Miksi ostareilla on tarjolla vain hampurilaisia, pitsoja, limua, jäätelöannoksia yms. roskaruokaa ja kahviloissa makeita juomia ja leivoksia???? Mitä jos haluaakin lihakeittoa, maitoa ja ruisleipää?
Sitten ihmetellään, kun ylipaino tappaa 6 000 suomalaista joka vuosi.
Se on 10 vuodessa jo 60 000 eli yhden pikkukaupungin kaikki asukkaat.
Siis monta kertaa tuhoisampi ongelma kuin korona.
Nyt sitten tekosyyt lentämään!
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja vaikka ostaisit salaattiannoksen, niin siihenkin pitää tupata kymmentä eri sorttia kaikkea pas*aa: leipäpaloja, kolmea eri juustoa, rasvaista majoneesikastiketta yms.
Aina olen saanut salaattikastikkeen eri kippoon pyydettäessä, missään ei ole täytteenä kuin yksi proteiini ja lisämaksusta saa sitten jotain muutakin, eli ihan oma valinta.
Monissa kauppakeskuksissa on kahviloita, joista saa kotiruokaa. Turhaakin turhempaa valitusta. Aina olen pystynyt valitsemaan paremmin, jos olen halunnut.
Tämä. Miksi ostaa salaatti jonka aineksista ei pidä? Harvemmin jossain kana tai savulohisalaatissa on läjittäin eri juustoja. Tilanteissa voi pyytää myös jättämään ne ainekset esim.juustot pois mikäli ei niitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja vaikka ostaisit salaattiannoksen, niin siihenkin pitää tupata kymmentä eri sorttia kaikkea pas*aa: leipäpaloja, kolmea eri juustoa, rasvaista majoneesikastiketta yms.
Aina olen saanut salaattikastikkeen eri kippoon pyydettäessä, missään ei ole täytteenä kuin yksi proteiini ja lisämaksusta saa sitten jotain muutakin, eli ihan oma valinta.
Monissa kauppakeskuksissa on kahviloita, joista saa kotiruokaa. Turhaakin turhempaa valitusta. Aina olen pystynyt valitsemaan paremmin, jos olen halunnut.
,Tämä. Miksi ostaa salaatti jonka aineksista ei pidä? Harvemmin jossain kana tai savulohisalaatissa on läjittäin eri juustoja. Tilatessa voi pyytää myös jättämään ne ainekset esim.juustot pois mikäli ei niitä halua.
Olisikohan kysyntää,jos perustaisi lounasravintolan/ kahvilan jossa olisi juuri tuon tyyppistä perinteistä kotiruokaa? Lihakeittoa, siskonmakkarakeittoa, nakkikastiketta, kaalilaatikkoa, janssonin kiusausta jne. Päivittäin vaihtuva lista, muutamaa ruokaa kerralla vaihtoehtoina. Kahvileipänä olisi myynnissä kotitekoista pullaa, kääretorttua, kakkua.
Terve aikuinen pärjää hyvällä aamupalalla tai lounaalla tai päivällisellä 4 tuntia. Harvemmin ostosreissu kestää tätä pidempään eli kannattaa syödä kotona oikeaa ruokaa niin jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kysyntää,jos perustaisi lounasravintolan/ kahvilan jossa olisi juuri tuon tyyppistä perinteistä kotiruokaa? Lihakeittoa, siskonmakkarakeittoa, nakkikastiketta, kaalilaatikkoa, janssonin kiusausta jne. Päivittäin vaihtuva lista, muutamaa ruokaa kerralla vaihtoehtoina. Kahvileipänä olisi myynnissä kotitekoista pullaa, kääretorttua, kakkua.
Ihan kuin ei niitä jo olisi. Sitä paitsi tuskin saisit edes keittoa aikaiseksi...
Millä ostarilla ap käy, kun monet ketjut tarjoavat noita keittolounaita jne. Ei tule itselle heti mieleen ostaria mistä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Millä ostarilla ap käy, kun monet ketjut tarjoavat noita keittolounaita jne. Ei tule itselle heti mieleen ostaria mistä ei saa.
Ensin ajattelin vastata sen pienehkön ostarin, jolla itse yleensä käy, mutta pienellä googlauksrlla senkin ravintolalistasta löytyy yksi kahvila ,jossa saa keittolounaan ti-pe. Tänään näkyi olevan kirjolohikeittoa. Itsellä kyllä ei ole aavistustakaan missä päin ostaria tämä paikka sijaitsee. Arvelisin ongelman olevankin siinä ,että nämä pikaruokapaikat, heset, subbarit, pitseriat ja kebulat ovat näkyvillä paikoilla keskuskäytävillä, missä ihmiset enemmän liikkuu ja muut ovat jossain syrjemmässä että ne pitää tietää ja etsiä, mikäli just sen kirjolohikeiton tänään haluaa hampurilaisaterian sijaan.
Vaihtoehtoja kyllä löytyy, mikäli viitsii hakea. Jos mikään ei kelpaa, kannattaa syödä kotona.
Koska aikuiset eivät syö niin paljon ostareissa ja nuoret taas ovat tyhmempiä, eivätkä laske hintaa sille hampurilaiselle.
subway? hedelmät kaupasta? smoothiet?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset syö kotiruokaa kotona ja herkkuja ostarilla. Perusta lihakeittoa myyvä pikaruokaketju ja katso, minkä verran on kysyntää. Yleensä sitä myydään mitä ihmiset haluaa ostaa.
Tämä.
Täällä tuppukylässä paikallinen baari tarjosi edullista keittolounasta - hetken.
Ei ollut kysyntää.
Paras olis sellainen grilli kuin torstin purilaisputka josta saa grilliruokaa ja tavallista kotiruokaa. Hinnat on edulliset, pöperöissä makua ja meno mutkatonta.
Jos ja kun haluaa syödä terveellisesti, ei Suomessa kahviloissa ole ylipäätään mitään kiehtovaa tarjolla. Smoothiet ja ”tuore”mehut usein eilispäiväisiä tai täynnä sokeria. Muualla Euroopassa tarjolla mm ihania avocadoleipiö ja oikeaa tuorepuristettua mehua/smoothieita
Ostarit ovat juhlapaikanhakijoiden notkumispaikkoja, he ovat ostovoimaista väkeä eikä kuluttamiseen käytettävää aikaa tarvitse käyttää työssäkäyntiin. Heitä ei lihasopat kiinnosta, kysynnän ja tarjonnan laki !
Vierailija kirjoitti:
Ostarit ovat juhlapaikanhakijoiden notkumispaikkoja, he ovat ostovoimaista väkeä eikä kuluttamiseen käytettävää aikaa tarvitse käyttää työssäkäyntiin. Heitä ei lihasopat kiinnosta, kysynnän ja tarjonnan laki !
Totta ja ne metsästää muunlaista pikkusuolaista, he ovat suurin syy miksi mä en ostareihin mene jos ei pakko ole.
Miksi menisin ulos syömään kotiruokaa? Jos maksan 8€+ ruuasta, niin haluan jotain sellaista herkkua mitä ei kotona saa tuosta vaan tehtyä.
Minun lähiostarillani on noin 70 ravintolaa ja kahvilaa. Eipä tarvitse Hese-roskaa syödä.
Vierailija kirjoitti:
subway? hedelmät kaupasta? smoothiet?
Lähes jokainen kahvila myös myy ruokaisia salaattiannoksia jos kaipaa jotain terveellisempää, vähänkin suuremmilta ostareilta löytyy sushipaikkoja jne.
1. Koko viestiä ei tarvitse kirjoittaa otsikkokenttään
2. Markkinataloudessa saat ihan vapaasti perustaa sen keittoravintolasi mihin tahansa ostoskeskukseen, kun kerran uskot, että se olisi kannattava bisnes
3. Mainitsemasi kaltaisia keittoravintoloita, kasvisravintoloita yms. kaikenlaisia ruuan "terveellisyydellä" itseään mainostavia ravintoloita on jo pilvin pimein. Väitteesi on siis vale.
Jaa. Olin eilen ostareilla ja söin lounaaksi jauhelihapihvin ja muusia. Salaatti, vesi, kotikalja ja kahvi kuului hintaan. Mitäs nyt? Mihin valitan?