20-25vuotiaat, kuinka usein juotte alkoholia?
Niin että juotte enemmän ja lähdette baariin?
Kuuluuko mielestänne nuoruuteen biletys? tuli mieleen kun usein täällä puhutaan miten nuoruus pitää elää jne
Kuinka usein on teistä liikaa juoda humala?
Kommentit (47)
Juon vain silloin tällöin lasin viiniä. Mun mielestä nuoruuden eläminen ei tarkoita ryyppäämistä :D
Täytettyäni 25 vuotta hiipui kiinnostus yökerhoihin. Kavereiden kanssa voi lähteä istumapaikkoihin, joissa juo sen 1-3, mutta sen enempään ei tässä iässä oma kiinnostus enää riitä.
Nuorempana tuli juotua ihan liikaa ja mentyä aina koko ajaksi baariin tanssimaan. Nyt miettii miten sitä on jaksanut ja miksi.
20v ja "kunnolla" juon ehkä 5 tai 6 kertaa vuodessa. Tuli jo 18v juhlittua ihan tarpeeks nuoruuden edestä
Juon ehkä kaksi kertaa vuodessa. Sekin on niin turhaa, että voisi lopettaa sen vähäisenkin juomisen. Ei koskaan ole kivaa eikä tule hyvä mieli, niin mitä järkeä? :D kallistakin kuin mikä.
Juon vain noin kerran kahdessa kuussa, humalassa olin viimeksi vappuna 2014. Käyn baareissa ja varsinkin keikoilla paljon, en vain ymmärrä, mihin sitä viinaa siinä tarvitaan :)
Juon vain noin kerran kahdessa kuussa, humalassa olin viimeksi vappuna 2014. Käyn baareissa ja varsinkin keikoilla paljon, en vain ymmärrä, mihin sitä viinaa siinä tarvitaan :)
Mielestäni useammin kuin kerran kuukaudessa humalassa oleminen on liikaa. Sellaisella ihmisellä on joku ongelma.
En juo tuolla kuvaamallasi tavalla "kunnolla" käytännössä koskaan. Viimeisistä kunnon baila-baila känneistä on kolmisen vuotta. Joskus 18-20 vuotiaana kävin vielä yökerhoissa silloin tällöin. Nyt 25-vuotiaana juon alkoholia kyllä pari kertaa viikossa, mutta yleensä yhden annoksen. Saatan käydä töiden jälkeen oluella ja lukemassa iltapäivälehdet jossain kivassa ja rauhallisessa pystybaarissa, ravintolassa tai ystävien kanssa syödessä otan mielelläni viinilasillisen ruoan kanssa ja lauantaisin minulla on usein siideri tai olut saunajuomaksi. Toisinaan saatan juoda saman illan aikana kaksi alkoholiannosta jonkun pidemmän illanvieton yhteydessä tai jos lähden ystävän kanssa pubiin oluen ääreen parantamaan maailmaa.
24v. Silloin tällöin saunan jälkeen lonkero tai siideri, ruuan kanssa pari lasia viiniä. Kännissä viimeksi 2013 Vappuna.
Just nautiskelin hienon oluen, siis OLUEN, en keskikaljaa. Ikinä en ole perskännissä ollut. Mutta minä en olekaan enää 20-25-vuotias - tosin silloinkaan en rällännyt niinkuin näköjään täällä kommentoijat!
Mä olen viime aikoina käynyt baarissa ehkä pari-kolme kertaa vuodessa.
Join viikonloppuna paljon, mutta sitä ennen taisin olla hiprakassa työpaikan kesäjuhlissa kesäkuussa. Vappuna otin reilusti kuin myös kavereiden pääsiäisbileissä. Muutoin olen tainnut viimeksi ottamalla ottaa uutena vuotena.
Pari-kolme siideriä menee silloin tällöin, saatetaan myös joskus ostaa poikaystävän kanssa pullo viiniä. En vain kestä enää krapulaa ja sitä kun oksennat vielä iltakahdeksalta seuraavana päivänä.
Vielä 19-20-vuotiaana ryyppääminen oli elämän hedelmä. Lärvit otettiin viikottain jne. Sit vaan pariutui, kun myös kaverit, ja sitä alko arvostamaan enemmän illanistujaisia, joissa otetaan se muutama.
T. N24
Ehkä kerran kahdessa vuodessa. Juhlissa kohotan maljan ja juon sen, siinäpä mun alkoholinkäytöt. N24
Kännissä viimeksi loppuvuodesta 2013. En nykyään juo ollenkaan, ennen meni saunasiideri kerran kuussa. Baarit ei ole kiinnostanut vuosiin. N24
Juon kännit pari kertaa viikossa. Yleensä kerran arkena ja toisen kerran viikonloppuna.
T. Tuleva ope 24v
Kerran pari vuodessa olen juonut pari lasillista viiniä/konjakkia/likööriä/kuohuvaa tai siiderin tms. Yleensä jossain illanistujaisissa tai juhlissa. Minä kännäsin silloin nuorena ja huolettomana kun ei ollut töitä tai koulua huolehdittavana. Jo opiskeluaikaan meni viikonloput töissä, ei siinä minnekään juomaan joutanut eikä kyllä kiinnostanutkaan vähillä hilusilla kännätä. Nyt on jo perhe ja talot ja autot ja koirat. N25
Nyt kun opiskelijaelämä on takana, niin ehkä noin kerran kuussa tai kahdessa juon sen verran, että lähden ns. "radalle", kavereiden kanssa baariin tms, mutta ei mitään räkäkännejä todellakaan. Tällöin menee n. 3-5 juomaa illan aikana. Yksittäisiä juomia voin juoda useammin, esim viini ruuan kanssa, bisse lätkämatsissa, yhdet terassilla jne. On jo muutakin sisältöä elämässä, kuin bilettäminen. Ja krapulat tietysti tulee nykyään paljon herkemmin ja paljon pahempina. :D
N23
Ihme hissukoita täällä. Kyselyyn tulisi lisätä vaatimus listata kolmannen asteen oppilaitos ja tiedekunta. Kovien alojen edustajat kun saadaan paikalle muuttunee myöskin vastaukset☺️
Ja oma vastaukseni on 2-3 kertaa viikossa.
En käy baarissa melkein ollenkaan enää, ei jaksa ja kiinnosta. Kalliit ja huonot juomat meluisassa paikassa vs. hyvät juomat kotona tai kylässä nautiskellen tarkasti valikoidussa hyvässä seurassa, ei ole vaikea valinta. Alkoholia tulee nautittua ehkä n. joka toinen viikonloppu. Se kaksin käsin kaljan kiskominen ei ole nuoruutta, se on valkoroskaisuutta. Ei ole muutenkaan pakko tehdä mitään vaan siksi koska niin kuuluis mukamas tehdä. Sehän tässä aikuisuudessa on parasta, että saa itse valita mitä tekee. N25
2-4 kertaa viikossa juon itse, kännejä en kuitenkaan oo juonut kuukausiin. Ei enää kiinnosta rapulat. M21