Ärsyttää kun laihtunutta kehutaan
Mun mielestä on outoa että laihtumista vouhkataan, jos ihminen on itse itsensä lihottanut?
Toki jos joku lösähtänyt kaverini on saanut itsensä takaisin kuntoon niin kehun häntä, mutta periaatteessa olen sitä mieltä että ihmisen pitäisi pystyä pitämään itsensä kunnossa.
En tarkoita mitään fitness-kuntoa vaan ihan normaalipainoa.
Tietysti hyvä että ihmisiä kannustetaan laihtumaan mutta mielestäni paljon järkevämpää on pysytellä "normaalin" kokoisena ettei tarvi alkaa laihduttaa. :D
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa.
[/quote]
No mä oon kyllä jo kolmekymppinen perheellinen ihminen ja lasten saaminen muutti tätäkin kroppaa. Mutta ei mitenkään erityisen paljon itseasiassa. Enkä ole langanlaiha itsekään vaan ihan normaali niin kuin olen toitottanut. Persekin on ihan ok, vähän selluliittia saattaa jossain valossa olla valitettavasti mutta eiköhän se jumppaamalla pysy kurissa. :)
[/quote]
Apua, kuvittelin sut 16veeks. Koita aikuistua ja tajuta, että moni lihava on esimerkiksi lohtusyönnin kautta lihonut ja vanhojen tapojen muuttaminen (lenkille lähteminen vaikka) on äärettömän vaikeaa, sillä itsevarmuus on nollissa. On mahtavaa, kun joku kaikesta tästä huolimatta on ottanut itseään niskasta kiinni ja tehnyt asialle jotakin sen sijaan, että turvautuisi sohvan nurkkaan ja sipsipussiin. On todellakin kehujen arvoista toimintaa!
[/quote]
Aikuistua? Tämä on mielipiteeni, ei se vaadi sinun hyväksyntääsi? Mielipiteeni on että kannattaa pitää itsensä terveellä tavalla kunnossa ja jos joku lihoaa/laihtuu niin se ei kuulu minulle millään tavalla enkä jaksa kehua sen takia ketään. Mut yhdyn kehumiskuoroon koska en halua olla ilkeä. Ja monesti nämä ruoka- ja laihtumisjutut ovat puheenaiheena naisten kesken enkä itse ole yhtään kiinnostunut aiheista - koska pysyn kunnossa elämällä ihan normaalisti!
[/quote]
Ziisus, AIKUISTU NYT JO JA TAJUA, ETTÄ KAIKKI EIVÄT OLE KUIN SINÄ. Koeta oikeasti tarkastella tilannetta niin, että otantasi ei ulotu omaan napaan.
[/quote]
Hui, rauhoitu.
Kyllä minä osaan arvioida kuka on elintasolihava ja ketä taas elämä on potkinut päähän. Mut noita ex-elintasolihavia tunnen enemmän ja he eivät laihdutussympatiaa kaipaa.
Ja todellakaan kaikki eivät ole kuten minä, mutta kyllä meitä perustallaajiakin aika paljon on.
[/quote]
Mistä sä erotat "elintasolihavat" sairasta?
Mitä haittaa on kehumisesta? Itse ainakin tulen hyvälle mielelle, jos joku kehuu tai jos itse kehun jotakin. Kyllä aina kannattaa kehua jos aihetta on. Ei ne kehut ole mikään rajallinen luonnonvara mitä pitäisi säästellä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:06"]Olen laihduttanut melkein 30 kiloa ja monet ovat kehuneet suoritusta. He tuntuvat olleen vaan iloisia puolestani, että olen saanut painoni hallintaan ja on kevyempi olo, sillä he välttävät aidosti hyvinvoinnistani. Olisi pitänyt jättää lihomatta, mutta kun nyt kuitenkin oli lihonut niin parempi varmaan laihduttaa kuin luovuttaa. Sinä ap et tunnu kanssaihmisistäsi piittaavan aidosti?
[/quote]
Hä? Tottakai välitän kanssaihmisistäni. Läheisimmät ihmiset tietävät että olen tätä mieltä asioista ja meillä on paljon muuta puhuttavaa kuin ainainen laihduttaminen.
Lähipiirissäni on ihmisiä jotka nauttivat hyvästä ruuasta, ulkoilusta, elokuvista, tanssimisesta ja kaikesta hauskasta millä ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa!
Lapseni tietävät että on erinäköisiä ja -kokoisia ihmisiä ja ketään ei pidä sen perusteella arvostella tai kiusata. Pääasia että voi hyvin omassa kehossaan ja syö hyvin ja ulkoilee paljon. :)
En ikinä antaisi esim. omien lasteni päätyä liikalihaviksi vaan auttaisin heitä nimenomaan pysymään onnellisina ja sitä kautta normaalipainoisina. Laihuutta meillä ei ihannoida enkä sellaista ole missään välissä sanonut.
Ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:27"]Pitäisi olla sosiaalisesti hyväksyttävää huomauttaa henkilöä lihomisesta. Samalla tavalla kuin ihastellaan laihtunutta henkilöä. Näin voitaisiin monien kohdalla ehkäistä lihomisen jatkuminen.
[/quote]
Aasiassa lihomisesta huomauttaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä. Olin Japanissa vaihtarina enkä ole eläissäni kuullut niin paljon kommentteja toisten vartaloista lauottuna päin naamaa. Pidin itseasiassa tästä ja toivoisin tilanteen olevan tämä Suomessakin. Ei ihme, että ovat niin laihoja siellä päin!
[/quote]
Japani on yksi maailman suorituskeskeisimmustä maista. Töitä tehdään mielettömästi. Lomia on 1-2 vkoa vuodessa. Häpeän kulttuuri on murskaava, siellä on maailman korkeimmat itsemurhaluvut. Itsareita tehdään paljon mm. työssä epäonnistumisen ja varmastikin myös ulkonäköhäpeän takia. Sellaista yhteiskuntaako sä ihannoit?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:13"]
Apua, alapeukut viittaavat siihen että on näitä laihduttajia liikenteessä. :D ap
[/quote]
Älä nyt omia kuvittele. En ole laihduttaja. :D
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:18"]
Ette nyt ymmärrä. Tottakai itsekin kehun ihmisiä jotka ovat laihtuneet mut oikeasti olen sitä mieltä että miksi lihotit itsesi? Jos ihminen esim. laihtuu 60kg niin kyllä siinä lihoamisessakin on hommaa ollut. Masennus tai muu sairaus toki on asia erikseen, en mäkään mikään hirviö ole. Ap
[/quote]
mistä tiedät mistä kenenkin ylipaino johtuu? Mistä tiedät onko lihottanut itsensä huvikseen vai ollut kenties masentunut ja lihominen mielestäsi "sallittua"?
Itse olen ollut ylipainoinen. Ylipaino oli ehkä sinunkin kriteereillä "sallittua" mutta syitä ei monikaan tiennyt. Minutkin on varmaan moni tuominnut läskiksi laiskaksi. Vaikka samaan aikaa taistelin itseni kanssa että selviän vastoinkäymisistä edes jotenkin selväjärkisenä.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:58"]Olen itse laihduttanut, tajuan ap:n pointin, enkä itsekään pidä, että menneistä "heikkouksistani" muistutellaan. Monet kuitenkin pitävät kannustavasta palautteesta. Kehuin itsekin tupakoinnin lopettanutta työkaveria. Tietysti hänen olisi ollut fiksumpaa olla koskaan aloittamatta. En huomauttanut asiasta, kun hän aloitti uudelleen. Ei sinun ap tarvitse kehua ketään, jos et itse halua. En ihan ymmärrä, miksi muiden saamat kehut ärsyttävät. Useinhan niissä on vielä alentuva sävy. Esim. kaikkein kauneimmat naiset saavat harvoin ulkonäkökehuja muilta naisilta. [/quote] Mulla ei ole tullut mieleenkään kehua kaunista naista, koska oletusarvoisesti tietää itse olevansa tosi kaunis. Voin kyllä silti hiljaa ihailla hänen kauneuttaan. Jollekin vähemmän kauniille taas voi antaa jonkun kehun helpommin ja ehkä se on enemmän tarpeenkin.
[/quote]
Niin, alentuva sävy. Kauniita ei tule mieleenkään kehua, ei-kauniille 'voi antaa" kehun armollisesti.
[/quote]
Tajusin itsekin kirjoittaessani, että alkoi kuulostaa oudolta. Ehkä oma itsetunto on niin huono, etten vaan osaa kehua ketään kaunista, että pitäisi minua jonain outona hännystelijänä. Enkä ole kateellinen, kyllä aidosti osaan ihailla kauniin kauneutta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:25"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:18"]
Ette nyt ymmärrä. Tottakai itsekin kehun ihmisiä jotka ovat laihtuneet mut oikeasti olen sitä mieltä että miksi lihotit itsesi? Jos ihminen esim. laihtuu 60kg niin kyllä siinä lihoamisessakin on hommaa ollut. Masennus tai muu sairaus toki on asia erikseen, en mäkään mikään hirviö ole. Ap
[/quote]
mistä tiedät mistä kenenkin ylipaino johtuu? Mistä tiedät onko lihottanut itsensä huvikseen vai ollut kenties masentunut ja lihominen mielestäsi "sallittua"?
Itse olen ollut ylipainoinen. Ylipaino oli ehkä sinunkin kriteereillä "sallittua" mutta syitä ei monikaan tiennyt. Minutkin on varmaan moni tuominnut läskiksi laiskaksi. Vaikka samaan aikaa taistelin itseni kanssa että selviän vastoinkäymisistä edes jotenkin selväjärkisenä.
[/quote]
Mulla ollut sama kokemus. Ja työkaverit painosti painonvartijoihin.
Ketjussa on käynyt ilmi että lihavuus johtuu pääsääntöisesti ihmisen masennuksesta tai perussairaudesta tai vastaavasta.
Eli mitä suurimmat pahoittelut jokaiselle ylipainoiselle! Jos olisin tiennyt että kaikki lihavat eivät tilanteelleen ole voineet mitään ja läski on kertynyt kuin huomaamattaan niin olisin jättänyt koko ketjun aloituksen.
Tästedes muistan jokaisen laihtuneen kohdalla miettiä sitä suurta kärsimystä, joka on aiheuttanut läskin kertymisen ja kehun heitä oikein huolella ja toivon että tuo masennus ja perussairaus (?) ei enää nostaa päätään ja tuo kiloja takaisin.
Häntä koipien välissä poistuen, ilkeä ja 14-vuotias Ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:27"]Pitäisi olla sosiaalisesti hyväksyttävää huomauttaa henkilöä lihomisesta. Samalla tavalla kuin ihastellaan laihtunutta henkilöä. Näin voitaisiin monien kohdalla ehkäistä lihomisen jatkuminen.
[/quote]
Aasiassa lihomisesta huomauttaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä. Olin Japanissa vaihtarina enkä ole eläissäni kuullut niin paljon kommentteja toisten vartaloista lauottuna päin naamaa. Pidin itseasiassa tästä ja toivoisin tilanteen olevan tämä Suomessakin. Ei ihme, että ovat niin laihoja siellä päin!
[/quote]
Japani on yksi maailman suorituskeskeisimmustä maista. Töitä tehdään mielettömästi. Lomia on 1-2 vkoa vuodessa. Häpeän kulttuuri on murskaava, siellä on maailman korkeimmat itsemurhaluvut. Itsareita tehdään paljon mm. työssä epäonnistumisen ja varmastikin myös ulkonäköhäpeän takia. Sellaista yhteiskuntaako sä ihannoit?
[/quote]
Suorituskeskeisenä ihmisenä voin sanoa, että kyllä, ihannoin heidän asenteitaan ja arvojaan. Toki kaikessa on varjopuolensa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:31"]Ketjussa on käynyt ilmi että lihavuus johtuu pääsääntöisesti ihmisen masennuksesta tai perussairaudesta tai vastaavasta.
Eli mitä suurimmat pahoittelut jokaiselle ylipainoiselle! Jos olisin tiennyt että kaikki lihavat eivät tilanteelleen ole voineet mitään ja läski on kertynyt kuin huomaamattaan niin olisin jättänyt koko ketjun aloituksen.
Tästedes muistan jokaisen laihtuneen kohdalla miettiä sitä suurta kärsimystä, joka on aiheuttanut läskin kertymisen ja kehun heitä oikein huolella ja toivon että tuo masennus ja perussairaus (?) ei enää nostaa päätään ja tuo kiloja takaisin.
[/quote]
Hyvä, että ymmärsit.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:08"]
Mun mielestä on outoa että laihtumista vouhkataan, jos ihminen on itse itsensä lihottanut? Toki jos joku lösähtänyt kaverini on saanut itsensä takaisin kuntoon niin kehun häntä, mutta periaatteessa olen sitä mieltä että ihmisen pitäisi pystyä pitämään itsensä kunnossa. En tarkoita mitään fitness-kuntoa vaan ihan normaalipainoa. Tietysti hyvä että ihmisiä kannustetaan laihtumaan mutta mielestäni paljon järkevämpää on pysytellä "normaalin" kokoisena ettei tarvi alkaa laihduttaa. :D
[/quote]
No miksi sitten kehutaan, kun joku esim. lopettaa tupakoinnin, tai lopettaa alkoholin ongelmakäytön, tai vaikkapa opiskelee uuden ammatin, kun on ollut työtön, tai sitten vaikka lähtee väkivaltaisesta suhteesta? Kyllähän nyt periaatteessa ihmisen pitäisi pystyä pitämään itsestään huolta, eikä hankkia huonoja, epäterveellisiä tapoja? Pitäisi valita oikea kumppani, ettei tulisi myöhemmin ongelmia. Pitäisi olla ahkera ja yritteliäs valmiiksi, ettei alunperinkään olisi joutunut työttömäksi.
Niin, kun tässä ollaan ihmisiä. Jos tarkastelet omaa täydellistä itseäsi, niin varmasti huomaat, että sussakin on sentään jotain ihmisyyden rippeitä vielä, etkä ole täydellinen itsekään.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:31"]Ketjussa on käynyt ilmi että lihavuus johtuu pääsääntöisesti ihmisen masennuksesta tai perussairaudesta tai vastaavasta.
[/quote]
Ei, vaan ylipaino on usein sitä, että ei välitetä. Tämän tiedät hyvin itsekin. 60% suomalaisista ei ole lihavia sairauden takia. Ylipainolla on kuitenkin vaikutusta käsitykseen itsestä ja tämä ilmenee esimerkiksi jo mainitun itsetunnon alenemisena monella lihavalla.
Tämä kommenttisi taas osoitti sinun lapsellisuutesi.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:06"]Olen laihduttanut melkein 30 kiloa ja monet ovat kehuneet suoritusta. He tuntuvat olleen vaan iloisia puolestani, että olen saanut painoni hallintaan ja on kevyempi olo, sillä he välttävät aidosti hyvinvoinnistani. Olisi pitänyt jättää lihomatta, mutta kun nyt kuitenkin oli lihonut niin parempi varmaan laihduttaa kuin luovuttaa. Sinä ap et tunnu kanssaihmisistäsi piittaavan aidosti?
[/quote]
Hä? Tottakai välitän kanssaihmisistäni. Läheisimmät ihmiset tietävät että olen tätä mieltä asioista ja meillä on paljon muuta puhuttavaa kuin ainainen laihduttaminen.
Lähipiirissäni on ihmisiä jotka nauttivat hyvästä ruuasta, ulkoilusta, elokuvista, tanssimisesta ja kaikesta hauskasta millä ei ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa!
Lapseni tietävät että on erinäköisiä ja -kokoisia ihmisiä ja ketään ei pidä sen perusteella arvostella tai kiusata. Pääasia että voi hyvin omassa kehossaan ja syö hyvin ja ulkoilee paljon. :)
En ikinä antaisi esim. omien lasteni päätyä liikalihaviksi vaan auttaisin heitä nimenomaan pysymään onnellisina ja sitä kautta normaalipainoisina. Laihuutta meillä ei ihannoida enkä sellaista ole missään välissä sanonut.
Ap
[/quote]
Joskus vaan elämässä on aikoja, jolloin ei ihminen voi hyvin eikä voi ulkoilla paljon ja nauttia elämästään. Jotkut säästyvät ja joillekin niitä aikoja osuu monia tai yksi tosi paha. Myös rankat kokemukset lapsuudessa altistavat lihomiselle näissä tilanteissa, joista joku toinen ehkä selviää paremmin. Osa lihavista on toki silkkoja sipsi-siiderilihavia, mutta vain osa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:13"]
Apua, alapeukut viittaavat siihen että on näitä laihduttajia liikenteessä. :D ap
[/quote]
Tämä palsta kuhisee läskejä, joten periaateessa niiden pitäisi olla samaa mieltä sinun kanssa, mutta toisaalta ehkä laihdutusunelma vielä siintää horisontissa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:31"]
Ketjussa on käynyt ilmi että lihavuus johtuu pääsääntöisesti ihmisen masennuksesta tai perussairaudesta tai vastaavasta. Eli mitä suurimmat pahoittelut jokaiselle ylipainoiselle! Jos olisin tiennyt että kaikki lihavat eivät tilanteelleen ole voineet mitään ja läski on kertynyt kuin huomaamattaan niin olisin jättänyt koko ketjun aloituksen. Tästedes muistan jokaisen laihtuneen kohdalla miettiä sitä suurta kärsimystä, joka on aiheuttanut läskin kertymisen ja kehun heitä oikein huolella ja toivon että tuo masennus ja perussairaus (?) ei enää nostaa päätään ja tuo kiloja takaisin. Häntä koipien välissä poistuen, ilkeä ja 14-vuotias Ap
[/quote]
Marttyyriasenne. Opettele ottamaan vastaan kritiikkiä.
Ketjussa on käynyt ilmi että lihavuus johtuu pääsääntöisesti ihmisen masennuksesta tai perussairaudesta tai vastaavasta. Eli mitä suurimmat pahoittelut jokaiselle ylipainoiselle! Jos olisin tiennyt että kaikki lihavat eivät tilanteelleen ole voineet mitään ja läski on kertynyt kuin huomaamattaan niin olisin jättänyt koko ketjun aloituksen. Tästedes muistan jokaisen laihtuneen kohdalla miettiä sitä suurta kärsimystä, joka on aiheuttanut läskin kertymisen ja kehun heitä oikein huolella ja toivon että tuo masennus ja perussairaus (?) ei enää nostaa päätään ja tuo kiloja takaisin. Häntä koipien välissä poistuen, ilkeä ja 14-vuotias Ap
[/quote]
Törmäsit vain läskien perusdefenssiin. Kaikkien läskithän johtuvat jostain mystisestä sairaudesta, sillä, mitä paskaa lappaa naamaansa ei ole läskien mielestä vaikutusta. Eli tyhmiäkin ovat vielä. Mutta olkoot, samapa tuo.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa. [/quote] No mä oon kyllä jo kolmekymppinen perheellinen ihminen ja lasten saaminen muutti tätäkin kroppaa. Mutta ei mitenkään erityisen paljon itseasiassa. Enkä ole langanlaiha itsekään vaan ihan normaali niin kuin olen toitottanut. Persekin on ihan ok, vähän selluliittia saattaa jossain valossa olla valitettavasti mutta eiköhän se jumppaamalla pysy kurissa. :) [/quote] Apua, kuvittelin sut 16veeks. Koita aikuistua ja tajuta, että moni lihava on esimerkiksi lohtusyönnin kautta lihonut ja vanhojen tapojen muuttaminen (lenkille lähteminen vaikka) on äärettömän vaikeaa, sillä itsevarmuus on nollissa. On mahtavaa, kun joku kaikesta tästä huolimatta on ottanut itseään niskasta kiinni ja tehnyt asialle jotakin sen sijaan, että turvautuisi sohvan nurkkaan ja sipsipussiin. On todellakin kehujen arvoista toimintaa! [/quote] Aikuistua? Tämä on mielipiteeni, ei se vaadi sinun hyväksyntääsi? Mielipiteeni on että kannattaa pitää itsensä terveellä tavalla kunnossa ja jos joku lihoaa/laihtuu niin se ei kuulu minulle millään tavalla enkä jaksa kehua sen takia ketään. Mut yhdyn kehumiskuoroon koska en halua olla ilkeä. Ja monesti nämä ruoka- ja laihtumisjutut ovat puheenaiheena naisten kesken enkä itse ole yhtään kiinnostunut aiheista - koska pysyn kunnossa elämällä ihan normaalisti!
[/quote] No minä olin koko lapsuuden ja koko aikuisikäni lihava. En koskaan edes siinä normaalipainossa. Se oli mulle ihan normaalielämää, ei mulla ollut mitään käsitystä siitä, miten ne normaalipainoiset oli normaalipainoisia. Vasta lapsen myötä sain jostain revittyä sen oivalluksen, että tämä ei todellakaan ole normaalia syömistä tai liikkumista. Kyllä siihen tarvitsi ulkopuolista apua, jos oli koko elämänsä vetänyt väärää linjaa. Ja sain kilot tiputettua ja helvetillistä hommaa ja uudelleenohjelmointia se oli. Ja prosesi on loppuelmänmittainen. En nyt ymmärrä, mitä pahaa siinä on, jos joku tästä joskus vähän kehaisee. Tulee siitä ainakin hyvä mieli.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:59"]
[/quote]
Törmäsit vain läskien perusdefenssiin. Kaikkien läskithän johtuvat jostain mystisestä sairaudesta, sillä, mitä paskaa lappaa naamaansa ei ole läskien mielestä vaikutusta. Eli tyhmiäkin ovat vielä. Mutta olkoot, samapa tuo.
[/quote] Höpöhöpö. Tuo vitunläskihyisaatnayök-asenne ei vaan auta siihen laihtumiseen, päin vastoin saa luultavasti mättämään lisää. Yleensä jos on paljon ylipainoa, niin nuo ajatukset jo kiertävät siellä päässä ja sitä lääkitään taas jollain herkuilla tai mätöillä. Tunteiden käsittelemisestä ruoalla siinä aika usein on kyse. t. entinen läski.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa.
[/quote]
No mä oon kyllä jo kolmekymppinen perheellinen ihminen ja lasten saaminen muutti tätäkin kroppaa. Mutta ei mitenkään erityisen paljon itseasiassa. Enkä ole langanlaiha itsekään vaan ihan normaali niin kuin olen toitottanut. Persekin on ihan ok, vähän selluliittia saattaa jossain valossa olla valitettavasti mutta eiköhän se jumppaamalla pysy kurissa. :)
[/quote]
Apua, kuvittelin sut 16veeks. Koita aikuistua ja tajuta, että moni lihava on esimerkiksi lohtusyönnin kautta lihonut ja vanhojen tapojen muuttaminen (lenkille lähteminen vaikka) on äärettömän vaikeaa, sillä itsevarmuus on nollissa. On mahtavaa, kun joku kaikesta tästä huolimatta on ottanut itseään niskasta kiinni ja tehnyt asialle jotakin sen sijaan, että turvautuisi sohvan nurkkaan ja sipsipussiin. On todellakin kehujen arvoista toimintaa!
[/quote]
Aikuistua? Tämä on mielipiteeni, ei se vaadi sinun hyväksyntääsi? Mielipiteeni on että kannattaa pitää itsensä terveellä tavalla kunnossa ja jos joku lihoaa/laihtuu niin se ei kuulu minulle millään tavalla enkä jaksa kehua sen takia ketään. Mut yhdyn kehumiskuoroon koska en halua olla ilkeä. Ja monesti nämä ruoka- ja laihtumisjutut ovat puheenaiheena naisten kesken enkä itse ole yhtään kiinnostunut aiheista - koska pysyn kunnossa elämällä ihan normaalisti!
[/quote]
Ziisus, AIKUISTU NYT JO JA TAJUA, ETTÄ KAIKKI EIVÄT OLE KUIN SINÄ. Koeta oikeasti tarkastella tilannetta niin, että otantasi ei ulotu omaan napaan.
[/quote]
Hui, rauhoitu.
Kyllä minä osaan arvioida kuka on elintasolihava ja ketä taas elämä on potkinut päähän. Mut noita ex-elintasolihavia tunnen enemmän ja he eivät laihdutussympatiaa kaipaa.
Ja todellakaan kaikki eivät ole kuten minä, mutta kyllä meitä perustallaajiakin aika paljon on.
[/quote]
Kaikki lihavat ovat yhden logiikan mukaan elintasolihavia, ok? Sä et tunnista BEDiä laiskuudesta, ok? Tai masennuksen lohtusyöjää kilpparin vajaatoiminnasta aiheutuneesta lihavuudesta, ok? Tätä voisi jatkaa loputtomiin.
Kyllä, meitä "perustallaajia" on paljon, mutta meidän "perustallaajien" tulisi osata suhtautua asioihin hieman avarakatseisemmin kuin mitä sinä demostroit.