Onko sinulla myrkyllinen parisuhde? Näistä merkeistä sen huomaa 100%
Olen ollut useasti myrkyllisessä parisuhteessa nuorempana johtuen huonosta itsetunnosta. Olen ollut aina tosi herkkä ja avoin kaikista ongelmistani ja koittanut saada poikaystävästäni hyvän kumppanin joka tukee niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Olin esimerkiksi nuorempana mallinmitoissa ja silloinen poikaystävä tosi ylipainoinen. Hän jatkuvasti arvosteli ulkonäköäni ja iski aina heikkoon itsetuntooni haukkumalla kaikkea mistä itsekinolin epävarma itsessäni. Yksi lause on jäänyt lähtemättömästi mieleeni "Kaikki mä oon sussa haukkunut mutta sun nenästä mä en löydä mitään vikaa". Myös aikuisiällä on tullut vastaavia juttuja, kun seurustelukumppani on saanut tietää minusta arkaluonteisia asioita, onhän ollut aluksi ymmärtäväinen. Lopulta kun on tullut joku tilanne mistä on ollut erimielisyyttä niin tämä kumppani on kaivanut kaikki henkilökohtaisimmat ja vaikeimmat asiat esille ja iskenyt suoraan vyön alle! Kukaan ei ole täydellinen eikä tarvitsekaan olla mutta olkaa tarkkoja näistä asioista jos olette parisuhteessa. Tärkein asia jokaisessa ihmissuhteessa on se että kunnioittaa toista jokaisessa tilanteessa (riidan aikanakin) eikä vedä mattoa alta ja iske heikkoihin kohtiin. Tämä jos mikä murentaa itsetuntoa sekä luottamusta muihin ihmisiin. Raja täytyy olla sen suhteen jokaisella ihmisellä mitä toiselle sanoo ja miten sen sanoo. Jos koet tällaista käytöstä kumppaniltasi niin se ei ole normaalia!