Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puhua VAI VAIETA ov??? AUTTAKAAS!

Vierailija
04.10.2006 |

Kaveri on kuulemma saanut keskenmenon vuosi sitten.. Oltiin paljon tekemisissä yksien juhlien tiimoilta tuolloin ja järjestelyistä olimme vähän eri mieltä, välit vähän hiipuivat kun mun mielestä oli ilkeä mulle.. Minä olen ollut se ystävällinen ja aktiivinen osapuolil tässä ystävyydessä..

Tosi noloa, kun on oltu siis läheisiä, tuommoisesta isosta asiasta (keskenmeno ihan alkuraskaudessa) ei sano mitään mulle. Kuulin kokonaan muilta kavereilta ja mietin vain et eipä oo mulle sanonut mitään :/ Nyt sitten tämä kaveri otti taas yhteyttä... Sanokaa miten sanon asiasta kehittävästi vai annanko olla...??

Kyllä minua sattuu ja mietin, et olenko tosiaan näin huono ystävä, että minulle ei voi kertoa ja noille ei-niin-läheisille voi? Minulle ei ole lapsia kuin ei myöskään noilla ystävillä, joilta kuulin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain keskenmenon vuosi sitten , ja se oli ainakin alkuun niin kipeä asia, etten halunnut puhua siitä kenellekään. Kun aikaa kului jonkin aikaa, ja sain asiaa käsiteltyä, tuli taas vastakkainen tarve; piti saada puhua suunnilleen kaikille jotka jaksoi kuunnella.

Jos olot ystävälläsi on olleet yhtään samankaltaisia, niin mieti missä vaiheessa olet ollut sopivasti lähettyvillä...

Vierailija
2/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisinko, että mulle tuli tosi paha mieli, olenko tosiaan niin huono ystävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan sanoisit, että " kuulin et sulla oli keskenmeno silloin" , ja sitten antaisit ystäväsi viedä keskustelun eteenpäin.

Vierailija
4/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se juttu on ollut silloin vuosi sitten ja ehkä hän on jo päässyt yli eikä enää halua puhua asiasta.

Näin mulla 1 km takana.

Vierailija
5/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halunnut levittää keskenmenojani kenellekään. Ainoastaan yhdelle kaverille, joka nyt sattui olemaan " sopivaan aikaan sopivassa paikassa" . Juuri tuolloin halusin puhua, mutta en enää sen jälkeen. Kenellekään.

Ennenkuin olin saanut lapsia kaksin kappalein ja asia ei ole enää kipeä.

Älä pahoita kaverisi mieltä kyseenalaistamalla hänen motiivejaan. Se, kenelle kertoo tai on kertomatta, on _oikeasti_ ehkä viimeinen asia mitä tuolloin miettii.

Vierailija
6/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs!

Vierailija
8/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtonut ilmiselvästi vain loukata mua.

ap

Vierailija
9/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tahtonut ilmiselvästi vain loukata mua.

ap

Vierailija
10/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänellä _ole_ velvollisuutta sitä tilittää kaikille, etkä tiedä lipsahtiko asia vaikka vahingossa noille vähemmän läheisille ihmisille.

Minustakin sinun tulisi suhteuttaa asioita, km on ollut hänelle kovempi paikka kuin sinulle se, ettei hän uskoutunut, et voi olla tästä eri mieltä.

Jos sinun ystävyytesi on tuosta asiasta kiinni, voisi olla että minä esim. en välittäisi noin ehdollisesta ystävyydestä. Ja jos olet oikea ystävä, et riskeeraa avata haavoja häneltä uudestaan avaamalla tuon tapauksen.

Vierailija
11/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilkeillyt minulle niiden juhlien yhteydessä eikä ole pitänyt yhteyttä eli osoittanut mieltään.. tätä edeltää niin paljon ilkeilyä hänen taholta.

ap

Vierailija
12/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on jokaisen yksityisasia ja jokainen päättää ihan itse, mitä kertoo ja kenelle.

Vierailija
13/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aivain oikein ystävällesi jos laitat sen kärsimään loukkauksensa tivaamalla syytä tähän törkeään salailuun.

Vierailija
14/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olisi aivain oikein ystävällesi jos laitat sen kärsimään loukkauksensa tivaamalla syytä tähän törkeään salailuun.

Vierailija
15/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minunkaan äitini tiedä minun keskenmenostani, vaikka hän on minulle tärkeä ja läheinen muuten.

Vierailija
16/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja ilkeillyt minulle niiden juhlien yhteydessä eikä ole pitänyt yhteyttä eli osoittanut mieltään.. tätä edeltää niin paljon ilkeilyä hänen taholta.

ap

Vastasin toisena ja neljäntenä, kun kuvittelin motiivejasi puhtaammiksi, mutta näköjään oletkin vain oman napasi ympärillä pyörijä. Silloin kun itse sain keskenmenon, en tosiaankaan jaksanut miettiä olenko nyt varmasti mukava kaikille, vai loukkaanko jotakuta. Ensisijainen tarve oli vain jollain tavoin koettaa pysyä kasassa.

Keskenmeno on suurimmalle osalle sen kokeneista niin rankka juttu etten voi edes kuvitella jonkun käyttävän sitä keinona kettuilla kaverille. Myöhempien tekstiesi perusteella sinulta puuttuu täysin kyky ymmärtää toista vaaikeassa tilanteessa, joten luultavasti se on syy miksi toinen ei ole myöhemminkään halunnut ottaa asiaa kanssasi puheeksi.

toivon, että jos joskus saat itse keskenmenon, ympärilläsi on itseäsi empaattisempia ystäviä.

2 ja 4

Vierailija
18/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

ap

Vastasin toisena ja neljäntenä, kun kuvittelin motiivejasi puhtaammiksi, mutta näköjään oletkin vain oman napasi ympärillä pyörijä. Silloin kun itse sain keskenmenon, en tosiaankaan jaksanut miettiä olenko nyt varmasti mukava kaikille, vai loukkaanko jotakuta. Ensisijainen tarve oli vain jollain tavoin koettaa pysyä kasassa.

Keskenmeno on suurimmalle osalle sen kokeneista niin rankka juttu etten voi edes kuvitella jonkun käyttävän sitä keinona kettuilla kaverille. Myöhempien tekstiesi perusteella sinulta puuttuu täysin kyky ymmärtää toista vaaikeassa tilanteessa, joten luultavasti se on syy miksi toinen ei ole myöhemminkään halunnut ottaa asiaa kanssasi puheeksi.

toivon, että jos joskus saat itse keskenmenon, ympärilläsi on itseäsi empaattisempia ystäviä.

2 ja 4

Vierailija
19/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä olet sitä mieltä, että sun kaveri on häijy ja ikävä, dumppaa se. Eikö siinäkään tapauksessa ole tarpeen ottaa keskenmenoasiaa puheeksi lainkaan.

Vierailija
20/20 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä tuli mieleen vaan tämäKIN asia.. ajatelkaas omalle kohdalle te muutamat vouhottajat, jos minulle esim tulisi ero miehen kanssa tai sairastun syöpään, jätänkö kavereille kertomatta jotta voivat kuulla asian kyliltä.

kyllä kertoo aika paljon ystävyydestä, ja kyllä, olen loukkaantunut.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi