierailija
14/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:46"]Ei vl oo sääntöjä.

[/quote]

Kaikki uskonnot ovat sääntöjä. Niiden taustalla on ihmisten halu kuulua niiden joukkoon, jotka noudattavat samoja sääntöjä.

Vierailija
15/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:49"]Ei sen tarvitse sinua hirvittää. Huonossa asemassa tunnen olevani vl-naisena silloin, kun ihmiset eivät kohtaa minua tasavertaisena ihmisenä ja kunnioita valinnanvapauttani. Parhaiten tuet minua vaikeissakin elämän vaiheissa kohtaamalla minut ystävällisesti ja tasavertaisena ihmisenä.
[/quote] Tää on niin totta. Ihmiset suhtautuu vl väärin ja lisäksi vanhat vl katkeroituinena oikeen ruokkii ihmisiä jutuilla ,joissa on omia lisiä. Kuitenkinbusko tuo paljon turvaa ja voimaa. Ja yhdenkin lapsen äiti voi uupua.

Vierailija
16/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunnne kymmenen kusipäistä mukulaa nyt vaan saa enemmän aikaan kuin vaikka kaksi. Muutenkin tuntuu että ei-lahkolaiset huolehtivat eri tavalla lapsistaan.

Vierailija
17/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:47"]Se siinä vanhoillislestadiolaisuudessa raivostuttaa kaikkien siihen kuuluvien täytyy sopia samaan muottiin. Lisäksi liian monien isojen perheiden pahoinvointi näkyy ja kuuluu. Ei kaikista vain ole siihen 10 lapsen kasvatukseen. Miksi sitten painostetaan siihen vaikka se voi olla jopa synti, koska et jaksa huolehtia ja lapset ovat heitteillä. Raamatussa puhutaan joka käänteessä siitä kuinka lapsi on tärkeä.
[/quote]

Täytyikö sinun hyväksyttää asia?
[/quote]Ei täytynyt. Kerroin suoraan et tilanne on näin. Johon vastattiin et itse tiedät voima varasi. Tärkein on kuitenkin hoitaa jo saadut lapset

Vierailija
18/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:59"]No kunnne kymmenen kusipäistä mukulaa nyt vaan saa enemmän aikaan kuin vaikka kaksi. Muutenkin tuntuu että ei-lahkolaiset huolehtivat eri tavalla lapsistaan.
[/quote oot kunnon lapsi vihaaja. Eihän ne kaikki kymmene oo 2v. Järki päähän.

Vierailija
19/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisön tunnusomaisia piirteitä ovat yhteinen päämäärä ja mielenkiinnon kohde. Lisäksi yhteisöllä on yhteinen päätösvalta sekä yhdessä sovitut säännöt, joiden rajoissa toimitaan. Usein yhteisöihin liittyminen edellyttää hyväksyntää muilta kyseisen yhteisön jäseniltä.

Yhteisö tarkoittaa yhdessä asuvaa ihmisryhmää, jossa tehdään työtä yhteiseksi hyväksi. Yhteisön toiminta on usein kaksisuuntaista ja sisältää antamisen ja saamisen periaatteen. Hyvin toimiva yhteisö antaa jäsenilleen enemmän kuin jos jokainen sen jäsen toimisi erikseen yhteisen päämäärän saavuttamiseksi.

(Wikipedia)

Vierailija
20/43 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkein rankinta lapsiluvun kasvaessa on monen kohdalla se, että heitä aletaan katsoa kieroon. Arki voi sujua oikein mukavasti kotona, raskasta on se halveksunta ja sääli jota arjessa uskonsa vuoksi kohtaa. Joten jos sinua oikeasti huolestuttaa jonkun vl äidin jaksaminen voit eniten auttaa asiaa sillä, että kohtelet häntä hyvin ja arvostavasti niinkuin toista ihmistä kuuluu kohdella.