Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuksesta "paraneminen" on tuonut tolkkua päähäni. Puhdasta järkeä. Voiko olla?

Vierailija
06.04.2022 |

Siis lääkityksen myötä oloni on parantunut. En vello itsetuhoisissa ajatuksissa, en ole enää sellainen kalpea haamu, joka yrittää selvitä päivästä toiseen. Ei ole epätoivoa eikä pimeää.

Päinvastoin. Olen reippaampi, iloisempi ja "terävämpi". En nyt mitenkään häiritsevällä tavalla ole muuttunut mutta huomaan itsessäni ja tunteissani suuren eron. Haluan kuunnella iloisia biisejä, oppia, hymyillä, pohtia positiivisia asioita. Tunteita kyllä on, siis myös negatiivisia mutta en jää roikkumaan, en vajoa niihin. Itken itkuni itsekseni jos tarvitsee ja elämä jatkuu.

Pointti kuitenkin, että olen paljon järkevämpi valinnoissani. Mietin kulutusta (monen asian suhteen), syön terveellisemmin ja olen sitoutunut itseni hoitamiseen. Kusipäisen miehen (joka haukkui ja alisti), josta en tuntunut millään pääsevän eroon, on nyt jätetty. Minua ei kiinnosta yksinkertaisesti.

Keskityn omaan elämääni ja näen paljon ratkaisukeskeisemmin ylipäätänsä. Epätoivo ei hallitse elämää lainkaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että oot saanut apua.  Lääkitys auttoi minuakin syvästä suosta. Meni muutama velloessa ikävissä ajatuksissa. Paljon murheellisia asioita tapahtui.

Vierailija
2/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla pää selkiytynyt kun masennus on väistynyt?

Täytyy kyllä myöntää, että itsellä on huono muisti. Olin ehkä hieman liian pitkään tilassa, johon olisi pitänyt hakea apua jo vuosia sitten. No ei se mitään, nyt on hyvä olla vaikka se muisti takkuilee välillä ja keskittyminen ei aina suju.

Ehkä tämä korjaantuu ajallaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että oot saanut apua.  Lääkitys auttoi minuakin syvästä suosta. Meni muutama velloessa ikävissä ajatuksissa. Paljon murheellisia asioita tapahtui.

Kiitos, samat sanat!

Täytyy sanoa (varovaisesti), että nyt koettelemusten jälkeen uskaltaa luottaa elämään ja rakastaa itseään jo hieman.

Ap

Vierailija
4/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hypomanialle, ei millään pahalla.

Vierailija
5/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla että voit paremmin! Se antaa toivoa toivottasti muillekin masentuneille. Hyvää kevättä! 🌻❤️

Vierailija
6/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkityksen aiheuttamia hallusinaatioita.

Vierailija
7/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hypomaniaa.

Vaikka olen aidosti iloinen niin on minulla myös jatkuvasti tasainen olo, en käy ylikierroksilla. Ei ole mitään ihmettä tapahtunut siis, että nyt asiani olisivat järjestyksessä täydellisesti tai ette edes tuntisin niin vaan, että kykenen pohtimaan ja katsomaan kauempaa mieltä kaivertavia asioita, ne eivät vie pohjalle kuten ennen.

Olen käynyt lääkityksen aloitettua säännöllisesti keskustelemassa ja myös lääkärin tavannut. Ei viitteitä hypomaniasta vaan lääke toimii itselläni kuten pitääkin.

Ap

Vierailija
8/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kuulla että voit paremmin! Se antaa toivoa toivottasti muillekin masentuneille. Hyvää kevättä! 🌻❤️

Mukava kuulla ♥ jospa teistä jokainen saisi sen avun mitä tarvitsette. Kiitos, hyvää kevättä myös sinne!

Vierailija
9/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä myöntää, että itsellä on huono muisti. Olin ehkä hieman liian pitkään tilassa, johon olisi pitänyt hakea apua jo vuosia sitten. No ei se mitään, nyt on hyvä olla vaikka se muisti takkuilee välillä ja keskittyminen ei aina suju.

Ap

Muisti takkuilee minullakin vaikka masennus on jo selätetty. Sanoja jää kirjoittaessa väliin. En tiedä sitten olenko muuten vain hajamielinen.  Tosiaan, pääasia että on muuten hyvä olla.

Vierailija
10/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko masennus aiheuttaa esim ettei muista juuri mitään esim ala-asteelta? Palautuuko yleensä vai jääkö lopullisesti pimentoon

Vierailija
11/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
12/17 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lääkitys?

Vierailija
13/17 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääkitys?

Venla.

Ap

Vierailija
14/17 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääkitys?

Venla.

Ap

Sama kokemus minullakin samasta lääkkeestä :) Ei turruta myöskään negatiivisia tunteita vaan on palauttanut minut omaksi itsekseni, sellaiseksi jollainen olin joskus ennen uupumista ja siitä seuranneesta masennuksesta. Edelleen olen jonkin verran uupunut ja väsyn nopeasti sekä keskittymiskyky on huonompi kuin ennen uupumista mutta elämään on ilo ja värit palanneet. Tsemppiä meille kaikille!

Vierailija
15/17 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääkitys?

Venla.

Ap

Sama kokemus minullakin samasta lääkkeestä :) Ei turruta myöskään negatiivisia tunteita vaan on palauttanut minut omaksi itsekseni, sellaiseksi jollainen olin joskus ennen uupumista ja siitä seuranneesta masennuksesta. Edelleen olen jonkin verran uupunut ja väsyn nopeasti sekä keskittymiskyky on huonompi kuin ennen uupumista mutta elämään on ilo ja värit palanneet. Tsemppiä meille kaikille!

Hienoa kuulla! Noin täälläkin.

Ap

Vierailija
16/17 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/17 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muutaman vuoden vanha keskustelu, mutta haeskelin juuri tällaista näissä mietteissäni.

Itse en aloittanut lääkitystä, mutta muutaman muu isompi muutos tuli elämään, ja ilmeisesti jonkinlainen paraneminen käynnissä.

En kuuntele enää samaa musiikkia kuin vuosi sitten, ylipäätään vähän uusi itseeni tutustuminen menossa. Yhtäkkiä myös huomasin, että olen kulkenut melkoisissa vaatteissa tässä liki vuosikymmenen, siis pääasiassa ajat sitten kulahtaneita verkkareita ja t-paitoja. Osa ollut liian pieniäkin jo kauan, mutta jotenkin nyt vasta näen tämän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme