Ärsyttää kun laihtunutta kehutaan
Mun mielestä on outoa että laihtumista vouhkataan, jos ihminen on itse itsensä lihottanut?
Toki jos joku lösähtänyt kaverini on saanut itsensä takaisin kuntoon niin kehun häntä, mutta periaatteessa olen sitä mieltä että ihmisen pitäisi pystyä pitämään itsensä kunnossa.
En tarkoita mitään fitness-kuntoa vaan ihan normaalipainoa.
Tietysti hyvä että ihmisiä kannustetaan laihtumaan mutta mielestäni paljon järkevämpää on pysytellä "normaalin" kokoisena ettei tarvi alkaa laihduttaa. :D
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa. [/quote] No mä oon kyllä jo kolmekymppinen perheellinen ihminen ja lasten saaminen muutti tätäkin kroppaa. Mutta ei mitenkään erityisen paljon itseasiassa. Enkä ole langanlaiha itsekään vaan ihan normaali niin kuin olen toitottanut. Persekin on ihan ok, vähän selluliittia saattaa jossain valossa olla valitettavasti mutta eiköhän se jumppaamalla pysy kurissa. :)
[/quote]
Ei olisi uskonut. 3-kymppinen?? Olisin veikannut tuskin 20-vuotiaaksi, muta eihän ihminen kaikessa voi olla tasapuolisen hyvä. Olet onnistunut hoikkana pysymisessä, mutta muissa ominaisuuksissa on vielä kehittämisen varaa.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:27"]Pitäisi olla sosiaalisesti hyväksyttävää huomauttaa henkilöä lihomisesta. Samalla tavalla kuin ihastellaan laihtunutta henkilöä. Näin voitaisiin monien kohdalla ehkäistä lihomisen jatkuminen.
[/quote]
Aasiassa lihomisesta huomauttaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä. Olin Japanissa vaihtarina enkä ole eläissäni kuullut niin paljon kommentteja toisten vartaloista lauottuna päin naamaa. Pidin itseasiassa tästä ja toivoisin tilanteen olevan tämä Suomessakin. Ei ihme, että ovat niin laihoja siellä päin!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:27"]Pitäisi olla sosiaalisesti hyväksyttävää huomauttaa henkilöä lihomisesta. Samalla tavalla kuin ihastellaan laihtunutta henkilöä. Näin voitaisiin monien kohdalla ehkäistä lihomisen jatkuminen.
[/quote]
Aasiassa lihomisesta huomauttaminen on sosiaalisesti hyväksyttyä. Olin Japanissa vaihtarina enkä ole eläissäni kuullut niin paljon kommentteja toisten vartaloista lauottuna päin naamaa. Pidin itseasiassa tästä ja toivoisin tilanteen olevan tämä Suomessakin. Ei ihme, että ovat niin laihoja siellä päin!
[/quote]
Voi myös johtaa itseinhoon ja vääristyneeseen kehonkuvaan ja sitä kautta lihomaan lisää. Meitä lapsena läskiksi haukuttuja on varmaan monia.
Minä olen laihduttanut 30 kiloa ja inhoan kuunnella kehuja. Paino on yksityisasia, enkä halua siitä kommentteja.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:27"]Pitäisi olla sosiaalisesti hyväksyttävää huomauttaa henkilöä lihomisesta. Samalla tavalla kuin ihastellaan laihtunutta henkilöä. Näin voitaisiin monien kohdalla ehkäistä lihomisen jatkuminen.
[/quote]
[/quote]
Voi myös johtaa itseinhoon ja vääristyneeseen kehonkuvaan ja sitä kautta lihomaan lisää. Meitä lapsena läskiksi haukuttuja on varmaan monia.
[/quote]
Siellä päin lihavuudesta huomauttamiselle ei anneta niin paljon arvoa kuin mitä länsimaissa, sillä kommentit ovat niin tavanomaisia. Suomessa näitä kommentteja pidetään ilkeinä kun taas siellä neutraaleina.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa.
[/quote]
No mä oon kyllä jo kolmekymppinen perheellinen ihminen ja lasten saaminen muutti tätäkin kroppaa. Mutta ei mitenkään erityisen paljon itseasiassa. Enkä ole langanlaiha itsekään vaan ihan normaali niin kuin olen toitottanut. Persekin on ihan ok, vähän selluliittia saattaa jossain valossa olla valitettavasti mutta eiköhän se jumppaamalla pysy kurissa. :)
[/quote]
Apua, kuvittelin sut 16veeks. Koita aikuistua ja tajuta, että moni lihava on esimerkiksi lohtusyönnin kautta lihonut ja vanhojen tapojen muuttaminen (lenkille lähteminen vaikka) on äärettömän vaikeaa, sillä itsevarmuus on nollissa. On mahtavaa, kun joku kaikesta tästä huolimatta on ottanut itseään niskasta kiinni ja tehnyt asialle jotakin sen sijaan, että turvautuisi sohvan nurkkaan ja sipsipussiin. On todellakin kehujen arvoista toimintaa!
[/quote]
Aikuistua? Tämä on mielipiteeni, ei se vaadi sinun hyväksyntääsi? Mielipiteeni on että kannattaa pitää itsensä terveellä tavalla kunnossa ja jos joku lihoaa/laihtuu niin se ei kuulu minulle millään tavalla enkä jaksa kehua sen takia ketään. Mut yhdyn kehumiskuoroon koska en halua olla ilkeä. Ja monesti nämä ruoka- ja laihtumisjutut ovat puheenaiheena naisten kesken enkä itse ole yhtään kiinnostunut aiheista - koska pysyn kunnossa elämällä ihan normaalisti!
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa.
[/quote]
No mä oon kyllä jo kolmekymppinen perheellinen ihminen ja lasten saaminen muutti tätäkin kroppaa. Mutta ei mitenkään erityisen paljon itseasiassa. Enkä ole langanlaiha itsekään vaan ihan normaali niin kuin olen toitottanut. Persekin on ihan ok, vähän selluliittia saattaa jossain valossa olla valitettavasti mutta eiköhän se jumppaamalla pysy kurissa. :)
[/quote]
Apua, kuvittelin sut 16veeks. Koita aikuistua ja tajuta, että moni lihava on esimerkiksi lohtusyönnin kautta lihonut ja vanhojen tapojen muuttaminen (lenkille lähteminen vaikka) on äärettömän vaikeaa, sillä itsevarmuus on nollissa. On mahtavaa, kun joku kaikesta tästä huolimatta on ottanut itseään niskasta kiinni ja tehnyt asialle jotakin sen sijaan, että turvautuisi sohvan nurkkaan ja sipsipussiin. On todellakin kehujen arvoista toimintaa!
[/quote]
Aikuistua? Tämä on mielipiteeni, ei se vaadi sinun hyväksyntääsi? Mielipiteeni on että kannattaa pitää itsensä terveellä tavalla kunnossa ja jos joku lihoaa/laihtuu niin se ei kuulu minulle millään tavalla enkä jaksa kehua sen takia ketään. Mut yhdyn kehumiskuoroon koska en halua olla ilkeä. Ja monesti nämä ruoka- ja laihtumisjutut ovat puheenaiheena naisten kesken enkä itse ole yhtään kiinnostunut aiheista - koska pysyn kunnossa elämällä ihan normaalisti!
[/quote]
Toivotaan, että sun normaali elämä jatkuu normaalina. Kaikilla ei ole niin.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ziisus, AIKUISTU NYT JO JA TAJUA, ETTÄ KAIKKI EIVÄT OLE KUIN SINÄ. Koeta oikeasti tarkastella tilannetta niin, että otantasi ei ulotu omaan napaan.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa. [/quote] No mä oon kyllä jo kolmekymppinen perheellinen ihminen ja lasten saaminen muutti tätäkin kroppaa. Mutta ei mitenkään erityisen paljon itseasiassa. Enkä ole langanlaiha itsekään vaan ihan normaali niin kuin olen toitottanut. Persekin on ihan ok, vähän selluliittia saattaa jossain valossa olla valitettavasti mutta eiköhän se jumppaamalla pysy kurissa. :)
[/quote]
Ei olisi uskonut. 3-kymppinen?? Olisin veikannut tuskin 20-vuotiaaksi, muta eihän ihminen kaikessa voi olla tasapuolisen hyvä. Olet onnistunut hoikkana pysymisessä, mutta muissa ominaisuuksissa on vielä kehittämisen varaa.
[/quote]
Eli voit aloitukseni perusteella päätellä kaiken tämän. :D
Kyllä, olen ikävä ihminen, jäin kiinni - auts. ;)
Olen itse laihduttanut, tajuan ap:n pointin, enkä itsekään pidä, että menneistä "heikkouksistani" muistutellaan. Monet kuitenkin pitävät kannustavasta palautteesta. Kehuin itsekin tupakoinnin lopettanutta työkaveria. Tietysti hänen olisi ollut fiksumpaa olla koskaan aloittamatta. En huomauttanut asiasta, kun hän aloitti uudelleen.
Ei sinun ap tarvitse kehua ketään, jos et itse halua. En ihan ymmärrä, miksi muiden saamat kehut ärsyttävät. Useinhan niissä on vielä alentuva sävy. Esim. kaikkein kauneimmat naiset saavat harvoin ulkonäkökehuja muilta naisilta.
Voi luoja, ei varmana ole ap yli kolmekymppinen. Ei kukaan aikuinen ihminen voi olla tuollainen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:58"]Olen itse laihduttanut, tajuan ap:n pointin, enkä itsekään pidä, että menneistä "heikkouksistani" muistutellaan. Monet kuitenkin pitävät kannustavasta palautteesta. Kehuin itsekin tupakoinnin lopettanutta työkaveria. Tietysti hänen olisi ollut fiksumpaa olla koskaan aloittamatta. En huomauttanut asiasta, kun hän aloitti uudelleen.
Ei sinun ap tarvitse kehua ketään, jos et itse halua. En ihan ymmärrä, miksi muiden saamat kehut ärsyttävät. Useinhan niissä on vielä alentuva sävy. Esim. kaikkein kauneimmat naiset saavat harvoin ulkonäkökehuja muilta naisilta.
[/quote]
Mulla ei ole tullut mieleenkään kehua kaunista naista, koska oletusarvoisesti tietää itse olevansa tosi kaunis. Voin kyllä silti hiljaa ihailla hänen kauneuttaan. Jollekin vähemmän kauniille taas voi antaa jonkun kehun helpommin ja ehkä se on enemmän tarpeenkin.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:31"]
Ketjussa on käynyt ilmi että lihavuus johtuu pääsääntöisesti ihmisen masennuksesta tai perussairaudesta tai vastaavasta. Eli mitä suurimmat pahoittelut jokaiselle ylipainoiselle! Jos olisin tiennyt että kaikki lihavat eivät tilanteelleen ole voineet mitään ja läski on kertynyt kuin huomaamattaan niin olisin jättänyt koko ketjun aloituksen. Tästedes muistan jokaisen laihtuneen kohdalla miettiä sitä suurta kärsimystä, joka on aiheuttanut läskin kertymisen ja kehun heitä oikein huolella ja toivon että tuo masennus ja perussairaus (?) ei enää nostaa päätään ja tuo kiloja takaisin. Häntä koipien välissä poistuen, ilkeä ja 14-vuotias Ap
[/quote]
Marttyyriasenne. Opettele ottamaan vastaan kritiikkiä.
[/quote]
Kukahan tässä ei ole osannut ottaa kritiikkiä vastaan? Me ylipainoiset minun mielestäni.
t: Ei-ap
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:26"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:16"]ap; Kunhan saat ikää, saattaa ajattelusi hiukan tuosta laajentua persuksen lisäksi. Sitä odotellessa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ziisus, AIKUISTU NYT JO JA TAJUA, ETTÄ KAIKKI EIVÄT OLE KUIN SINÄ. Koeta oikeasti tarkastella tilannetta niin, että otantasi ei ulotu omaan napaan.
[/quote]
Hui, rauhoitu.
Kyllä minä osaan arvioida kuka on elintasolihava ja ketä taas elämä on potkinut päähän. Mut noita ex-elintasolihavia tunnen enemmän ja he eivät laihdutussympatiaa kaipaa.
Ja todellakaan kaikki eivät ole kuten minä, mutta kyllä meitä perustallaajiakin aika paljon on.
Olen laihduttanut melkein 30 kiloa ja monet ovat kehuneet suoritusta. He tuntuvat olleen vaan iloisia puolestani, että olen saanut painoni hallintaan ja on kevyempi olo, sillä he välttävät aidosti hyvinvoinnistani. Olisi pitänyt jättää lihomatta, mutta kun nyt kuitenkin oli lihonut niin parempi varmaan laihduttaa kuin luovuttaa. Sinä ap et tunnu kanssaihmisistäsi piittaavan aidosti?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:58"]Olen itse laihduttanut, tajuan ap:n pointin, enkä itsekään pidä, että menneistä "heikkouksistani" muistutellaan. Monet kuitenkin pitävät kannustavasta palautteesta. Kehuin itsekin tupakoinnin lopettanutta työkaveria. Tietysti hänen olisi ollut fiksumpaa olla koskaan aloittamatta. En huomauttanut asiasta, kun hän aloitti uudelleen. Ei sinun ap tarvitse kehua ketään, jos et itse halua. En ihan ymmärrä, miksi muiden saamat kehut ärsyttävät. Useinhan niissä on vielä alentuva sävy. Esim. kaikkein kauneimmat naiset saavat harvoin ulkonäkökehuja muilta naisilta. [/quote] Mulla ei ole tullut mieleenkään kehua kaunista naista, koska oletusarvoisesti tietää itse olevansa tosi kaunis. Voin kyllä silti hiljaa ihailla hänen kauneuttaan. Jollekin vähemmän kauniille taas voi antaa jonkun kehun helpommin ja ehkä se on enemmän tarpeenkin.
[/quote]
Niin, alentuva sävy. Kauniita ei tule mieleenkään kehua, ei-kauniille 'voi antaa" kehun armollisesti.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:02"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:58"]Olen itse laihduttanut, tajuan ap:n pointin, enkä itsekään pidä, että menneistä "heikkouksistani" muistutellaan. Monet kuitenkin pitävät kannustavasta palautteesta. Kehuin itsekin tupakoinnin lopettanutta työkaveria. Tietysti hänen olisi ollut fiksumpaa olla koskaan aloittamatta. En huomauttanut asiasta, kun hän aloitti uudelleen.
[/quote]
Mulla ei ole tullut mieleenkään kehua kaunista naista, koska oletusarvoisesti tietää itse olevansa tosi kaunis. Voin kyllä silti hiljaa ihailla hänen kauneuttaan. Jollekin vähemmän kauniille taas voi antaa jonkun kehun helpommin ja ehkä se on enemmän tarpeenkin.
[/quote]
Mutta onhan tämäkin nyt ihan hassua? Eli kehutaan vain laihtuneita ja ei-niin-kauniita?
Vai että virheettömyys kunniaan.
Kaikki me teemme virheitä. Kuka eksyy väärään parisuhteeseen, kuka erehtyy kokeilemaan tupakkaa, huumeita tai alkoholia, kuka unohtaa tarkkailla painoa, kuka jättää hakematta kouluun... mutta kiva juttu, että teidän mielestänne virheiden korjaaminen ei ole kasvamisen askel ja kehumisen arvoista.
Elämä ja siihen sisältyvät "virheet" ovat juuri parhaita. Kokeileminen, erehtyminen ja niistä oppiminen kuuluvat elämään. Ne juuri ovat sitä elämää. Ei ääliömäiset suorittaminen.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:04"]
[/quote] Hui, rauhoitu. Kyllä minä osaan arvioida kuka on elintasolihava ja ketä taas elämä on potkinut päähän. Mut noita ex-elintasolihavia tunnen enemmän ja he eivät laihdutussympatiaa kaipaa. Ja todellakaan kaikki eivät ole kuten minä, mutta kyllä meitä perustallaajiakin aika paljon on.
[/quote]
Et todellakaan osaa, ja kuvitelma kertoo ajatustesi ahtaudesta. Masennus ei yleensä näy päällepäin, sitä pyritään viimeiseen asti salaamaan. Kasva aikuiseksi, ja ymmärrä että monet käyvät kamppailua josta sinä et tiedä mitään.
Mä olen 35-vuotias 3 lapsen äiti. Olen aina ollut hoikka ja sporttinen. Ja kyllä mua on "kehuttu" ihan tästäkin asiasta, että en ole lastenkaan jälkeen plösähtänyt. Eli ei vain laihduttaneet saa kehuja.