Apua! Millä auttaa järkyttävän kokoisen finnin parantumista?
Poskeen ilmestyi yhdessä yössä sellainen syvä, puolen sentin halkaisijaltaan oleva finni. Ympäristökin punoittaa, mutta ei ole onneksi kipeä :( jonkinlainen mätäpää siinä on, mutta on syvällä. Ja ei, en ole puhkaisemassa tai muuten kosketellut tai puristellut enkä aiokaan.
Joskus on tuollaisia ollut ennenkin ja niiden paikalle on jäänyt pitkäksi aikaa punainen arpi. Voiko tuota arventuloa jotenkin estää?
Kommentit (46)
Otsonoitu oliiviöljy! Nitistää oikeasti 95%:sesti finnit alkuunsa. Haisee pahalle mutta muuten mahtava tuote. Olen käyttänyt jotain neljä vuotta tarpeen mukaan ja toimii myös syvälle kehittyviin paisemaisiin finneihin.
Koskenkorvaa tms. alkoholia suoraan pumpulipuikolla useita kertoja päivässä. Kuivattaa finnin pois.
Vierailija kirjoitti:
Koskenkorvaa tms. alkoholia suoraan pumpulipuikolla useita kertoja päivässä. Kuivattaa finnin pois.
Miksi pumpulipuikolla? Eikös siitä jää nöyhtää suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pumpulipuikolla? Eikös siitä jää nöyhtää suuhun?
Jää. Käytä edelleen lasia.
Sivele salisyylihappotuotteella (apteekista voi etsiä) ja laita päälle rakkolaastarin pala.
Vierailija kirjoitti:
Pihkasalva!
Olen allerginen pihkasalvalle
Ap
Jos se on sellainen ihonalainen patti, ei sitä oikein edes pysty puristamaan ennen kuin se tekee varsinaisen märkäpään. Suosittelen korealaisen cosxr:n blackhead power liquidia, sillä olen saanut tuollaiset kipeät, ihonalaiset finnit purkautumaan ja katoamaan. Ei toki yhdessä yössä, mutta aika nopeasti näkyy tuloksia. Muutenkin auttaa sekä finneihin että mustapäihin - pullo on iso, joten riittää pitkäksi aikaa.
Voi olla myös aterooma ja silloin ei finninhoito-ohjeet auta.
Kylpysuolan levittäminen auttaa rauhoittamaan finniä puristamisen jälkeen.
Rasvaa päälle ja laastari että hautuu kunnolla ja nousee pintaan, sitten puristus ja puhdistus.
Itse olen saanut nuo nousemaan ylös vuorokaudessa tuolla kikalla.
Leikkaat sivuleikkurilla pois ja laastaria päälle. Lopputulos on sama mutta nopeampi.
Vierailija kirjoitti:
Rasvaa päälle ja laastari että hautuu kunnolla ja nousee pintaan, sitten puristus ja puhdistus.
Itse olen saanut nuo nousemaan ylös vuorokaudessa tuolla kikalla.
En kyllä aio puristella yhtään, siitä on jääneet ne pahimmat ja pisimpään kestäneet punaiset läikät. Ap
Acon Spotless Treating Cover Stick peittää ja kuivattaa finnit tehokkaasti. Käytä puhdistetulle iholle. Saa apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut nuo nousemaan ylös vuorokaudessa tuolla kikalla.En kyllä aio puristella yhtään, siitä on jääneet ne pahimmat ja pisimpään kestäneet punaiset läikät. Ap
Tuollainen ei lähde mihinkään ilman puristusta, se vaan pitää saada ensin nousemaan eikä yrittää liian aikaisin kun märkä vielä syvällä. Jos et halua puristaa, varaudu olemaan märkä poskessasi, itsestään se ei sieltä katoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut nuo nousemaan ylös vuorokaudessa tuolla kikalla.En kyllä aio puristella yhtään, siitä on jääneet ne pahimmat ja pisimpään kestäneet punaiset läikät. Ap
Tuollainen ei lähde mihinkään ilman puristusta, se vaan pitää saada ensin nousemaan eikä yrittää liian aikaisin kun märkä vielä syvällä. Jos et halua puristaa, varaudu olemaan märkä poskessasi, itsestään se ei sieltä katoa mihinkään.
Kyllä lähtee esimerkiksi tuolla cosxran aineella, varmaan muutkin tuotteet jossa tarpeeksi vahva bha-pitoisuus auttavat. Eipä ole tullut itselleni edes mieleen, että rasvalla hautomalla saisi ihonalaisia finnejä poistumaan. En silti sano, että se on mahdotonta, mutta toisiakin metodeja on. Mulla oli leuassa ollut pitkään n. herneen kokoinen ihonalainen finni, joka ei näyttänyt mitään merkkejä paranemisesta ennen kuin otin tuon cosxran aineen käyttöön. Lopulta en tainnut edes joutua puristamaan finniä, vaan se purkautui ihan itsestään yöllä tai muuten huomaamatta.
?