Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini "haukkuu" mua autistiksi - mikä voisi olla motiivina?

Vierailija
06.04.2022 |

Hän koettaa väittää, että olen selvästi autistinen. Kuitenkaan mulla ei ole mitään sellaista diagnoosia, olen opiskellut ja tehnyt töitä normaalisti ja se osa-alue mennyt elämässä ihan hyvin. Ihmissuhteissa on vaikeampaa, mutta olen lähinnä syyttänyt ulkoisia ominaisuuksiani (käytännössä ulkonäkö) siitä ja viime vuosina olen syyttänyt sosiaalisia taitojani.

Miksi kaverini sanoo noin? Haluaako hän jotenkin murskata itsetuntoni tai nöyryyttää minut keksimällä omatekoisia diagnoosejaan? Mielestäni tuollaiset pohdinnat eivät kuulu kaveruuteen tai ystävyyteenkään ja kertovat siitä, että hän ei hyväksy minua omana itsenäni. Mun pitäisi olla erilainen, niin sitten olisin diagnoositon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait hyvän syyn jättää se kaveri rauhaan.

Vierailija
2/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei tarkoita tuota loukkauksena. Ei kaikki näe autismia mitenkään huonona asiana. Minä en ainakaan.

T. Autisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhtäkkiä sun sosiaaliset taidot ovat kadonneet? Vai mitä tarkoitat?

Autismin kirjoon kuuluu kyllä vaikeudet ihmissuhteissa eli ei ymmärrä kaikkea, esim. vitsejä tai sarkasmia.

Vierailija
4/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat älykkäältä ja ajattelevalta tyypiltä. 

Luota itseesi ja jätä tämän tyyppiset kaverit.

Luultavasti kaveri on vain sinulle kateellinen.

Fiksuja kadehditaan aina ja kuitenkin salaa ihaillaan.

Vierailija
5/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei tarkoita tuota loukkauksena. Ei kaikki näe autismia mitenkään huonona asiana. Minä en ainakaan.

T. Autisti

Lisään vielä, että olen minäkin opiskellut ja työelämässä IT-alalla. Toki toisille diagnoosien heittely on typerää, mutta ehkä kannattaa kysyä suoraan, minkä ominaisuutesi vuoksi näin väittää? Pyydä myös suoraan lopettamaan ja sano, ettet tykkää että sinulle keksitään diagnooseja.

Minä sanoin omasta sukulaislapsesta kerran, että hänellä on samoja piirteitä kuin minulla, että ovatko varmoja ettei ole austiminkirjolla. Sain loukkaantuneen vastauksen, jolla loukattiin myös minua. Heidän lapsensa ei mitenkään voisi olla autismnkirjolla, koska on niin fiksu ja taitava monessa asiassa. Muutama vuosi myöhemmin lapsi sai asperger-diagnoosin, joka on siis sama minkä minä olen lapsena saanut. Olemme ihan hyvissä väleissä ja tuosta olemme jutelleet paljon. Minua kuitenkin loukkasi, että autismista puhttiin viallisuutena ja kovin negatiivisena asiana. En ole koskaan ollut mitenkään tyhmä tai lahjaton (päinvastoin), mutta sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmat olivat lapsena isoja. Nykyään eivät niin vaikeita, koska olen oppinut ottamaan toisia paremmin huomioon ja harjoittelen ihan tietoisesti toisten ajatusten ymmärtämistä. Tunnen itseni myös paremmin ja osaan ottaa omaa aikaa hyvin nykyään.

Eli minä siis vain halusin herätellä sitä mahdollisuutta, että ehkä hän tarkoittanut sanomaansa loukkauksena. Se että sinä pidät sitä loukkauksena kertoo myös omista asenteistasi jollain tasolla.

Vierailija
6/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät kaverinasi haukkuvaa henkilöä. Etkö voisi lopettaa kaveruuden heti, vain lähtemällä ja estämällä. Ei tarvitse ymmärtää ja odottaa muutosta, jota ei tule. Osa ihmisistä jäänyt eläimen tasolle.

Vierailija
7/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: hänellä on ADHD?

Vierailija
8/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit koittaa väittää kaverillesi että hän on selvätsi tyhmä. Tai ditten hän on itse autisti ja jumittunut tuohon ajatukseen.

Vierailija
9/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö autismi nimenomaan vaikuta niihin ihmissuhteisiin eikä opiskeluihin? Siis lievä autismi.

Joka tapauksessa, ystäväsi pitäisi lopettaa tuo jos se sinua loukkaa.

Vierailija
10/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää pönkittää omaa itsetuntoaan muita haukkumalla. Saattaa olla hänellä itsellään epävakaa persoonallisuus.

Ei mitään mukavaa seuraa tuollaiset, kokemuksesta tiedän.

Vierailija
11/11 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se 🐷!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme