20-25vuotiaat, kuinka usein juotte alkoholia?
Niin että juotte enemmän ja lähdette baariin?
Kuuluuko mielestänne nuoruuteen biletys? tuli mieleen kun usein täällä puhutaan miten nuoruus pitää elää jne
Kuinka usein on teistä liikaa juoda humala?
Kommentit (47)
En juo ikinä (tosin en silti ole absolutisti), eikä nuoruuteen kyllä bilettäminen kuulu. Jos joku haluaa siihen aikansa käyttää, niin sittenhän käyttää, ei se silti mikään standardi ole.
N22
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 10:48"]
Ainoastaan epävarmat juntit tarvitsee kännin jotta voisi ihmisiin tutustua, niin se vaan menee. Muilta se tutustuminen onnistuu ihan selvinpäinkin.
[/quote]
Entä jos oon epävarma mutten juntti ja silti tarvitsen kännin toisinaan että voisin ihmisiin tutustua?
Ei olla minä tai avomies (23) kunnon humalassa oltu vuosiin. Ehkä kerran kolmessa kuussa otetaan saunakalja/-siideri tai ostetaan ruoan seuraksi viiniä. N22
2-3 kertaa viikossa alkoholia, känni ehkä joka toinen viikko. T 22v tuleva YTM
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 10:48"]
Ainoastaan epävarmat juntit tarvitsee kännin jotta voisi ihmisiin tutustua, niin se vaan menee. Muilta se tutustuminen onnistuu ihan selvinpäinkin.
[/quote]
Entä jos oon epävarma mutten juntti ja silti tarvitsen kännin toisinaan että voisin ihmisiin tutustua?
[/quote]
Se epävarmuus saattais vaikka kaikota jos et uskois tollasiin haitallisiin kuvitelmiin, että tarvitset päihdeainetta tehdäksesi jotain. Ajatusmalli on sama kuin huumeriippuvaisilla! Juttelemalla enemmän vieraille pääset siitä epävarmuudesta, kun huomaat että muutkin on yhtälailla ihmisiä. Kokeile vaikka asiakaspalvelutyötä. Karkottaa viimeisetkin ujouden rippeet.
Juon alkoholia 1-3 kertaa kuussa, yleensä lievään humalaan (5 annosta), joskus tosin vain 1 tai 2 annosta. Baarissa käyn hyvin harvoin, pari kertaa vuodessa. Mutta koti-iltoja meillä on ystävien kanssa..
Ei biletys välttämättä kuulu nuoruuteen. Se on ihmis- ja luonnekohtaista. Jos juo humala yli 5 kertaa kuussa, se alkaa kuulostaa jo liialta.
N21
Oon nyt 23, siinä 17-21 join eniten, joka toinen viikonloppu kännit mutta mulle riitti kyllä aika vähäinen määrä viidestä kymmeneen drinkkia/lonkeroo/siideriä/olutta. Sitten tän jälkeen nää viimeisimmät kaksi vuotta oon ollut varmaankin kahdesti juovuksissa ja toisinaan (ehkä kerran parissa kuukaudessa?) korkeintaan 2 saunajuomaa hitaasti. :) Ei vaan enää nappaa sellanen yöelämä-touhu.