Kuinka pitkään sinun lapsi on yleensä pois hoidosta esim flunssan takia?
Jos ei ole vaikka kuumetta, tai on vaan yhtenä päivänä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireettomana hoitoon niin ei tartuta muita. Muut vanhemmat kiittävät ja hoitajat.
Meillä ollaan nyt päiväkodissä erityisen tarkkoja, etä pitää olla täysin oireeton. Lapsi ollu hoidossa 3,5 päivää viiteen viikkoon. Ja ennen sitä keskimäärin jokatoinen viikko pois. Aikalailla puoliksi miehen kanssa jaettu sairaspoissaolot töistä, mutta alkaa oleen aika kireä tunnelma molemmilla töissä. Jos yt:t tulee tietää ketkä lähtee…
Hui, onko tuo normaaliakaan.. Mitä lapsi oikein syö? Juoko paljon maitoa ja syö lihaa, sokeria runsaasti?
Ei ole normaalia, mutta päivähoidosta laitetaan kotiin jos yskäisee kerran tai pihalla nenästä tulee tippa nestettä.
Tämä ilmeisesti vaihtelee tosi paljon. Olen itse pph ja minulle tuodaan kyllä ihan oireisia lapsia jatkuvasti. Ovat korkeintaan 2-3 päivää kerralla pois. Varmaan ajattelevat, että tänne on lapsen helpompi tulla puolikuntoisena kuin päiväkotiin. Olen myös lähettänyt kotiin ihan todella sairaita ja kuumeisia lapsia, mutta sitä pitäisi olla tekemässä jatkuvasti melkein, jos pienemmistäkin oireista lähettää… Vanhemmat saattavat sanoa että koronatesti tehty, mutta en usko ollenkaan että ovat joka kerta tehneet.
Mulla taas ihan päinvastaista. Vanhemmat pitävät pienistäkin oireista lapsia kotona. Olen sanonut välillä, että ei haittaa, vaikka nenä vuotaa ja yskä jatkuu, voi tulla kunhan jaksaa touhuissa mukana.
(On joskus kyllä ollut toisinkin).
Ja jos joku on sairastunut kesken päivän esim keskellä päivää (kuume noussut tms lievää alkuun) olen antanut vanhempien tulla ihan rauhassa hakemaan ja laittanut lapsen lepäämään iltapäiväksi ja vanhemmat hakeneet lepohetken jälkeen jos töissä ollut kiirettä.
Yrjis on eri. Silloin olen kyllä soittanut heti hakemaan. 🤢
PphTässä on kyllä kauheasti eroavaisuuksia riippuen perheestä. Minulla on tällä hetkellä yksi perhe sellainen joka pitää tosi herkästi lapsen kotona jos on jotain pientäkin oiretta, mutta muut tuovat kyllä ihan selkeästi oireisena lapsensa hoitoon. Yksi perhe on tuonut lapsensa aivan itkuisena, kalpeina ja kröhäisenä hoitoon ja olen joutunut jo ovelta käännyttämään pois, kun olen nähnyt että lapsi ei ole kunnossa ollenkaan. Joskus on myös oma perhe sairastunut sen takia kun kauheassa ripulissa toivat lapsen hoitoon ja sen jälkeen oli lähes koko perhe vatsataudissa, ei kauhean kiva. Lisäksi kun joutuu vielä laittamaan lapun luukulle.
Joo laitoinkin, että joskus ollut toisinkin. Ollaan mekin sairastuttu koko perhe kun siivoilin lapsen ripuloita pitkin lattioita. (Lapsen muu perhe oli kotona norossa, mutta toivat "vielä terveen" hoitoon).
Nyt on onneksi sattunut todella fiksuja vanhempia kohdalle.Mitä helvettiä? Kenelle tulee mieleen lähteä norossa viemään lasta hoitoon? Ihan jo silläkin, että mistä jos tulee ripulihätä kesken ajon/kävelyn? Muusta nyt puhumattakaan....
Kyllä kuule näitä riittää. Lie pitävätkö vaippaa sitten, että saavat hoitoon tuotua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireettomana hoitoon niin ei tartuta muita. Muut vanhemmat kiittävät ja hoitajat.
Meillä ollaan nyt päiväkodissä erityisen tarkkoja, etä pitää olla täysin oireeton. Lapsi ollu hoidossa 3,5 päivää viiteen viikkoon. Ja ennen sitä keskimäärin jokatoinen viikko pois. Aikalailla puoliksi miehen kanssa jaettu sairaspoissaolot töistä, mutta alkaa oleen aika kireä tunnelma molemmilla töissä. Jos yt:t tulee tietää ketkä lähtee…
Hui, onko tuo normaaliakaan.. Mitä lapsi oikein syö? Juoko paljon maitoa ja syö lihaa, sokeria runsaasti?
Ei ole normaalia, mutta päivähoidosta laitetaan kotiin jos yskäisee kerran tai pihalla nenästä tulee tippa nestettä.
Tämä ilmeisesti vaihtelee tosi paljon. Olen itse pph ja minulle tuodaan kyllä ihan oireisia lapsia jatkuvasti. Ovat korkeintaan 2-3 päivää kerralla pois. Varmaan ajattelevat, että tänne on lapsen helpompi tulla puolikuntoisena kuin päiväkotiin. Olen myös lähettänyt kotiin ihan todella sairaita ja kuumeisia lapsia, mutta sitä pitäisi olla tekemässä jatkuvasti melkein, jos pienemmistäkin oireista lähettää… Vanhemmat saattavat sanoa että koronatesti tehty, mutta en usko ollenkaan että ovat joka kerta tehneet.
Mulla taas ihan päinvastaista. Vanhemmat pitävät pienistäkin oireista lapsia kotona. Olen sanonut välillä, että ei haittaa, vaikka nenä vuotaa ja yskä jatkuu, voi tulla kunhan jaksaa touhuissa mukana.
Ja jos joku on sairastunut kesken päivän esim keskellä päivää (kuume noussut tms lievää alkuun) olen antanut vanhempien tulla ihan rauhassa hakemaan ja laittanut lapsen lepäämään iltapäiväksi ja vanhemmat hakeneet lepohetken jälkeen jos töissä ollut kiirettä.
PphTässä on kyllä kauheasti eroavaisuuksia riippuen perheestä. Minulla on tällä hetkellä yksi perhe sellainen joka pitää tosi herkästi lapsen kotona jos on jotain pientäkin oiretta, mutta muut tuovat kyllä ihan selkeästi oireisena lapsensa hoitoon. Yksi perhe on tuonut lapsensa aivan itkuisena, kalpeina ja kröhäisenä hoitoon ja olen joutunut jo ovelta käännyttämään pois, kun olen nähnyt että lapsi ei ole kunnossa ollenkaan. Joskus on myös oma perhe sairastunut sen takia kun kauheassa ripulissa toivat lapsen hoitoon ja sen jälkeen oli lähes koko perhe vatsataudissa, ei kauhean kiva. Lisäksi kun joutuu vielä laittamaan lapun luukulle.
Joo laitoinkin, että joskus ollut toisinkin. Ollaan mekin sairastuttu koko perhe kun siivoilin lapsen ripuloita pitkin lattioita. (Lapsen muu perhe oli kotona norossa, mutta toivat "vielä terveen" hoitoon).
Nyt on onneksi sattunut todella fiksuja vanhempia kohdalle.
Voiei 🤢 Mulla vielä tässä ”pahimmassa” perheessä (lapsi on muun muassa tuotu pahassa ripulissa hoitoon, vaikka siis vanhemmat tienneet ripulista, mutta eivät kertoneet siitä hoitoon tuodessa) toinen vanhempi on kotona..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kierre. Jos menee tai kun menee uudestaan niin seuraava flunssa tulee pian takaisin uusi tauti seuraavalta lapselta. Perus päiväkodissa ett jatkuvasti kipeänä tiettyinä kausina. Flunssa saattaa hyvin kestää sen 1vk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on onneksi sattunut todella fiksuja vanhempia kohdalle.Voiei 🤢 Mulla vielä tässä ”pahimmassa” perheessä (lapsi on muun muassa tuotu pahassa ripulissa hoitoon, vaikka siis vanhemmat tienneet ripulista, mutta eivät kertoneet siitä hoitoon tuodessa) toinen vanhempi on kotona..
Aina sitä vaan miettii, että mistä näitä idareita riittää. Voi luoja. Tsemppiä sinne.
Niin kauan kuin tarvitsee ja se vaihtelee paljon.
Astmadiagnoosi löytyy ja välillä yskä loppuu, kun tauti loppuu, ja välillä yskii vielä pari viikkoa, vaikka muut oireet olisivat loppuneet.
Onneksi työt, jotka menee päällekkäin vain pari tuntia ja nekin pystytään sumplimaan niin että kun toinen tulee toinen lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, mutta jos oireet jaktuvat monta päivää?
Silti oireettomana hoitoon. Laske siitä sitten.
Kuinka pitkään joku flunssakin tartuttaa?
Niin pitkään, kun on oireita.
Itse asiassa tartuttaa jo ennen oireiden alkamista. Ja eniten just silloin ja 2-3 päivää oireiden alkamisen jälkeen. Joten ei auta että oireisena pysyy pois, jos jo ennen oireiden alkamista tartuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa tartuttaa jo ennen oireiden alkamista. Ja eniten just silloin ja 2-3 päivää oireiden alkamisen jälkeen. Joten ei auta että oireisena pysyy pois, jos jo ennen oireiden alkamista tartuttaa.
Sori, ei ole kristallipalloa, joten en voi tietää ennakkoon, koska oireet alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä viikon.
Vaikka ei olis kuumetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, ei ole kristallipalloa, joten en voi tietää ennakkoon, koska oireet alkavat.
Eikä ole kellään muullakaan. Mut turhaa vauhkota jostain viikko sitten alkaneesta flunssasta…
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tuo edelleen paikkansa että pitää olla täysin oireeton jos tulee hoitoon?
Miksi veisit lapsen sairaana hoitoon? Oireita = sairas.
Lähetetäänkö joistakin päiväkodeista lapsi kotiin jos se yskii kerran?
Mikä on ohjeistus tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole kellään muullakaan. Mut turhaa vauhkota jostain viikko sitten alkaneesta flunssasta…
Ei se mitään vauhkoamista ole, että antaa lapsen parantua rauhassa. Sitä kutsutaan huolenpidoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ohjeistus tällä hetkellä?
Käytä omaa järkeä. Jos sitä ei ole suotu, anna lapset pois.
N. Viikko. Se on paljon, kun on itse päiväkodissa töissä ja tietää, ettei sijaista tule tilalle.
Olisi hyvä, jos vain oireeton lapsi saisi tulla. Sairastelut vähensivät huomattavasti. Monetkaan vanhemmat eivät ihan aidosti tunnu ymmärtävän niiden nuhaisten lasten ja henkilökunnan vaihtuvuuden yhteyttä. Kun saatetaan tuoda se räkäinen lapsi hoitoon ja heti seuraavalla viikolla päivitellä, kun on sijaisia tai eri ryhmän aikuisia hoitamassa lapsia.
Olisi hyvä, että vanhemmat tiedostaisivat paremmin, että kipeät lapset hoidossa tarkoittavat sitä, että henkilökunta sairastuu myös. Ennen tultiin kipeänä töihin, nyt ei saada vaan meidän pitää tulla oireettomina töihin.
Vierailija kirjoitti:
N. Viikko. Se on paljon, kun on itse päiväkodissa töissä ja tietää, ettei sijaista tule tilalle.
Olisi hyvä, jos vain oireeton lapsi saisi tulla. Sairastelut vähensivät huomattavasti. Monetkaan vanhemmat eivät ihan aidosti tunnu ymmärtävän niiden nuhaisten lasten ja henkilökunnan vaihtuvuuden yhteyttä. Kun saatetaan tuoda se räkäinen lapsi hoitoon ja heti seuraavalla viikolla päivitellä, kun on sijaisia tai eri ryhmän aikuisia hoitamassa lapsia.
Olisi hyvä, että vanhemmat tiedostaisivat paremmin, että kipeät lapset hoidossa tarkoittavat sitä, että henkilökunta sairastuu myös. Ennen tultiin kipeänä töihin, nyt ei saada vaan meidän pitää tulla oireettomina töihin.
Tämä on ihan totta.
Kyllä me viedään lapsi hoitoon, kun jaksaa olla koko päivän. Meillä on ohjeistus, että väistyvin oirein voi viedä ja sitä on noudatettu. Eli jos on vähän yskää (sitähän voi olla vaikka parikin kuukautta), mutta tauti ei enää päällä lapsi menee hoitoon. Tämähän on kaikkien etu. Minä ja mies molemmat joudumme hoitamaan ainakin kiireisimmät työt etänä myös kipeän lapsen kanssa. Yleensä poissa 2-4 päivää ja tänä talvena ollaan oltu kipeinä tosi usein.