Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä helvettiä. Yksin asuva naapuri käy kaksi kertaa suihkussa päivän aikana.

Vierailija
06.04.2022 |

Ei ole mikään liikkuja ei ainakaan vaikuta siltä. Poistuu lähinnä töihin ja kauppaan.
Käy illalla suihkussa ja heti herättyään aamulla.
Mistäkö tiedän? No vanha puutalo ja kaikki äänet kuuluvat todella hyvin.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyylä.

Vierailija
22/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku tarkkailee naapureita. Nämä on tärkeitä juttuja. Ei sitä ennenkään oltu päiväkausia suihkussa ja monta kertaa päivässä. Kyllä joka kolmaspäivä riittää että käy pesulla. Ei se ennen ollut niin tarkkaa jos vähä haiskahti. Nykyisi ollaan niin arkoja kaiken suhteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä ei ole alapesusuihkua ja pesee vaikka römpsänsä aamulla

Se pestään samalla ja yhtäusein kun ihminen itse. Ei sitä erikseen kukaan pese, eikä ainakaan sillä alapesusuihkulla 🤣

Ihme käytäntöjä ja tapoja ihmisillä tuntuu olevankin.

Jos liikaa pesee mitä tahansa kehon osaa niin kyllä kärsii kehon normaali suoja jo siitä.

Ei sitten ihme jos onkin pesukierteessä.

Eli ongelma onkin monesti itseaiheutettua.

Mutteihän kukaan sitä tule ajatelleeksi.

Ja ei, omat paikat ei haise, terve ihminen ja römpsä putsaa ihan itse itsensä.

Vierailija
24/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinulle kuulu.

Jouduin joskus "lotraamaan" vedellä jopa useamman kerran öisinkin fyysisen sairauden vuoksi.

Joku naapuri oli postiluukusta tiputtanut "talon järjestyssäännöt" josta oltiin korostettu kohta ettei suihkussa saa käydä klo 22.00 jälkeen ym.

Sellaisia järjestyssääntöjä ei edes ollut ja isännöitsijä oli ihmeissään kun menin vaatimaan selitystä. Tuo sääntölitania oli postitettu heidän kirjekuoressa.

Kukaan ei ollut valittanut heille yhtään mitään.

En edes tiedä mitä asunnostani kuului ja minne. Minun asuntoon kuului ainoastaan yläkerran naapurin öinen vessassa käyminen ja toisen rapun seinänaapurin satunnainen lapsen itku. Ihan tavan ääniä siis.

Vierailija
25/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn aamulla ennen töihin lähtöä ja illalla kahvakuulatreenin jälkeen, joka ei kyllä kuulu naapuriin. Laitan musiikin päälle ja sitten kahvakuula heilumaan.

Vierailija
26/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ok, jos naapuri asuisi jonkun kanssa ja kävisi kahdesti suihkussa?

Vierailija
27/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä helvettiä?? Hän huolehtii hygieniastaan, kamalaa???111!!!!

Vierailija
28/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomeistokohtainen vesimittari ja olkoon vaikka koko päivän suihkussa.

Vierailija
29/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille onneksi tulee kohta asuntokohtaiset vesimittarit, niin ei paljon paina, jos naapurit asuu suihkussa. Itse käyn nopeassa suihkussa talvisin kerran päivässä ja kesällä saatan käydä vaikka kolmekin kertaa huuhtaisemassa hiet iholta pois. 

Ikä ja hikoilutaipumus vaikuttavat ihon rasvoittumiseen.

Mieluummin puhdas kuin lialta ja hieltä löyhkäävä naapuri.

Vierailija
30/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mistä IHMEESTÄ tiedät että se naapuri käy ylipäätään suihkussa?

Kylpyhuoneen oven takanako istut kuuntelemassa ja kirjaamassa käyntejä Ylös?

Tämä on kyllä täysin käsittämätöntä miten täällä niin valtavan moni valittaa naapurin vessakäynneistä ja suihkusta ja hissinkäytöstä. Pahvitaloissako asutte? Paperiseinät?

Minä asun talossa jossa naapurin elämä ei seinien läpi kuulu. Tässä samassa kerroksessa asuu minun lisäkseni kaksi lapsiperhettä joilla molemmilla alle kouluiäisiä lapsia, toisella kolme, yksi heistä vauva, sekä toisella perheellä yksi. Milloinkaan ei ole mitään häiriötä ollut heidän taholta eikä sen nuoren miehen joka asuu yksin naapurinani. 

Sitäkään en tiedä käyttääkö joku hissiä, pitäisi varmaan mennä rappukäytävään sitäkin kyttäämään.

Olen itse yksin asuva virkanainen, menen ja tulen, käytän hissiä koska asun ylimmässä kerroksessa. Minulla on jopa kissa joka leikkii välillä hurjastikin. Kissan leikistähän täällä myös on valitettu. Talossa on useampi kissa ja koira, kukaan ei koskaan ole valittanut eivätkä ne ole ketään häirinneet.

Olisi paras varmaan muuttaa perimmäiseen korpeen yksin asumaan. Siellä tosin linnut saattavat laulaa tai joku eläin rapistella ja tömistellä metsässä. Ehkä jonkinlaisia äänieriöitä kannattaisi jonkun alkaa kehittää, sellaisia mukana kannettavia. Olisi varmasti loistava bisnes!

Vierailija
31/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki ap elämä :D

Vierailija
32/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä useampaan suihkukäyntiin voi olla monia. Jouduin itse aiemmin korona-aikana käymään töistä palattua heti suihkussa, kun olin istunut tunnin paluumatkan sillipurkkibusseissa. Aamuisin toinen suihkukerta. Sote-alan työ. Onneksi ne matkat loppuivat, työ on lähempänä.

Vierailija
33/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei kiinnosta muiden suihkuttelut, mutta jos sitä vettä lotrataan surutta niin äkkiä nousee kaikilla vesimaksut. Myös niillä jotka ei tuhlaa sitä vettä.

Vierailija
34/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtaa ap olla melko haiseva kapistus jos kerran viikossa käy talon saunassa vai säästääkö siinäkin. säilyyhän kaupoissa turva väli kun kaikki karttavat ihmis eritteille löyhkäävän hyvin kaukaa.

Vierailija
35/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tietää naapurinsa suihkukäynnit? Näitä talokyttääjiä Suomessa riittää. Antakaa naapureiden elää rauhassa.

Vierailija
36/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurillas on puhtaat munat/römpsä ja vilkas mielikuvitus

Vierailija
37/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Aikoinaan samassa rapussa asui vanha mies joka haisi aivan sairaan pahalle, kun hän oli ollut rapussa pystyi sen haistamaan. Oikein mukava mies oli kyllä.

Vierailija
38/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä helvettiä?? Hän huolehtii hygieniastaan, kamalaa???111!!!!

Minuakin harmittaisi enemmän semmoiset naapurit, jotka eivät välitä henkilökohtaisesta hygienista ja saisi sitten ihmetellä alkaako sieltä kaiken maailman taudit leviämään. Kyseisellä naapurilla lienee myös suhteellisen siisti asunto, joka ei ole törkyisessä kunnossa.

MInulle aamusuihku on semmoinen rutiini, joka erottaa yön ja päivän toisistaan ja siinä samalla tulee virkeä ja puhdas olo. Viime kesänä helteiden aikaan kävin suihkussa aamulla, uimassa lähellä olevassa joessa päivällä ja vielä toisen kerran suihkussa illalla. Silloin sisälämpötila oli +28 astetta ja ulkona liikkuessa on koko ajan hiki pinnassa, joten se suihkussa käyminen tuntuu perustellulta.

Vierailija
39/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä, jos ei ole koko päivänä käynyt edes missään, hikoillut tai muuten "likaistunut" jostain niin ei edes välttämättä joka päivä tarvitse käydä. Silloin riittää, että käy joka toinen päivä.

Meillä ei esimerkiksi käydä kahtaa kertaa päivässä suihkussa, vaan sitä käydään joko aamulla tai illalla. Vesi kun ei ole muutenkaan pitkiin aikoihin ollut halpaa, että kävisi vielä monta kertaa päivässä suihkussa. Vesilasku olisi aivan järjetön, jos meidän perheessä harrastettaisiin sellaista. Ja ihokin kärsii jatkuvasta luttaamisesta.

Mutta mitäpä siinä, jos rahaa löytyy maksella vesilaskuja ja muuta. Varmaan hiukan eri tilanne yksinäisellä, kun vertaa perheelliseen.

Kaikesta sitä ihminen voikin olla kateellinen, kuten siitä että joku käy kahdesti päivässä suihkussa 😆. Mahtaa olla rankkaa olla niin köyhä, ettei edes tuohon ole varaa.

Vierailija
40/52 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkö ne naapurit ihmettelee?

Käyn aamulla suihkussa, jotta olisin töihin mennessä puhdas (erityisesti siksi, että teen pienen jumpan olkkarissa aamuisin), ja käyn illalla suihkussa, jotta olisin sänkyyn mennessä puhdas.

Toivottavasti naapureiden uteliaisuus on nyt tyydytetty.