Monta palaa leipää jaksat syödä???
Jos et ole koko päivänä syönyt mitään muuta. Eli monta palaa leipää jaksat kerralla syödä? Ei mitään ihme päällisiä,levite ja korkeintaan pieni pala juustoa.
Kysyn,koska itse joudun syömään ainakin neljä,että nälkä sammuu. Siis suurinpiirtein paahtoleivän kokoista palaa.
Enkä kaipaa nyt mitään selostusta miten epäterveellistä se on vaan kysyn,koska välillä kaapissa ei ole muuta ruokaa ja syön vaan pakastimesta leipää.
Kommentit (20)
Omituinen kysymys. Jos syön leipää, syön molemmat puolet ruisuudusta. En näe mitään syytä kokeilla, miten paljon jaksaisin syödä.
Vierailija kirjoitti:
Omituinen kysymys. Jos syön leipää, syön molemmat puolet ruisuudusta. En näe mitään syytä kokeilla, miten paljon jaksaisin syödä.
Eli kaksi palaa.
En tiedä.mietin vain olenko kamala syöppö,jos koko päivän paaston jälkeen pitää syödä se neljä palaa,että nälkä lähtee.
Leipä vie nälän tosi huonosti ja nälkään ei leipää ole järkeä syödä.
Täysjyväleipää kannattaa sitten edes valita jos ihan pakko on.
Vierailija kirjoitti:
Täysjyväleipää kannattaa sitten edes valita jos ihan pakko on.
Et sitten malttanut olla antamatta terveysvalistusta, vaikka ap vielä erikseen mainitsi, ettei niitä kaipaa, pösilö.
Vastatkaa nyt tosissaan! Täällä kukaan syö mitään 10-15 palaa tai pullapitkoja,höh.
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaa nyt tosissaan! Täällä kukaan syö mitään 10-15 palaa tai pullapitkoja,höh.
No kyllä minä jaksaisin syödä kymmenen leipää tai pullapitkon kerrallaan. Normaalisti kuitenkin syön kaksi leipää tai puolikkaan pitkon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä jaksaisin syödä kymmenen leipää tai pullapitkon kerrallaan. Normaalisti kuitenkin syön kaksi leipää tai puolikkaan pitkon.
Ai oikeasti? Oho,no pahoittelut sitten!
-ap
Ehkä pitäisi korostaa kysymystä silleen,että kuinka monta palaa leipää pitää syödä tosi nälkäisenä,että vatsa täyttyy tarpeeksi ja nälkä lähtee.🙂
Joudun kerran/pari viikossa pitämään näitä "leipäpäiviä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ehkä pitäisi korostaa kysymystä silleen,että kuinka monta palaa leipää pitää syödä tosi nälkäisenä,että vatsa täyttyy tarpeeksi ja nälkä lähtee.🙂
Itse syön pari kolme kertaa viikossa tuon 12-15 palaa leipää, joten ihmettelen vähän kommenttiasi. Jos teen lämpimiä voileipiä, niin 8.
Olen kylläkin mies ja 190/94.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No ei mulla siinä oikein mitään rajaa ole.
5-6 menee helposti jos hyviä vaikkei olisi nälkä.
t. se pitkon syöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaksi palaa.
En tiedä.mietin vain olenko kamala syöppö,jos koko päivän paaston jälkeen pitää syödä se neljä palaa,että nälkä lähtee.
Tuohan riippuu aivan siitäkin, millaista leipää syö. Jokin vaalea höttöleipä ei kunnolla edes vie nälkää.
Tummempi tuhdimpi leipä taas vie nälkää. Ja merkitystä on silläkin, mitä pistää leivän päälle ja mitä juo leivän kanssa.
Joskus olen ihmetellyt sitä, kun amerikkalaisissa elokuvissa lounas korvataan kahdella leivällä puiston penkillä. Siis on kaksi leipää päällekkäin ja niiden välissä jotain. Samoin brittiläisissä sarjoissa.
Ehkä jenkit ja britit syövätkin just siksi tuhdin aamiaisen, että sen pitää riittää koko päiväksi.
Heillä on lisäksi pitemmät työpäivät. Esim. usassa toimistojen työpäivä päättyy vasta joskus klo 17-18 ja siihen vielä kotimatka päälle.
Kun taas Suomessa kotiin pääsee töistä jo klo 15 lähtien, työpaikasta riippuen.
Toki noissa maissa mennäänkin myöhemmin töihin.
Ja varmasti noissa maissa syödään työn ohessa välipaloja ja juodaan coca-colaa jonka kofeiini vie nälän tunteen ja virkistää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut varsinainen kysymys. Totesi vaan "monta"
Helposti 4 palaa päällisineen (ei levitettä, salaatti, kurkku, juusto).
Aika perussetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysjyväleipää kannattaa sitten edes valita jos ihan pakko on.Et sitten malttanut olla antamatta terveysvalistusta, vaikka ap vielä erikseen mainitsi, ettei niitä kaipaa, pösilö.
Hyvä että sinäkin halusit spämmätä
Hevoisena pystyn syömään monta limppua leipää hyvinkin helposti.
4 pikkurieskaa tai 2 reissumiestä (kansi ja pohja) on normaali välipala. Voisi ehkä mennä tuplat ei ole tullut mieleen kokeilla. Opiskelijana kun söi leipää enemmän saattoi syödä kokonaisen ranskanleivän tai täysmittaisen patongin kerralla.
12-15, jos on nälkä ja parin tunnin päästä pitää saada ruokaa.