Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä on sodan yksi pysäyttävimmistä kuvista – näin sen ottaja kertoo IS:lle kuvaushetkestä

Vierailija
06.04.2022 |

Tässä on sodan yksi pysäyttävimmistä kuvista – näin sen ottaja kertoo IS:lle kuvaushetkestä https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008730553.html

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveää elämän tuhlaamista. Tuonkin naisen elämä on ollut hänen ainoansa, eikä ole kovin todennäköistä, että mitään kuolemanjälkeistä elämää olisi edes olemassa. Tuntuu pahalta ajatella niiden ihmisten menetettyjä henkiä. Kaikki tämä vain siksi, että macho-kulttuuria palvovalla pelkurikansalla on puikoissaan hullu diktaattori, joka pelkää jäävänsä historiankirjoista ulkopuolelle. Pahoin pelkään, että Putin kostaa Ukrainalle vetäytymisensä.

Vain heikkolahjaiset jättää näkemättä sen euroavaimenperän symboliikan.

Ohis. Minä näen symboliikan kyllä. Olen vain kyynistynyt vuosikymmenien mittaan siinä määrin, että vaikka tuo ja monet muut kuvat ovat voimakkaita, en sulje pois sitä, etteivätkö ne voisi olla myös lavastettuja.

Ukrainassa ja sen siivellä pyörii kaikenlaisia rahan ja maineen tavoittelijoita, että sekaan mahtuu myös moraalittomia roistoja. Niin ammattikuvaajiakin kuin someajan niljakkaita poseeraajia.

Ja jottei syytettäisi itämaan trolliksi, voin kertoa, että jos itse saisin Putinin tähtäimeen, en epäröisi ampua.

Kyynistyneeenä varmaan ymmärrät, että Ukrainansta ei voi tulla ikinä EU maata, koska Saksan ja Ranskan maanviljelijät.

Ymmärrän ilman kyynisyyttäkin sen, että Ukrainasta ei voi tulla EU-maata sen vuoksi, että jos 30 vuoden itsenäisyyden aikana ei moraalisesti ja taloudellisesti rappeutuneesta kehitysmaasta ole saatu aikaan lähellekään jäsenyyskelpoista, ei muiden maiden maanviljelijöitä pidä siitä syytellä.

Vierailija
42/47 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt paljon tätä pysäyttävämpiä kuvia, mutta en suomalaisissa medioissa.

Ymmärrän toisaalta halun olla järkyttämättä, mutta minusta tässä järkyttymiseltä suojelu on väärin. Ihmisten pitäisi nähdä kaikki brutaaleimmatkin kuvat.

Sota on kuolemaa, kärsimystä, verta, tuskaa ja vihaa. Se pitää näyttää.

No eikä pidä. Minä lahjoitin tietyn summan Ukrainan hyväksi, eikä se summa muutu raakojen kuvien avulla. Mitä se ukrainalaisia auttaa jos suomalainen stressaa ja näkee painajaisia?

Ai, sinä pieni pumpulissa kasvanut haluat sodasta vain siistittyjä kuvia?

Kerrostalo on vähän rikki ja palanut, nyyh, voi kyynel, laitat kympin keräykseen ja unohdat koko jutun.

Aika paljon enemmän kuin kymppejä.

Kerro mitä hyötyä on tämän lisäksi voida pahoin ja nukkua huonosti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonkin ihmisen elämä tuhottiin ilman mitään syytä.

Noita kuvia pitää lähettää Venäjän suurlähetystöön:

russian.dao@kolumbus.fi

Vierailija
44/47 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuonkin ihmisen elämä tuhottiin ilman mitään syytä.

Noita kuvia pitää lähettää Venäjän suurlähetystöön:

russian.dao@kolumbus.fi

Saat takaisin videoita, jossa ukrainalaiset ampuu sidottuja ja huputettuja sotavankeja.

Vierailija
45/47 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt paljon tätä pysäyttävämpiä kuvia, mutta en suomalaisissa medioissa.

Ymmärrän toisaalta halun olla järkyttämättä, mutta minusta tässä järkyttymiseltä suojelu on väärin. Ihmisten pitäisi nähdä kaikki brutaaleimmatkin kuvat.

Sota on kuolemaa, kärsimystä, verta, tuskaa ja vihaa. Se pitää näyttää.

No eikä pidä. Minä lahjoitin tietyn summan Ukrainan hyväksi, eikä se summa muutu raakojen kuvien avulla. Mitä se ukrainalaisia auttaa jos suomalainen stressaa ja näkee painajaisia?

Mitä vaikuttavammat kuvat ja tarkemmat yksityiskohdat, sitä syvemmälle nämä hirveydet piirtyvät ihmisten sydämiin. Se on tärkeää, koska näitä ei saa koskaan unohtaa, ei koskaan antaa anteeksi. Meidän on opetettava lapsemme ja lapsenlapsemmekin muistamaan tulevina vuosikymmeninä, vaikka asiaa onkin käsiteltävä ikätasoisesti.

Vierailija
46/47 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodassa pitäisi kieltää liikuteltavat krematoriot.

Eihän se kielto itsessään mitään estä, mutta se voitaisiin nimetä ihmisoikeusrikokseksi.

Siis ettei pystytä tunnistamaan ja hautaamaan omaisten toimesta.

Ihminen häviää vaan. Se on väärin. Satelliitit sentään näyttävät, miten niitä ihmisiä on maannut teillä. Varmaan niistä pystyy seuraamaan krematorioitakin.

Mitä hyötyä niitä on kieltää, kun eihän Venäjä mielestään käy edes sotaa.

Vierailija
47/47 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää sanallinen tieto, mitä tapahtuu. Suvun edelliset sukupolvet kokivat Suomen sotien kauheuden, siinä riittää tarttumapintaa tajuta tilannetta. Meitä on kai moneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi