Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kannattaisi lähteä opiskelemaan? Ala joka työllistäisi

Vierailija
06.04.2022 |

Mutta ei hoitoala! Täältä olen lähdössä pois.

Voi olla ammattillisesta koulutuksesta korkeakouluun. Minulla on useita mielenkiinnon kohteita, jonka takia tuottanut hankaluuksia mitä haluaisin lähteä opiskelemaan. Motivaatio on korkea, joten esim. pääsykokeisiin valmistautuminen ei ole ongelma.
Painotan, nyt hoitajalakon ja keskustelun takia, että palkka ei ole ainoa tavoite uudella alalla. Haluisin vain opiskella työn, joka työllistää hyvin. Kortistoon en pitkiksi ajoiksi haluaisi jäädä, kun on perhe elätettävänä.
Perheen ja oman jaksamisen takia olen alaa vaihtamassa. Kolmivuorotyö, jatkuvat ylityöt ja alan yleinen polkeminen alas alkanut v*tuttamaan.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt hiukan reality checkiä. Hoitsusta ei tule insinööriä. Ei vaan tule.

Miksi ei tulisi? Amk-tutkinto onnistuu kyllä, jos on opiskellut sairaanhoitajaksi. Miksi ei onnistuisi? Nyt vähän omia näkökulmia laajentamaan!

Vierailija
22/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5/5

Se on elämäntapakysymys. Insinööriksi synnytään. Hoitajaksi mennään koska on hoivavietti ja ala on tuntunut omalta. Ei näitä muuteta edes pako edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vaan tiedän kaksikin lähihoitajaa, jotka opiskelivat sitten inssiksi. Toinen sähköinssiksi, toisen nimikettä en muista.

Vierailija
24/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei tulisi? Amk-tutkinto onnistuu kyllä, jos on opiskellut sairaanhoitajaksi. Miksi ei onnistuisi? Nyt vähän omia näkökulmia laajentamaan!

Työn teko on eri asia kuin tutkinnon suorittaminen.

Vierailija
25/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vaan tiedän kaksikin lähihoitajaa, jotka opiskelivat sitten inssiksi. Toinen sähköinssiksi, toisen nimikettä en muista.

Arvasin että tällainen kommentti tulee. Voit kuule väittää nimettömällä palstalla ihan mitä vain.

Vierailija
26/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy harjoittamaan maailman vanhinta ammattia. Sinähän istut oman yrityksen päällä kokoajan, laita se tuottavaan työhön!

Vierailija
27/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kertoa, että tänne tulleet asiattomat kommentit, eli jotka eivät vastaa otsikkoon, sivuutan täysin. Voi yrittää tulla polkemaan alas, jos sille tuntuu, mutta alalta kuin alalta pääsee ponnistamaan halutessaan minne haluaa :)

- ap

Vierailija
28/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haen tänä keväänä psykologiaa opiskelemaan. Toki silläkin alalla on resurssipulaan tietyissä tehtävissä, mutta monipuoliset kehittymismahdollisuudet ja mahdollisuus tehdä samanaikaisesti työtä toiminimellä, kunnalla ja ehkä myös opetustyössä kiinnostaa.

Naiset ja psykologian opiskelu.

Kai tiedätte että tuolle kliseelle nauretaan samalla tavalla kuin naisten Tinderissä ”matkailu ja viinit”.

Vierailija
29/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5/5

Se on elämäntapakysymys. Insinööriksi synnytään. Hoitajaksi mennään koska on hoivavietti ja ala on tuntunut omalta. Ei näitä muuteta edes pako edessä.

Uskomatonta potaskaa! Usein naiset päätyvät hoiva-aloille siksi, että naiset nyt vaan ovat perinteisesti siihen suuntaan kulkeneet. Hoivaviettiä voi toteuttaa kotioloissa ja harrastuksena, jos oikeasti on välttämättömyys. Insinööriksi ei synnytä yhtään sen enempää. Se on työ. Uskon, että oletusta vastaan kulkevat ovat työssään erityisiä. Olisi hienoa vähän sekoittaa pakkaa. Uusia näkökulmia.

Vierailija
30/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaas nyt kuitenkin, että insinöörit on "seiskan poikia", kyllä niissä opinnoissa perusfiksu nainen pärjää, koska niitä ei ole mahdottomaksi tehty. Nimimerkillä insinööri, matikka 1/5, Sou what.

Vierailija
31/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan kertoa, että tänne tulleet asiattomat kommentit, eli jotka eivät vastaa otsikkoon, sivuutan täysin. Voi yrittää tulla polkemaan alas, jos sille tuntuu, mutta alalta kuin alalta pääsee ponnistamaan halutessaan minne haluaa :)

- ap

Minkä ikäinen olet kun sinulla on noin naiivi käsitys työelämästä?

Vierailija
32/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaas nyt kuitenkin, että insinöörit on "seiskan poikia", kyllä niissä opinnoissa perusfiksu nainen pärjää, koska niitä ei ole mahdottomaksi tehty. Nimimerkillä insinööri, matikka 1/5, Sou what.

Toistan: Opiskelu ei ole sama asia kuin työn tekeminen.

Vierailija
33/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että tällainen kommentti tulee. Voit kuule väittää nimettömällä palstalla ihan mitä vain.

Ja sinä voit olla nimettömällä palstalla uskomatta :D voisin laittaa kyseisten henkilöiden nimet tänne, mutta miksi lähtisin toisten henkilökohtaisia tietoja tänne kirjoittelemaan? Yksityishenkilöiden nimiä ei tänne edes saa julkaista. Kapea on sinunkin näkökenttä.

Suomessa on ihan vapaata opiskella mitä haluaa, millä taustalla vaan, työelämässä se motivaatio pitää sitten jatkua. Surullista, minkälaista porukkaa insinööreissä on.

Vierailija
34/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse haen tänä keväänä psykologiaa opiskelemaan. Toki silläkin alalla on resurssipulaan tietyissä tehtävissä, mutta monipuoliset kehittymismahdollisuudet ja mahdollisuus tehdä samanaikaisesti työtä toiminimellä, kunnalla ja ehkä myös opetustyössä kiinnostaa.

Kai tiedätte että tuolle kliseelle nauretaan samalla tavalla kuin naisten Tinderissä ”matkailu ja viinit”.

Oletit, että olen nainen?

Vierailija
35/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykan pääaineopiskelijaksi on sen verran vaikea päästä, että sille on turha naureskella.

Toki se on sellainen yleinen toive monilla nuorilla naisilla, mitä suurin osa ei sitten koskaan tavoita, kun ei jakseta nähdä vaivaa pääsykokeiden eteen. Se pääsykoe on todella vaikea.

Vierailija
36/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn teko on eri asia kuin tutkinnon suorittaminen.

Haluaisin nyt kuulla kirjoittaako näitä kommentteja mies vai nainen ja millä koulutus- ja työelämätaustalla. Mielestäni hyvin stereotyyppista ja kapeakstseista. Haluaisin kuulla perusteluja.

Vierailija
37/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että olen ollut 6 vuotta työttömänä. En sentään. Nyt kyllä olen, kun jatkan dipaksi. Lol. Tämä DI ei sen sijaan ole lainkaan helppoa, mutta TÄÄLLÄKIN on matikan kursseilla yllättävän paljon helpotuksia, koska tämäkin on poikien koulu. Ei voi vaatia liikaa ulkomuistista. Pisteitä kerätään pitkin kurssia.

Vierailija
38/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietotekniikan insinööri. Työllistyy 100%. Amk-tutkinto

Se ei ole koulutus vaan sairaus.

Sinulla on nyt jotain tietoa, mikä minulta puuttuu ..olen opetusalla, mutta opiskelisin tietotekniikan insinööriksi, jos olisi yhtään taipumusta. Työolot ja palkkaus erittäin kilpailukykyinen opetusalaan verrattuna. Kesälomat tosin lyhyemmät..

T. Se joka tätä ehdotti

Mutta nyt olet kuitenkin työtön ja roikut palstalla kesken työpäivän.

Vierailija
39/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että olen ollut 6 vuotta työttömänä. En sentään. Nyt kyllä olen, kun jatkan dipaksi. Lol. Tämä DI ei sen sijaan ole lainkaan helppoa, mutta TÄÄLLÄKIN on matikan kursseilla yllättävän paljon helpotuksia, koska tämäkin on poikien koulu. Ei voi vaatia liikaa ulkomuistista. Pisteitä kerätään pitkin kurssia.

En tarkoita tehtävien vaikeutta vaan itse työn kokonaisvaltaista sopimattomuutta hoitsuille.

Vierailija
40/72 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surullista, että tällaista porukkaa eksynyt tänne. Tällä tavalla pitäisi ihmisiä kannustaa opiskelemaan? Täytyy muistaa, että nykyisin korkeakoulussa ikähaarukka voi olla 20 - 50 vuoden väliltä. Siellä on silloin vaikka minkä aiemman alan tekijää ja osaajaa. Myös sieltä hoitoalalta.

Eiköhän ap ole tietoinen työelämän tuomista haasteista kerta on jo työelämässä ja perhettä. Vituttaa tällä palstalla nimenomaan se, että kun kysytään ASIALLISESTI jotain, niin omaan elämään kyllästyneet ensimmäisenä haaskalla pilaamassa ketjun.

Ap, toivottavasti löydät itsellesi mieluisan ja sopivan alan. Täällä on jo mainittu hyvinä farmasia, logopedia ja inssialat. Kaikki inssialat ei kuitenkaan työllistä, mutta oman mielenkiinnon mukaan kannattaa valita!