Tässä on sodan yksi pysäyttävimmistä kuvista – näin sen ottaja kertoo IS:lle kuvaushetkestä
Tässä on sodan yksi pysäyttävimmistä kuvista – näin sen ottaja kertoo IS:lle kuvaushetkestä https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008730553.html
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Hirveää elämän tuhlaamista. Tuonkin naisen elämä on ollut hänen ainoansa, eikä ole kovin todennäköistä, että mitään kuolemanjälkeistä elämää olisi edes olemassa. Tuntuu pahalta ajatella niiden ihmisten menetettyjä henkiä. Kaikki tämä vain siksi, että macho-kulttuuria palvovalla pelkurikansalla on puikoissaan hullu diktaattori, joka pelkää jäävänsä historiankirjoista ulkopuolelle. Pahoin pelkään, että Putin kostaa Ukrainalle vetäytymisensä.
Vain heikkolahjaiset jättää näkemättä sen euroavaimenperän symboliikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonkin ihmisen elämä tuhottiin ilman mitään syytä.
Katsoppa tarkemmin sitä avaimenperää.
?
Symboliikkaa!
Länsimaat ensin yllytti ja sitten hylkäsi Ukrainan.
Ei tullut Ukrainasta EU:n jäsen, eikä ollut koskaan tulossakaan.
Symboliikkaa kyllä, mutta ei noin.
Kultakalamuisti?
Olikohan euromaidan avaimenperä?
Mikäköhän on Ukrainalaisten mielipide maidanconvoista on nyt?
Ukraina on hieno esimerkki siitä, miksi laittomat "small fringe minority" mielenosoitukset pitää tarvittaessa, niittää alas vaikka raskaalla konekiväärillä.
Onpas verenhimoinen ja venäläismielinen koronahysteerikko :S
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sota itsesssään on tuollaista.
Pitäisi keskustella miten sodan saa loppumaan eikä itse sodasta.
Muuten olemme tekopyhiä.
Tieto siitä että mitä siellä tapahtuu lisää halua saada se loppumaan.
Kyllä. Tällaista tietoa olisi kaivattu paljon silloin kun oli Afganistanin sota ja Irakin sota. Kestoista päätellen halua ei ollut tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että sodan julmuuksista pitää uutisoida, mutta itselle alkaa tehdä pahaa tuo päivittäin silmille vyöryvä brutaali kuvasto, jolta et voi välttyä missään. Olisi ehkä hyvä, jos uutisten lukija saisi itse päättää haluaako katsoa noita kuvia, eli ei esim. käytettäisi etusivulla tai olisi himmennetty ja katsottavissa, jos haluaa. Samalla kunnioitetaan myös niitä menehtyneitä ihmisiä, eikä vain mässäillä ruumiiden kuvilla.
Kaikista paras kunnioitus on julkaista kuvat ja kirjata sotarikokset ylös. Voitonpäivä on se, kun putler on pidätetty ja Haagissa tuomiolla rikoskumppaneineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt paljon tätä pysäyttävämpiä kuvia, mutta en suomalaisissa medioissa.
Ymmärrän toisaalta halun olla järkyttämättä, mutta minusta tässä järkyttymiseltä suojelu on väärin. Ihmisten pitäisi nähdä kaikki brutaaleimmatkin kuvat.
Sota on kuolemaa, kärsimystä, verta, tuskaa ja vihaa. Se pitää näyttää.No eikä pidä. Minä lahjoitin tietyn summan Ukrainan hyväksi, eikä se summa muutu raakojen kuvien avulla. Mitä se ukrainalaisia auttaa jos suomalainen stressaa ja näkee painajaisia?
Se hyöty, että monet pääsevät ei-meitä-mikään-uhkaa harhoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toisaalta halun olla järkyttämättä, mutta minusta tässä järkyttymiseltä suojelu on väärin. Ihmisten pitäisi nähdä kaikki brutaaleimmatkin kuvat.
Sota on kuolemaa, kärsimystä, verta, tuskaa ja vihaa. Se pitää näyttää.No eikä pidä. Minä lahjoitin tietyn summan Ukrainan hyväksi, eikä se summa muutu raakojen kuvien avulla. Mitä se ukrainalaisia auttaa jos suomalainen stressaa ja näkee painajaisia?
Se hyöty, että monet pääsevät ei-meitä-mikään-uhkaa harhoistaan.
Joko on sauna lastattu täyteen sokeria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä nainen maksoi äärimmäisen hinnan siitä, että Ukraina halusi olla eurooppalainen."
Ei saisi vierittää sodan syytä muille tai uhrille. Venäjän hallinto yksin on syyllinen. Itsenäinen Ukraina saa haluta mihin haluaa.
Ukrainalaisista suurin osa haluaa olla venäläisiä, ei eurooppalaisia.
Itäosissa ehkä. Kukaan ei kieltänyt tai estänyt heitä muuttamasta venäjälle tai anomaan venäjän kaksoiskansalaisuutta. Jos ukrainalaisten enemmistö haluaisi olla venäläisiä, he olisivat sitä eikä maidania oli tapahtunut.
Venäjä hyökkäsi suvereenin valtion rajojen yli, se ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tämä nainen maksoi äärimmäisen hinnan siitä, että Ukraina halusi olla eurooppalainen."
Ei saisi vierittää sodan syytä muille tai uhrille. Venäjän hallinto yksin on syyllinen. Itsenäinen Ukraina saa haluta mihin haluaa.
Itäosissa ehkä. Kukaan ei kieltänyt tai estänyt heitä muuttamasta venäjälle tai anomaan venäjän kaksoiskansalaisuutta. Jos ukrainalaisten enemmistö haluaisi olla venäläisiä, he olisivat sitä eikä maidania oli tapahtunut.
Venäjä hyökkäsi suvereenin valtion rajojen yli, se ei muuksi muutu vaikka voissa paistaisi.
Irak, Afganistan ja Syyria.
Kansainvälisen esimerkin mukaan ketään ei kiinnosta enää suvereenien valtioiden rajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi he sitten taistelevat venäläisiä vastaan?
Sodassa pitäisi kieltää liikuteltavat krematoriot.
Eihän se kielto itsessään mitään estä, mutta se voitaisiin nimetä ihmisoikeusrikokseksi.
Siis ettei pystytä tunnistamaan ja hautaamaan omaisten toimesta.
Ihminen häviää vaan. Se on väärin. Satelliitit sentään näyttävät, miten niitä ihmisiä on maannut teillä. Varmaan niistä pystyy seuraamaan krematorioitakin.
Suomessa pitäisi näyttää telkkarissakin, millaiselta näyttää, kun ohjuksilla isketään.
Suomessa näytetään vain tuhoutuneita rakennuksia.
Jotenkin kaikki ihmiset ei tajua, millaista se oikeasti on.
Ne kaikki raakuudet.
Piristeitä lähinnä käytti jotkin kaukopartio miehet kun visusti muuten oltiin noista erossa kun pää meni noista sekaisin noin jermujen mielipiteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, sinä pieni pumpulissa kasvanut haluat sodasta vain siistittyjä kuvia?
Kerrostalo on vähän rikki ja palanut, nyyh, voi kyynel, laitat kympin keräykseen ja unohdat koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveää elämän tuhlaamista. Tuonkin naisen elämä on ollut hänen ainoansa, eikä ole kovin todennäköistä, että mitään kuolemanjälkeistä elämää olisi edes olemassa. Tuntuu pahalta ajatella niiden ihmisten menetettyjä henkiä. Kaikki tämä vain siksi, että macho-kulttuuria palvovalla pelkurikansalla on puikoissaan hullu diktaattori, joka pelkää jäävänsä historiankirjoista ulkopuolelle. Pahoin pelkään, että Putin kostaa Ukrainalle vetäytymisensä.
Ohis. Minä näen symboliikan kyllä. Olen vain kyynistynyt vuosikymmenien mittaan siinä määrin, että vaikka tuo ja monet muut kuvat ovat voimakkaita, en sulje pois sitä, etteivätkö ne voisi olla myös lavastettuja.
Ukrainassa ja sen siivellä pyörii kaikenlaisia rahan ja maineen tavoittelijoita, että sekaan mahtuu myös moraalittomia roistoja. Niin ammattikuvaajiakin kuin someajan niljakkaita poseeraajia.
Ja jottei syytettäisi itämaan trolliksi, voin kertoa, että jos itse saisin Putinin tähtäimeen, en epäröisi ampua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä nyt on mennyt teidän Pietarin trollitehtaan jutut huonoiksi, onko siellä enää vain kesäharjoittelijat töissä?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi näyttää telkkarissakin, millaiselta näyttää, kun ohjuksilla isketään.
Suomessa näytetään vain tuhoutuneita rakennuksia.
Jotenkin kaikki ihmiset ei tajua, millaista se oikeasti on.
Ne kaikki raakuudet.
Just näin. Kuvitellaan että mennään väestönsuojaan muutamaksi tunniksi ja kun tullaan sieltä ulos, vähän itketään kun pari taloa on saanut osumaa ja sitten siivotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Minä näen symboliikan kyllä. Olen vain kyynistynyt vuosikymmenien mittaan siinä määrin, että vaikka tuo ja monet muut kuvat ovat voimakkaita, en sulje pois sitä, etteivätkö ne voisi olla myös lavastettuja.
Ukrainassa ja sen siivellä pyörii kaikenlaisia rahan ja maineen tavoittelijoita, että sekaan mahtuu myös moraalittomia roistoja. Niin ammattikuvaajiakin kuin someajan niljakkaita poseeraajia.
Ja jottei syytettäisi itämaan trolliksi, voin kertoa, että jos itse saisin Putinin tähtäimeen, en epäröisi ampua.
Kyynistyneeenä varmaan ymmärrät, että Ukrainansta ei voi tulla ikinä EU maata, koska Saksan ja Ranskan maanviljelijät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät he sitten mene venäjälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät he sitten mene venäjälle?
Koska kansainvälinen laki antaa niille oikeuden muuttua Venäläisiksi omalla alueellaan.
Mene sinä sössöttämään propagandasta tuonne kuoleman keskelle. Katsotaan onko vielä sanottavaa.