HALPOJA ruokavinkkejä!
Ensi kuussa kauppaan käytettävissä 3:lle hengelle n. 500 euroa ruokaan ja 200 euroa muihin pakollisiin tarpeisiin ( vaipat ym). Emme syö lihaa (paitsi lapsi) joten se halventaa ruokaostoksia huimasti.
Kommentit (28)
Ei tuolla rahalla edes tarvita mitään halpisvinkkejä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:57"] Kasvikset taitaa olla kalliimpia kuin halpa liha näinä kapitalistiaikoina. 700 grammaa jauhelihaa saa Lidlistä hintaan 2,95 €. Siitä jos väsää jauhelihakastikkeen, niin taitaa riittää yhdelle hengelle ainakin 4:ksi päiväksi. Pitää toki olla perunaa myös, mutta se lienee aika halpaa -hankin itselleni perunavaraston 40 sentin kilohintaan. T. mies. [/quote] Kauden kasvikset ovat todella edullisia, kaikki alle 3€ kilo. Mitä lihaa saa siihen hintaan? [/quote] Ei niillä rehuilla pysy oikein hengissä, vaiko kilo porkkanoita/kurkkuja/sipulia/lanttuja syöt päivässä ainoastaan, ja pysyt hengissä? Ei käy. Jos pelkällä kasvisruokavaliolla aikoo pärjätä, niin tulee kalliiksi. T. mies.
[/quote]
Porkkana 0,59c/kg
lanttu 1,85/2kg
sipuli 0,19/kg
kasvisliemikuutiot 0,85/pkt
soijarouhe 500g 3,19 (riittää n. 6 ruokaan)
Ei tule kalliiksi.
[/quote]
Hei mitä jos otettas sellanen välimuoto, eli syötäs sekä lihaa että kasviksia? Tosta jauhelihakastikkeestahan vois syödä sitten kuudesti, jos laittais perunoiden lisäksi jotain rehua kylkeen.
[/quote]
Emme syö lihaa eettisistä syistä, lapsemme puolesta meillä ei ole oikeutta tätä valintaa tehdä joten hän syö suositusten mukaisella ruokavaliolla. :) - ap
[/quote]
Yritin oikeastaan kommentillani katkaista alkavan eipäs-juupas-jankutuksen :D
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:08"]
Makaronilaatikko olikin mainittu ylempänä, senhän voi kitsastellessaan vielä tehdä maidon sijasta lihaliemeen, ja osa jauhelihasta korvataan porkkanaraasteella.
[/quote]
Daa, vielä edullisemmaksi tulee, kun ei käytä jauhettua raatoa ollenkaan, vaan käyttä soijarouhetta ja porkkanaraastetta. Ap:han jo mainitsi ettei syö lihaa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:22"]
Emme syö lihaa eettisistä syistä, lapsemme puolesta meillä ei ole oikeutta tätä valintaa tehdä joten hän syö suositusten mukaisella ruokavaliolla. :) - ap
[/quote]
Tehän teette jo eettisen valinnan lapsenne puolesta. Yhtä lailla se on eettinen valinta pistää lapsi syömään ruumista, kuin olla syöttämättä, jolloin lapsi päinvastoin saisi isompana itse valita, haluaako olla osa ympäristöongelmaa vai ei.
Itse tein juuri eilen: tomaattimurska, kidneypavut (sipulia ja kesäkurpitsaa kuullotin joukkoon), valkosipulia, mausteet. Lopuksi ruokakermaa tai tuorejuustoa ja nautin täysjyväriisin kanssa.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:51"]
Ootko tosissas??
[/quote]
Olen? Kuinka niin?
[/quote]
Jos vastaaja oli aloittaja, niin kyllä minä ihmettelen. Mitä te tavallisesti syötte, jos 500 € kuukaudessa ruokaan ei riitä ja kyselet halvempaa?
Ostat vaan normaaliruokaa marketista ja jätät sen kuukauden aikana kaikki kalliit erikoisuudet ostamatta. Vai unohditko mainita, että perheessä on keliaakikko, maitoallergikko ynnä muita ruokarajoitteita?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:51"]
Ootko tosissas??
[/quote]
Olen? Kuinka niin?
[/quote]
Jos vastaaja oli aloittaja, niin kyllä minä ihmettelen. Mitä te tavallisesti syötte, jos 500 € kuukaudessa ruokaan ei riitä ja kyselet halvempaa?
Ostat vaan normaaliruokaa marketista ja jätät sen kuukauden aikana kaikki kalliit erikoisuudet ostamatta. Vai unohditko mainita, että perheessä on keliaakikko, maitoallergikko ynnä muita ruokarajoitteita?
[/quote]
Älkää takertuko. Toinen nyt haluaa päteä ja kertoa uudesta omasta asunnostaan Porvoossa ja saada juurikin keskustelua aikaiseksi.
Kasvissosekeitto, kasvispata, makaroni-sörsseli, kasvispihvit..