Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkattiinko sinut palkkatuen jälkeen töihin

06.04.2022 |

Vai ottiko työpaikka taas uuden työntekijän mistä saa palkkatukea?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, mutta palkkatuki on oikeaa rahaa. Muusta en välitä.

Vierailija
2/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtäkään joka olisi palkattu. Välillä sanovat suoraan, ettei ole varaa palkata, pyöritetään kokeilijoita ja kuntoutujia sun muita.

T. Sossu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minut kyllä palkattiin palkkatuen jälkeen ja palkka jopa nousi. Tiedän muitakin, jotka palkattiin ensin palkkatuella. Toimiva systeemi. Kaikki voittaa.

Vierailija
4/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja kummityttöni palkattiin. Kummitytöllä oli tovi väliä ennen kun päiväkodista vapautu virka, johon hänet palkattiin. 

Vierailija
5/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkattiin vakituiseksi. Tai itse asiassa jo pari kuukautta sen jälkeen, kun olin aloittanut.

Alustavasti tuo tuettu jakso oli kirjattu 6 kk:n mittaiseksi, mutta halusivat omille palkkalistoilleen melko pian ja tuo alkuperäinen tukisopimus purettiin siinä vaiheessa.

Olin kyseisessä työpaikassa reilun 2 vuotta ja todella hyvät fiilikset jäi, sitten headhunterin yhteydenoton kautta päädyin uuteen työhön. Ei ole kaduttanut, vaikka noista työkkärin tuetuista paikoista aina varoitellaankin ja puhutaan kaiken maailman orjatyönä. Toki oma kokemukseni voi olla enemmänkin se poikkeus kun sääntö, mutta olenpahan ainakin esimerkki siitä, että joskus voi käydä näinkin.

Vierailija
6/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Palkkatuki on kuitenkin jees, koska silloin itse saa ihan normipalkkaa toisin kuin noissa työkokeiluissa jotka on pelkkää nöyryyttämistä.

Vierailija
7/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtäkään joka olisi palkattu. Välillä sanovat suoraan, ettei ole varaa palkata, pyöritetään kokeilijoita ja kuntoutujia sun muita.

T. Sossu

Et ole sitten Turun seudulla sossuna :D Minun palkattiin palkkatuen jälkeen sosiaali- ja terveysviraston vastaanottoon. Aiemmin olivat kierrättäneet, mutta minun halusivat pitää. 

Vierailija
8/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sijaiseksi.

Vierailija
9/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakinaistettiin jo palkkatuki jakson aikana ja palkkatuki soppari purettiin. 

Vierailija
10/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse palkkatuella ollut töissä, mutta olen palkkatuella ottanut töihin ja myöhemmin sitten ihan normaalisti jatkettiin palkkatuen jälkeen työsuhdetta. Ala vaatii paljon osaamista, joten on siinä ja siinä kannattaako laajentaa, kun kuitenkin pitäisi pystyä maksamaan kilpailukykyistä palkkaa, vaikka osaamista ei paljoa olisikaan.. Vaatii siis asiakaskohtaisesti osaamista, pelkkä yleinen tieto ei riitä.

Vierailija
11/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu kahdesti palkkatuella töissä. Eka paikassa sanottiin suoraan jo alkaessa, ettei jatkoa ole luvassa vaan uusi tulee mun jälkeen. Toisessa annettiin ymmärtää, että saan jatkoa enkä saanutkaan.

Ei mua palkkatuki haittaa, ongelma on työkokeilussa ym. missä palkkaa ei makseta ollenkaan.

Vierailija
12/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 päivää kelan työmtukea sitten pääsee palkkatukityöhön!

Vierailija
13/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka olette saaneet jatkoa; mihin olette siis työllistyneet?

Vierailija
14/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakinaistettiin jo palkkatuki jakson aikana ja palkkatuki soppari purettiin. 

Melkoisen idiootti yrittäjä joka näin tekee. Siinä menettää kuitenkin useita tuhansia euroja rahaa..

Vierailija
15/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta sopimus oli paljon pitempi kuin mitä olisi ollut ilman palkkatukea.

Vierailija
16/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Sossu

Et ole sitten Turun seudulla sossuna :D Minun palkattiin palkkatuen jälkeen sosiaali- ja terveysviraston vastaanottoon. Aiemmin olivat kierrättäneet, mutta minun halusivat pitää. 

Miten uskallat kertoa näin tunnistettavia tietoja itsestäsi?

Vierailija
17/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottivat jälkeeni seuraavan palkkatukilaisen. Jossain vaiheessa eivät jostain syystä enää saaneet palkkatukilaisia ja silloin sitten kysyivät töihin, mistä kieltäydyin, koska minusta se juna oli siinä vaiheessa jo mennyt.

Vierailija
18/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama palkkaavatko vai eivätkö, kun palkkatukirahat on käytetty. Palkkatuki on ihan ok, kun saa työstä korvauksen. Mihinkään työkkärin talkoohommiin en ole kiinnostunut osallistumaan, enkä enää niille höpöhöpö-kursseille.

Vierailija
19/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Palkkatuki on kuitenkin jees, koska silloin itse saa ihan normipalkkaa toisin kuin noissa työkokeiluissa jotka on pelkkää nöyryyttämistä.

Ei ole kaikissa paikoissa noin. Siellä missä mä olin "työllistettiin" useita ja palkka oli nimellinen korvaus. Vähän aikaa palloteltiin mahdollisuutta, että olisin saanut jatkaa oikeassa työssä erään projektin parissa, mutta kun koko projekti ei toteutunut ei tietenkään tullut työtäkään.

Vierailija
20/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työpaikan työkokeilun jälkeen. Kyseessä kaupungin työ alalla, johon minulla on koulutus. Pari viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen esimies soitti ja kysyi, olisinko kiinnostunut sijaisuuksista. Työpaikan ohjaaja oli suositellut minua heille. Tein ensin puolisen vuotta lyhyitä, 1-5 päivän sijaisuuksia. Sitten aloin saada pidempiä pätkiä ja nyt olen ollut pian 10 vuotta vakituisesti.